A főváros eljárást indít a Mobilfox reklámakciójának szervezői ellen, akik nemcsak gyerekeket aláztak meg, hanem károkat is okoztak a budapesti városképben.


Bódi Dániel

2024.04.18. – Nehéz nem értékítéletet vonni a Mobilfox, úgy pedig Szépréthy Roland és Diller Kevin valószínűsíthető műbalhéja-reklámfogása fölött, ami egy viszonylag szép szombati napon 10-12-14 évesforma kisgyerekek összeugrasztásába torkollott. A páros a drága mobiltokokat gyártó vállalat irodája épületének tetejéről ezresekkel dobálta a lent összecsődített tömeget, ahol egymást ütötték, csípték-harapták, egymást lökdösték, taposták a gyerekek a forintokért – már amikor épp nem Rolandék biztonsági őrei vegzálták őket.

Erről már biztosan mindenki hallott, ahogyan valószínűleg az Indexnek adott valódi felkérdezések nélkül meglehetősen kellemes hangulatban telt interjújukról is, amiben a páros bár valamelyest eltérő véleménnyel volt az akciójukról, de az is kiderült, hogy különösebb problémát Kevin, de főleg Roland sem látott a szombati eseményben. Sőt, a Mobilfox pusztán amerikai tartalomgyártók videóit és ötleteit másoló influenszere egy ponton még oda is szúrt a Deák tér agyontaposott virágait felrovó Karácsony Gergely főpolgármesternek is, amiért szerinte az több millió forintot fizet tanácsadókra, miközben az ő akciója pusztán jótékony célokat, valamint a közösség építését szolgálta.

Anélkül, hogy belemennénk a kiszolgáltatott gyerekek, és szegényebb rétegből a pénzosztás miatt felutazott emberek megalázásának problematikusságába, mondjuk, hogy lehet vitatni Szépréthy Roland sarkos állításait és csúsztatásokkal teli, többször önellentmondásokba forduló véleményét. Ami tény: hogy semmiképp sem rajtuk múlott, hogy senkinek sem lett komolyabb baja, illetve maximálisan felelősek a városképben okozott károkért.

Ez utóbbival természetesen a városvezetés is tisztában van, ami a 444-nek megírta, hogy a fent említett szervezők ellen a főváros eljárást indít, amely részleteiről április 18-án tájékoztatja a sajtót Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes.

A Mobilfox egyetlen „szerencséje”, hogy saját magát reklámozza, ellenkező esetben már az összes szponzor kihátrált volna a páros mögül. Bár lehet, hogy Roland is benyelte a „nincs rossz reklám” szlogent – spoiler: bizony, hogy van rossz reklám, a gyerekek megalázása pedig azért kontraproduktív, mert nem ők, hanem azok a szülők fizetik ki a Mobilfox 10+ ezres tokjait, akiknek sanszosan nem nyerte el a tetszését, hogy a gyerekeik homlokához csapkodnak pár darab ezrest.

Ezt is olvasd el:

A 2000-es évek 9 legjobb anime-sorozata, amiken generációk nőttek fel

×