Hivatalosan is bemutatkozott az új Prince of Persia, ami teljesen másfajta játék lesz, mint a sorozat bármelyik korábbi része.


Bódi Dániel

2024.04.10. – Nem mondhatjuk, hogy tobzódnánk a nagyobb költségvetésű Prince of Persia játékokban, ezért mindent meg kell becsülniük a mára teljesen kiéheztetett rajongóknak, ha semmiképp sem szeretnének végleg elbúcsúzni az egykoron szebb napokat is látott sorozattól.

Szerencsére a Ubisoft fokozatba váltott, így most lehet miből mazsolázni, igaz, sokaknak a fél fogára sem volt elég a nemrég megjelent Prince of Persia: The Lost Crown, ami hasonló újító szándék vezérelve született, mint annak idején a The Sands of Time. Akinek pedig nem különösen jött be a Rayman-sorozatról elhíresült Ubisoft Montpellier – egyébként kifejezetten remekül sikerült – játéka, annak esélyes, hogy a Dead Cells alkotóinak saját Prince of Persiája sem fogja belopni magát a szívébe, pedig annál egyedibbet még sosem látott a széria.

A Motion Twinből kiszakadó Evil Empire csapatának Prince of Persia variánsáról már hetek óta pletykálnak, a korai hozzáférés indulása előtt pedig már a Ubisoft is illőnek találta hivatalosan leleplezni. Így mutatkozott be a The Rogue Prince of Persia, ami egészen konkrétan egy PoP bőrbe bújtatott Dead Cells, pontosabban roguevania: adottak a metroidvaniásan felépített és szerteágazó pályák, rajtuk mindenféle képességű és erejű ellenség, akiket a hercegnek el kell tennie láb alól, ha viszont ez épp fordítva sikerül, akkor mindent kezdhetünk elölről. Ilyenkor pedig, mint egy valamirevaló roguelite-ban nemcsak a fegyvereinket és más cuccainkat veszítjük el, hanem a pálya is átalakul. Minél tovább jutunk, annál jobb és effektívebb maradandó képességeket is feloldhatunk, általuk pedig a korábbi nekifutásainknál is jobb tárgyakat szerezhetünk, úgy tovább juthatunk.

A helyszínül az épp hunok ostromolta Ctesiphon szolgál, ami a Perzsa birodalom kitalált fővárosa, az aktuális hercegünk otthona, amit próbál megmenteni. A biztos halált egy miszikus talizmán tartja távol, ilyentén az idő folyását megfordítani képes homokot tartalmazó tőrre emlékeztethet, azzal a különbséggel, hogy ezúttal a városkép is megváltozik. A látványvilág is meglehetősen mutatós és egyedi: az Evil Empire képregényekből és az 1993-as Prince of Persia 2-ből inspirálódva kézzel rajzoltak meg mindent – ami valójában nem is áll annyira távol a hercegéktől. A PoP 2 után a The Sands of Time GBA-s verziója nagyon hasonló volt, ahogyan a 2008-as reboot is rajzfilmes grafikával operált – a szintén 2008-as Prince of Persia képregényről már nem is szólva.

Pontos megjelenési dátumot és platformokat sajnos még nem ismerünk, ami biztos, hogy május 14-én már kipróbálható lesz a Steam korai hozzáféréses programjában. Ha viszont a Dead Cells példáják követi (és már miért ne tenné?), akkor konzoloktól kezdve mobilokig mindenen elérhető lesz – de erről majd a hivatalos megerősítés után mondhatunk biztosat.

Ezt is olvasd el:

30+-os gamer vagy? – 5 fontos szabály, amit jó, ha még most megfogadsz

×