A Saber Interactive vezérigazgatója, Matthew Karch úgy véli, hogy a „70 dolláros játék” idővel a múlté lesz, teljesen átalakul az AAA-s játékipar.

2024.04.09. – Korábban nagyon sokat beszéltünk arról, hogy mennyire tesz jót a játékiparnak, az eladásoknak és a játékosok megítélésének, hogy az elmúlt években több kiadó is egységesen 70 dollárra/euróra emelte az AAA-s játékok árát. Sokan persze nem értenek egyet azzal, hogy ilyen sokba kerül egy játék, miközben a single címek esetében hamar kijátsszuk őket, és kész. Nem beszélve a folyamatos minőségromlásról, a megjelenéskori állapotokról. Természetesen a kiadók ezt a növekvő költséggel indokolták, a játékipar azonban folyamatos átalakulásban van, aminek a célja a költségcsökkentés.

70 dolláros játék

A Saber Interactive vezérigazgatója, Matthew Karch úgy véli, hogy a „70 dolláros játék” idővel a múlté lesz, mivel a fejlesztők igyekeznek csökkenteni a költségeket és a kockázatot az egyre nagyobb kihívást jelentő AAA-s játékok piacán. Az IGN-nek adott interjújában Matthew, az Embracer korábbi ideiglenes vezetője elárulta, hogy a Saber most hogyan is áll ehhez az egészhez.

A Saber, ami jelenleg olyan stúdiókat foglal magában, mint a Nimble Giant (Star Trek Infinite), a 3D Realms (Ion Fury) és a 4A Games (Metro), úgymond a független stúdiók és az AAA kiadók között foglal helyet. Matthew a Helldivers 2-t említette példaként arra, hogy milyen típusú „középkategóriás” játékokat szeretnének létrehozni. Egyik készülő címük, a Space Marine 2 azonban 70 dollárba kerül majd, de csak azért, mert attól tartanak, hogy a közönség az olcsóbb árat a gyenge minőséggel párosítja majd. Ettől függetlenül viszont úgy véli: a 70 dolláros ár fenntarthatatlan.

„Úgy gondolom, hogy ahogy a játékok előállítása egyre drágább lesz, a 70 dolláros címek megszűnnek. Egyszerűen nem hiszem, hogy ez fenntartható… Emlékezzünk a Cyberpunk 2077 hype-ra, ami szerintem végül is jól teljesített, de amikor az elvárások ilyen magasak, és ennyi pénzt fektetnek egy címbe, az óriási kockázatot jelent a cég számára. Mi van, ha nem sikerül? Szerintem a piac olyan fejlesztések felé fog elmozdulni, amik nem feltétlenül rosszabb minpséget eredményeznek, de a hangsúly a költségcsökkentésen lesz” – mondta.

Átalakulás

Nos igen, valóban úgy tűnik, hogy a játékfejlesztés költségei valóban hatalmasak lettek az elmúlt években, amit a játékeladások ritkán tudtak visszahozni. Így az elmúlt 18 hónap arról szólt, hogy a játékipar ott csökkentett költséget, ahol csak tudott. Az elmúlt időszakban szinte mindegyik kiadó és fejlesztő bejelentette, hogy elbocsátja alkalmazottai jelentős részét, így több ezer munkahely szűnt meg a játékiparban. Matthew Karch is elismeri, hogy a régi trendek, az egekbe szökő költségek és a hosszú fejlesztési időszak nem fenntartható.

„Úgy gondolom, hogy az elkövetkező néhány évben valódi hiány lesz új játékokból. Láthattátok, hogy mennyi elbocsátás volt, láthattátok, hogy mennyi játékot töröltek. De rengeteg jó projektünk van, amikre büszke vagyok.” – tette hozzá.

Hogy valójában a kiadók és fejlesztők költségcsökkentése mennyire lesz majd látható a játékok árain is, az persze már más kérdés. Egyáltalán nem biztos, hogy a költségek csökkenésével a játékosok is jól járnak majd. Nyilván az lenne a legjobb, ha a játékok árai is csökkennének, és bár van erre jel, egyelőre nem így áll a helyzet. Marad a 70 dollár.

Ezt láttad már?

Ezzel a 22 remek játékkal most teljesen ingyen játszhatsz a Steamen

×