Sikerült laborkörnyezetben olyan minőségű kamerát készíteni, ami annyi FPS-sel rögzít, hogy micro lökéshullámokat is meg lehet vele figyelni.

2024.03.27. – Még mindig ott tart az általános technológia, hogy a legtöbb videojáték konzolokon képtelen kipréselni. magából 60 FPS-t, még úgy is, hogy a masinák java már alapvetően képes lenne erre. Az egyik legújabb példa erre a AAA játéknak számító Dragon’s Dogma 2, ami csak és kizárólag PC-n képes 60 FPS-sel, vagy annál jobban futni. Konzolokon le lett kötve az FPS 30-ra, ez pedig maradjunk annyiba, hogy kissé kiborította a technikára érzékeny játékosbázist. Személy szerint engem az ilyesmi nem igazán szokott meghatni, de azt is pontosan tudom, hogy nem számítok átlag felhasználónak, de aki Nintendo platformokon szocializálódott, az máshogy áll a grafika és a teljesítmény kérdéséhez. Mindent figyelembe véve, elnézve a televíziók minőségét és a konzoljaink erejét, a 60 FPS ma már nem szabadna, hogy nagy elvárás legyen.

Laborkörnyezetben félelmetes teljesítmény

Hogy mennyire nem kéne nagy elvárásnak lennie a 60 FPS-nek, azt most éppen pár tudós bizonyította, akik létrehoztak egy kamerát, aminek a teljesítménye kenterbe ver bármit, amiről eddig valaha hallottunk. Az előbb tárgyaltuk, hogy mennyire fontos, hogy mennyi képpont jelenik meg egy másodpercen belül, s az mennyire fontos lehet a játékosoknak, azonban a kamerák esetében ennél jóval többről van szó. Itt az FPS rögzítési sebességet jelent, vagyis minél nagyobb egy gép FPS-e, annál folyamatosabb és annál részletesebb videót, vagy képsorozatot lehet készíteni. A filmes világban a hétköznapihoz viszonyítottan „csillagászati” kamerákkal dolgoznak, hogy a lehető legjobb minőség keveredjen a mozikba. Ettől függetlenül, ha leülünk egy filmre, a végtermék csupán csak 24 FPS-sel fut, ez a hollywoodi standard. A szóban forgó tudósok azonban egy galaxisnyi lapáttal vágtak rá erre a teljesítményre.

Az általuk létrehozott kamera ugyanis 156 billió kép per másodperces teljesítménnyel rendelkezik.

Az új kamerarendszer az úgynevezett „swept-coded aperture real-time femtophotography” (SCARF), amely olyan eseményeket képes rögzíteni, amik túl gyorsan történnek ahhoz, hogy a technológia korábbi kamerái láthassák. Ide tartoznak például az anyagon vagy élő sejteken áthaladó lökéshullámok.

fps

Természetesen ez egy laborban létrehozott kütyü, aminek pont az volt a funkciója, hogy feszegesse a technológia felső határait. Egyhamar kézben hordozható verziója biztosan nem lesz a szóban forgó képalkotónak. Ennek a fényképezőgépnek a létrehozását egy új tanulmányban részletezték, amit a tekintélyes Nature tudományos folyóiratban tettek közzé. Jinyang Liang, a kanadai Institut National de la Recherche Scientifique (INRS) professzora vezette a kutatást, aki a nagy sebességű kamerák terén elért áttöréseiről ismert.

Ezt olvastad már?

Így nyerhetsz South Parkos Xbox Series X konzolt a Microsofttól

×