Egészen ígéretes, fantasztikus és különleges látvánnyal és játékmenettel megáldott játék van készülőben, amihez foghatót csak nagyon ritkán látunk.


Bódi Dániel

2024.02.26. – Szörnyű hibát vétettem! Nem jártam-keltem kellő figyelemmel az interneten, így az eredetileg egy évvel (!!!) ezelőtt bejelentett Tenet of the Spark létezésének – pontosabban készültének – híre csak most jött velem szembe. Mentségemre szóljon, hogy 2023-ban tömegével zúdították ránk a kiadók a játékokat, így valószínűleg és sajnos nagyon sok ígéretes, de marketinggel nem különösebben aládúcolt projekt híre veszett el az éterben.

Kihágásomat azonban nem csak megkövetem, pótlom is, méghozzá egy kedves udvarlással: a Tenet of the Sparkhoz hasonló játékhoz ugyanis vagy nagyon régen, vagy egyáltalán nem lehetett még szerencsénk. Bár általában szeretek némi költői túlzással élni és írni, ez esetben erről szó sincs: a ZHEESHEE animációs stúdió Unreal Engine 5-ben alakuló első videojátéka valóban ennyire kivételes és különleges.

De érdemes az elején kezdeni: a Tenet of the Spark teljesen egyértelműen a Miles Morales-féle animációs Pókverzum-filmekből inspirálódott, a folyton változó képregényes-festett látványvilág tagadhatatlanul onnan lett átemelve. De ezt egyáltalán nem is bánjuk, hiszen nem csak egész estés animációs film, de még játék sem igazán készült még ebben a grafikai stílusban. A játékmenet is emlékeztethet bennünket a multiverzumos utazásokra, a különbség csupán annyi, hogy a Tenet of the Sparban nem világok, hanem egymástól távol eső idősíkok között ugrálhatunk, miközben pépesre verjük a ránk törő rosszarcok fizimiskáját.

A játék tehát a közelharcra épül, amit leginkább a Sifuhoz lehetne hasonlítani, csak itt harcmodorok és stílusok helyett idősíkokat váltunk – mint például a Dishonored 2-ben, vagy a Titanfall 2-ben. Amikor ezt megtesszük, nem csak a karakterünk kinézete és képességei, hanem a környezet is teljes mértékben változik – elvégre ugrottunk egy nagyot az időben, így pedig olyan akadályokat is képesek leszünk megoldani, ami a hősünket a jelenében hátráltatják. A főhősünk ezt azon speciális képessége révén képes megtenni, amivel aktív kapcsolatot alakított ki a felmenőivel, akik segítségével kell felülemelkedjen – nem csak a bunyókon és a feladványokon, hanem a múlt jelenre is kiható traumáival. Bezony, mert a látvány mellett a története is egy kicsit komolyabb lesz az átlagosnál, ami után azonnal kapjuk is elő Orvos-Tóth Noémi Örökölt Sors című családokon és generációkon átívelő traumákról szóló könyvét.

Platform és pontos megjelenési dátum sajnos nincs, papíron valamikor 2025-ben kellene jönnie, de addig bármi változhat. Egy koncepcionális előzetest viszont már megcsodálhatunk belőle, valamint a közösségi felületeiken (weboldal, Twitter, Instagram, TikTok) a ZHEESHEE fejlesztői is megosztanak némi infót és prezentációt, hogy épp hol tartanak a munkával. Reméljük, hogy tényleg elkészülnek a Tenet of the Sparkkal, amit most megjegyeztünk, feltettünk a térképünkre, és figyelemmel kísérjük az útját.

A tervezett játékmenet:

Az első előzetes:

Ezt is olvasd el:

Így került egy kép a fejlesztő meztelen seggéről a Halo 2-be

×