Több streaming szolgáltatót terelne egy bundle-ba az egyik legnagyobb platform vezetője, aki például a Netflix és a Max házasságát vetette fel.

Gábor János

2024.02.25. – Keresztszolgáltatásokat hozna a létre a jelenleg külön-külön alkalmazásokban elérhető streaming platformokból a többek között a Maxot birtokló Warner Bros. Discovery vezérigazgatója. David Zaslav szerint a streaming jövője a bundle stratégiában van, hiszen már ma ott tartunk, hogy az átlagfelhasználó számára átláthatatlanul sok a tartalom. A nézők ízlését csak különböző szolgáltatások szolgálják ki teljesen – ahelyett, hogy egy csomagban kapná őket. Zaslav a Netflix és a Max házasságát ugyanolyan hasznosnak tartaná, mint például az Apple és az Amazon bundle-be rendeződését.

A cégvezető úgy véli, most, hogy a Warner Bros. és a Discovery fúziója befejeződött, a Max pedig egy nyereséges szolgáltatás, a streaming növekedésének egyik kulcsa a keresztszolgáltatásokban, vagyis a több platform összecsomagolásában rejlik. A streaming lehetővé tette a világ különböző tartalomgyártói, szolgáltatói és kiadói számára, hogy feldarabolják a piacot, és egy teljesen ellenőrzött platformon pénzzé tegyék a műsoraikat. Az eredmények a kábeltelevízió bukásához vezettek, mivel a fogyasztók a streaming felé fordultak – magyarázta Zaslav a Warner Bros. negyedéves üzleti beszámolójában, amiben figyelmeztetett:

a streaming jövője nagyon is egybevághat a kábeltelevízió jelenével, vagyis azzal, hogy a közönség elfordul tőle, ha nem fejlődik.

A vezérigazgató a befektetőkkel és elemzőkkel folytatott meetingen megosztott pár rendkívül érdekes elképzelést az előfizetéses szolgáltatáscsomagokról, és utalt arra, hogy a cége talán képes lesz kedvező megállapodásokat kötni más tartalomszolgáltatókkal. A TweakTown leiratozta az érvelést, aminek felhasználói szemmel nézve nagyon is lenne értelme. „Szerintem mindent a fogyasztói élmény vezérel, és ez az élmény jelenleg kényelmetlen, zűrzavaros. Az emberek megtanulták, hogyan kezeljék ezt – megkeresik a Google-on, hogy hol van egy műsor.”

Nem jó ez így, bundle kell!

Zaslav azt gondolja, a szolgáltatásoknak ki kell lépniük az előfizetések bármi áron törtnő külön értékesítéséből és arra kell koncentrálniuk, hogy gazdaságosabb díjcsomagokat kitalálva növeljék a bizniszt – mert szerinte eljön az ideje annak, hogy máshogy már nem is lehet. „A Netflix egy nagyszerű termék. Ha a Max-szal együtt lenne, akkor nagyon tartalmas élményt nyújtana az embereknek, és sokkal könnyebbé tenné az átjárást a mi és az ő univerzumuk között.” Hozzátette: hosszú távon arra számít, hogy lesz értelmes összekapcsolási lehetőség, például egy közvetítő platform, amiben mondjuk egy helyre kerül az Apple, az Amazon vagy a Roku, hogy

„egyszerűbb, könnyebb és kevésbé szorongó, gördülékenyebb élményt nyújtsanak.”

Zaslav bejelentette, hogy ilyen modelleken dolgoznak és ennek érdekében tárgyalásokat is kezdeményeznek a többi szolgáltatóval. Szerinte abba az irányba megy a világ, hogy a nézők egy helyen akarják megkapni a többféle élményt, anélkül, hogy ehhez akár féltucat streaming előfizetést kelljen kicsengetniük, minden egyes hónapban. És igaza lehet: az emberek valóban hűségesebbek tudnának maradni a szolgáltatókhoz (nem szüneteltetnék például az előfizetésüket), ha egy helyen találnák meg az összes kedvenc műsorukat, ráadásul olcsóbban, mintha külön-külön fizetnének értük a streaming cégeknek.

Talán a sorozatainkat se kellene hamar elkaszálni, mert bundle-ban több nézőjük lenne:

Az összes sorozat, amit 2024-ben láthatunk utoljára / kaszáltak el

×