A Valve 2024 első hónapjában gyakorlatilag nem szállított frissítést a Counter-Strike 2-höz. Pedig lenne mit kijavítani, az biztos.

2024.01.31. – A Counter-Strike 2 egyik legnagyobb újdonsága a sub-tick rendszer. Mi is az a tick? A tickrate azt mutatja meg, hogy egy szerver másodpercenként hányszor küld friss információt a kliensnek (és fordítva) arról, hogy mi is történik a játékban valójában. A CS:GO érában a Valve 64 tickes MM szerverei 64-szer küldtek a játékosoknak adatot másodpercenként, egy jobb, 128 tickes FaceIT szerver pedig 128-szor. Ez a Counter-Strike 2 érkezésével átalakult, továbbra is maradt a 64-es szám alapvető értékként, ám a játék több fontosabb eseményt másképp kezel.

A Counter-Strike 2 lelkét a ticknél rövidebb frissítési ütem adja, ez a sub-tick. A szerver korábban diszkrét időintervallumokban ( a fenti 64 és 128-as tick értékek adták ezeket) értékelte ki a világot. A Counter-Strike 2 ticknél rövidebb frissítési architektúrájának köszönhetően a szerverek ismerik a pontos pillanatot, amikor a játékosok megkezdenek egy mozgást, leadnak egy lövést vagy gránátot dobnak. Ennek eredményeképp, a tick rate-től függetlenül, a mozgásod és lövéseid jobbnak érződnek majd, a gránátjaid pedig mindig ugyanúgy érnek földet. Ez papíron remekül hangzik, ám úgy tűnik, hogy 2024 januárjára is maradtak még különféle anomáliák.

A Counter-Strike 2 gránátjai még mindig nem úgy működnek, ahogy kellene

A Valve 2023 szeptembere és 2024 januárja között rengeteg frissítést adott ki a játékhoz. Ezek több esetben is javították a karakterek mozgását, a fegyverek vagy épp gránátok viselkedését is. Szó sem róla, valóban érezhető némi javulás a kezdeti időszakhoz képest, ám internetes környezetben vannak még bőven problémák.

Többen úgy érezték az elmúlt időszakban, hogy a Counter-Strike 2 flash gránátjai sem úgy működnek, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Elfordulás esetén sokkal kevésbé kellene vakulnia a játékosnak, ám a sub-tick rendszernek köszönhetően úgy érzékeli a CS2, mintha telibe a flashbangbe nézet volna az áldozat. Egy-egy ilyen hibán bizony a kör kimenetele is múlhat, remélhetőleg a Valve hamar reagál a problémára.

Olyan amatőr hiba miatt van CS2-ben kevesebb FPS, hogy az már fáj

×