A Call of Duty fejlesztői teljes betekintést engedtek abba, hogy hogyan is működik a meccskeresés a játékban. Erős összefoglaló következik.

2024.01.30. – Igen-igen, régóta nagy gond, hogy nem tudjuk, hogyan talál nekünk társakat a Call of Duty. Akár a multiplayerről, akár a Rankedről, akár a Warzone-ról beszélünk, néha úgy érezzük a skill-alapú meccskeresés egy sz@r, mivel általában nálunk jóval ügyesebb játékosokat sorsol be mellénk. A Call of Duty matchmaking egy régóta ködös folt és felháborodás tárgya a közösségben, így a fejlesztők most úgy döntöttek, alaposan bevezetnek minket abba, hogy hogyan is működik. Egy nemrég megjelent friss blogbejegyezésben tehát elmagyarázzák, hogy a Call of Duty multiplayer világában milyen módon határozzák meg, hogy milyen meccsbe kerülünk és kivel kerülünk szembe, vagy éppen egy csapatba. Az alábbiakban azt próbáljuk meg elmondani, amit az Activision is hivatalosan megfogalmazott.

Így működik a matchmaking a Call of Duty multiplayer-ben.

Alapelvek

A Modern Warfare III Season 1 megjelenésével a Call of Duty fejlesztői elkötelezték magunkat amellett, hogy beszélgetni fognak velünk játékosokkal a meccskeresésről. A frissen megjelent bejegyzés ennek a kommunikációnak az első lépése, hogy kicsit enyhíteni tudjanak a felháborodáson. Az első bejegyzésben most azt mutatják be, hogy hogyan működik a matchmaking a Call of Duty multiplayerben, aztán később beszélnek más játékmódokról. Tehát amit most írtak, nem vonatkozik a Warzone-ra vagy a Rankedre. Ez csak a multiplayer matchmaking leírása.

A meccskeresés egy többtényezős folyamat, aminek során a játékosokat csapatokba – egymással és egymás ellen – kerülnek, hogy online harcoljanak. A multiplayer matchmaking célja, hogy minél szórakoztatóbb meccsekbe kerüljünk, így ennek tesztelése és alakítása egy folyamatos munka.

„Gyakran látjuk, hogy a közösség a matchmaking rendszerünket „skill-alapú matchmaking-nek” nevezi. A Call of Duty is figyelembe veszi a képességeket (pontosabban a játékosok teljesítményét), mint a legtöbb hasonló játék, de a képességek nem a domináns változók. A lobbik létrehozásához több tényezőt veszünk figyelembe” – írják a fejlesztők.

Nem csak a skill számít

A Call of Duty multiplayer meccskeresés számos tényezőt vesz figyelembe:

  • KAPCSOLAT – Ahogy a közösség is tudja, a Ping a király. A kapcsolat sebessége az egyik legfontosabb tényező a meccskeresés során. Szóval nem mindegy, hogy milyen a Pinged.
  • TIME TO MATCH – Ez a második legfontosabb dolog a meccskeresés során. Mindannyian játszani akarunk, nem pedig a meccsek indulására várni. Szóval azt is nézik, hogy minél előbb bekerülhess egy mecccsbe.
  • JÁTÉKMÓDOK DIVERZITÁSA – Sok játékmód közül lehet választani, ami szintén fontos tényező a matchmaking során. Például azért, hogy akármelyik módot is választod, mindig legyen elég játékos.
  • Legutóbbi pályák/módok – Figyelembe veszik azt is, hogy nemrég milyen pályákon vagy milyen játékmódokban játszottál.
  • Skill/Teljesítmény – Igen, fontos tényező az is, hogy ki milyen képességekkel rendelkezik a játékban, hogy nagyjából azonos szintű ellenfelekkel nézzünk szembe.
  • Beviteli eszköz – Azt is nézik, hogy kontrollerrel vagy egérrel és billentyűzettel játszol.
  • PLATFORM – Az is tényező, hogy min játszol. (Pl. PC vagy konzol)
  • VOICE CHAT – Bármilyen furcsa, a meccskeresés során az is számít, hogy be van-e kapcsolva a mikrofonod vagy nincs.

Minden alkalommal, amikor egy játékos a multiplayer módban elindít egy meccskeresést, a rendszer ezeket a tényezőket veszi figyelembe, hogy más játékosokat találjon. Ezeket mind elemzik, hogy minél gyorsabban összeálljon a lobby.

Fontos

A meccskeresés bizony néha a bonyolult folyamat miatt hosszú lehet. Ha a várakozási idő egy lobbiban túl hosszú, a játékosok néha leállítják a meccskeresést és újraindítják. Ez nem gyorsítja fel a folyamatot, sőt még káros is lehet. Például a Modern Warfare III „Rustment” játékmódjában (ami a Rust és a Shipment pályákat felváltva tartalmazza) – a játékosok gyakran kilépnek a meccs elején, remélve, hogy a Shipmentbe léphetnek be helyette. Ezáltal a meccs elején üres hely keletkezik a csapatban. Mivel a matchmaking folyamat először ezeket a helyeket tölti fel, emiatt a játékosok úgy érzik, hogy a Rustot aránytalan mértékben választja a rendszer a Shipment helyett. Vagyis a pályákkal való mókolás még jobban megnehezíti az egészet.

Skillek?

A képességet (skillt) a játékos általános teljesítménye alapján határozzák meg: ölések, halálok, győzelmek, vereségek és egyebek, beleértve a módválasztást és a legutóbbi mérkőzéseket, mint a multiplayer élményt átfogó mérőszámot. Ez egy képlékeny mérés, ami folyamatosan frissül és reagál arra, ahogyan játszol. A skill nem csak a megfelelő ellenfelek elleni párosításban játszik szerepet, hanem a csapattársak megtalálásában is.

„A játékosok teljesítményét arra használjuk, hogy a lobby gyengébb és profi játékosai közötti különbség ne legyen olyan nagy, hogy a játékosok úgy érezzék, a meccs időpocsékolás. Adataink azt mutatják, hogy ha a gyengébb képességű játékosok folyamatosan vesztésre állnak, akkor valószínűleg kilépnek a meccsből, vagy teljesen abbahagyják a játékot. Ez hatással van a játékosbázisra. Ez azt jelenti, hogy a mérkőzésekre való várakozási idő megnő. Végül, ha csak a jó játékosok maradnak, mert az alacsonyabb szintűek kilépnek frusztráció miatt, az eredmény egy olyan ökoszisztéma lesz, ami összességében mindenki számára rossz.”

„Azt is megértjük, hogy sokan erős játékosok ellen szeretnének tapasztalatokat szerezni, de gyakran úgy érzik, hogy csak a „legizzasztóbb” lobbikat kapják. Világosan hallottuk ezt a visszajelzést, és továbbra is teszteljük és aktívan vizsgáljuk, hogyan lehet ezen enyhíteni”.

Gyakori kérdések

  • A Call of Duty figyelembe veszi matchmaking során, hogy mennyit szoktunk játszani a játékkal? – Nem.
  • A matchmaking hatással van a játékelemekre, mint például a hit-reg, láthatóság, aim-assist, sebzés stb.? – Nem.
  • Az extra tartalomra (például csomagok, Battle Pass) költött pénz befolyásolja a matchmakinget? – Nem.
  • Használ-e a Call of Duty botokat a multiplyer matchmakingben? – A multiplayerben nem.
  • A partnerek vagy streamerek különleges bánásmódban részesülnek a matchmaking során? – Nem.

További részleteket az eredeti Call of Duty blogbejegyzésben találsz, ha részletesebben érdekel a dolog, de a lényeget azt hiszem, mindenki érti. Reméljük, hamarosan arra is választ kapunk, hogy hogyan működik ez mondjuk a Warzone-ban.

Ezt láttad?

Ezekkel a zseniális filmekkel és sorozatokkal készül a Netflix februárban

×