A Sony valamiért nagyon szeretné figyelni, hogy a PlayStation játékosok milyen mentális állapotban vannak. A pulzusfigyelés a következő cél?

2024.01.30. – Ami a PlayStation újdonságokat és fejlesztéseket illeti, a Sony úgy tűnik, nagyon aktív. Szinte minden hétre jut egy friss ötlet, egy terv, egy szabadalom, ami azt bizonyítja, hogy a játékélmény fokozását nagyon komolyan gondolják. Azt persze nem veszik figyelembe, hogy egy-egy ötlet mennyire életszerű, de egy szabadalmat benyújtani nem tart semeddig. Így aztán mi rendszeresen láthatjuk, hogy milyen ötleteik vannak, ami sajnos nem garancia arra, hogy meg is valósulnak. A Sony nemrég szabadalmat nyújtott be egy olyan rendszerre, ami lehetővé tenné a PlayStation játékosok pulzusának mérését, és annak nyomon követését a játék közben. A technológia elvileg folyamatosan figyelné és elemezné a pulzust, hogy meghatározza a játékos mentális állapotát.

Mire jó ez?

Az igazság az, hogy a fejlesztők már régóta keresik a módját annak, hogy növelni tudják a játék és a játékos közti interaktivitást, hogy még jobban el tudjunk mélyülni a kitalált világokban. Ezért van az, hogy igyekeznek minél részletesebbé tenni a grafikát, ezért jött létre a haptikus visszajelzés a kontrolleren. Bár sokan a virtuális valóságot tekintik az elmélyülés következő lépcsőfokának, ez az új szabadalom ezt máshogy próbálja fokozni.

A GameRant szerint ebben a rendszerben a játékosoknak nem kéne állandóan pulzusmérőt viselniük, mindezt egy kamera oldaná meg. Ez képeket rögzítene rólunk játék közben, megmérné az arcunk, testünk változásait és ez alapján határozná meg, hogy milyen a hangulatunk, hogyan érezzük magunkat játék közben. A Sony új találmánya elvileg képes lenne megkülönböztetni a pulzust és a légzést. Mindez nem meglepő, hogy tudjuk, hogy a Sony korábban szeretett volna egy olyan PS5 kontrollert is, ami képes az izzadás és a pulzusszám változásainak követésére.

Sony pulzusmérés

A hagyományos pulzusmérő rendszerek igazán akkor működnek jól, amikor a bőrre rögzítünk egy eszközt, ami az erekben pumpáló vér által termelt elektromos impulzust érzékeli. A vizuális érzékelőrendszerek megbízhatatlanok lehetnek, mivel nem érzékelik az apró változásokat, ráadásul a légzés és az izzadás is befolyásolhatja őket. A szabadalom szerint a játékosok mentális állapotában észlelt mentális állapotokat megjeleníti a játékokban. Ha jól értem, ez azt jelenti, hogy ha szétszed az ideg Rainbow Six: Siege közben, akkor a rendszer jelzi, hogy: hoppá, eléggé felment a pulzusod, bajban vagy, stresszelsz, nyugodj le!

Természetesen erre is érvényes, hogy ez is csak egy szabadalom a számtalan közül, amit a Sony benyújt. Szóval egyáltalán nem biztos, hogy megvalósul. Talán jobb is!

Ezt láttad már?

Ezekkel a zseniális filmekkel és sorozatokkal készül a Netflix februárban

×