Alaposan megszépül minden idők egyik legbotrányosabb és legbrutálisabb játéka, a Rockstar Games gyilkos-szimulátora, a Manhunt.


Bódi Dániel

2024.01.29. – Hogy van-e a Manhuntnál kegyetlenebb és erőszakosabb videojáték az már aligha kérdéses, hisz az elmúlt 20 évben valósággal egymásra licitáltak a horrorjátékok bestialitásban, így a Rockstar alkotásán már aligha húzná fel a szemöldökét egy edzett idegű játékos. 2003-ban viszont párját ritkította a Manhunt, amit előszeretettel vettek elő a gyerekeikért aggódó szülők, meg nyilván a világ politikusai is demonstrálandó a videojátékok és a valódi erőszakosság, extrémebb esetben emberölések közötti (nem létező) összefüggéseit.

Tény, hogy a Rockstar Games brutális emberölésekre kihegyezett játéka sokaknál joggal verhette ki anno a biztosítékot, házon belül még a fejlesztőket is megosztotta a Manhunt – akkoriban nagyon is valóságosnak ható – kivégzései, de a megosztó státusz is csak tovább fokozta a játék körüli őrületet. Nyilván óriási siker, majd kultjáték lett belőle, amit a mai napig szívesen elővenne az ember, ha a Steamen nem a crackelt verziót adnák tele mindenféle ordenáré hibával – de ez egy másik sztori.

Ennek a kult-státusznak köszönhetően pedig elég egyértelmű volt, hogy a több ezer arra alkalmas játékklasszikus között a Manhunt is ott lesz, amit az NVIDIA RTX Remixszel remasterelnek majd. Az RTX Remixről és a megszépítésre ítélt játékokról ebben a cikkben olvashatsz többet, ami a lényeg, hogy ezzel a programmal a modderek egy ingyenes, de teljeskörű, a kiadókat megszégyenítő részletességű és minőségű remastereléseket készíthetnek a DirectX 8-9-es játékokhoz. A Manhunt megfelel a csekély kitételnek, ami azt jelenti, hogy már gőzerővel készül a 20 év alatt eléggé megkopott látványvilág modernizálása.

A Manhunt felújítását végző Gabdeg nevű modder igazából nem most kezdte a melót, mivel ő már vagy egy éve meghívást kapott az Nvidiától a zárt bétára, ergo sokkal jobban halad, mintha a nyilvános béta január 22-i indulásakor vágott volna bele. Erről osztott meg a minap egy játékmenetet, amiben a legújabb, egészen pompázatos sugárkövetéses bevilágítást, a tükröződéseket, valamint a fény-árnyék effekteket mutatta be. Ugyanakkor hiába dolgozik rajta egy ideje, így is sok van még hátra: a Manhunt megjelenésének idején a bevilágítást még teljesen máshogyan oldották meg, például a textúrákat festették úgy, hogy megfelelő hatást érjék el vele, így nem kellett mindenfelé különböző fényforrásokat letenni. Emiatt azonban egy csomó helyen vaksötét uralkodik a játékban, amit csak külön (plusz lámpákat hozzáadó) modokkal lehet megoldani.

De még így is egészen brutális, mit nem volt képes kihozni az idén novemberben 21. évét töltő Manhuntból. Persze messze még a vége, de nyakamat tenném rá, hogy ezzel párhuzamosan másutt már a Manhunt 2 RTX remasterelését csinálják épp. Ami pedig a legjobb, hogy ha elkészült, akkor mindenki teljesen ingyen megkapja a grafikai tuningot.

És ilyen éles játék közben:

Ezt is olvasd el:

6 játék, amiben úgy „vertek át” trükkösen a fejlesztők, hogy észre sem vetted

×