Ezt azt jelenti, hogy egyes országokban már a jelenlegi előfizetők sem tarthatják meg az alapcsomagot, amit eddig használtak.

2024.01.24. – Úgy tűnik, hogy a jövőben tényleg egyre nehezebb lesz megúszni a reklámokat a streaming szolgáltatásokban, hacsak nem adjunk be a derekunkat, és fizetünk többet. A Netflix nem olyan rég bejelentette, hogy a 2024 második negyedévétől kezdve megszűnteti a legolcsóbban és reklámmentesen elérhető elfizetési csomagot. Az úgynevezett „Basic”, vagyis az Alapcsomag teljesen megszűnik Kanadában, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban is.

Az igazság az, hogy erre a szintre az fenti országokban élők már tavaly nyár óta nem tudtak előfizetni, de hamarosan azok sem tarthatják meg, akik eddig használták. Más szóval: mostantól két drágább, szintén reklámmentes csomag közül tudnak választani, vagy előfizetnek az olcsóbb, reklámokkal tarkított csomagra. Lényegében ez azt jelenti, hogy ha reklámok nélkül akarnak továbbra is Netflixet nézni a Alapcsomag előfizetői, akkor legalább 7 dollárral többet kell fizetniük.

A reklámok miatt van

Teljesen egyértelmű, hogy a legolcsóbb csomag megszűnésének célja, hogy a Netflix a reklámos előfizetés felé terelje azokat, akik nem szeretnének többet fizetni a szolgáltatásért. Ha ezekben az országokban valaki nem akar vagy nem tud többet perkálni, valószínűleg a reklámokkal tarkított, olcsó csomagot választja majd. A Netflix számára természetesen fontos a reklámos csomag sikere, amit korábbi jelentések szerint eléggé szeretnek az emberek. Ezzel próbálják elérni a bevételek növekedését, és azt, hogy ne kelljen további áremelést eszközölni, ahogy az egyébként történt tavaly. A terv persze később kiterjed más országokra is, szóval Európa többi része, és végül Magyarország sem ússza meg.

„Arra törekszünk, hogy nyugdíjazzuk a Basic csomagot néhány országban, kezdve Kanadával és az Egyesült Királysággal, és onnan folytatjuk” – írta a Netflix.

A Netflix egyébként igen komolyan benne van már a játékiparban is, hiszen minden előfizetés mellé járnak ingyenes játékok. A Grand Theft Auto trilógia, ami december 14-én érkezett a szolgáltatásba, nagy vonzerő volt: sokan csak emiatt fizettek elő a Netflixre. Nem is olyan rég röppent fel a hír, hogy a tervek szerint a játékokba is érkezhetnek a reklámok. Szóval ilyen világ jön.

Ezt láttad már?

A Sony elárulta: ezeket a PS játékokat töltöttük le a legtöbbször 2023-ban

×