Erre a frissítésre már égető szüksége volt a Starfieldnek, ami több mint mint száz különböző problémára hozott orvosságot.

Bódi Dániel

2024.01.19. – Mondanám, hogy komoly út van a Starfield mögött, de igazából szinte semmi sem változott a játékban a tavaly szeptemberi megjelenése óta. Bár jómagam inkább azok táborát erősítem, akik kifejezetten jól szórakoztak a Bethesda teljesen új IP-jával, de én amúgy is egy múltba révedős típus vagyok, ezért könnyen átsiklottam a 10 évvel ezelőtti állapotokat időző megoldásain. Ettől függetlenül tagadhatatlan, hogy a Starfield megannyi sebből vérzik, melyeket ha képesek volnánk orvosolni, akkor akár olyan klasszikussá is érhet, mint a Skyrim.

De mint mondtam, szeptember óta csupán aprócska ragtapaszok érkeztek, igazán jelentős változásokat hozó frissítés pedig a Bethesda ígérete, valamint a Starfield hajótestén éktelenkedő gigantikus sebhely ellenére sem jött, pedig az tucatszám szippantja a sötét űrbe a játékosokat (jelenleg 9300-an játszanak vele a Steamen, aminél még a Fallout 4-re, a The Witcher 3-ra, de még a Skyrimra is nagyobb az érdeklődés – via SteamDB).

Aztán telt, s múlt az idő, vele pedig egyre menthetetlenebbé vált a sokkal jobb sorsra érdemes űrkaland, ezért a fejlesztők újabb ígéretet tettek: idén minden erejükkel a Starfield tökéletesítésére fókuszálnak, azaz minden hatodik héten egy nagyobb, valóban jelentős javítást adnak majd ki, az egészet pedig az első (és remélhetően nem utolsó) történet kiegészítővel, a Shattered Space-szel koronáznak. De elméletileg jön még a hivatalos modder eszköz is, ami azért lesz jó nekünk, mert Xboxszal is működni fog, azaz konzolon is szabadon tölthetjük a különféle közösségi kiegészítéseket.

Ennek az útnak az első előfutára a könnyen megjegyezhető 1.9.47.0 pin-kód frissítés, ami több mint száz dolgon hivatott javítani. Ezek között bőséggel akadnak olyanok, melyek a látványvilágon csinosítanak, esetleg valamilyen otromba grafikai bugot orvosolnak, de rengeteg játékmenetbeli problémán is csiszolnak és problémás küldetéseket javítanak, de még a támogatott PC-s képarányokat is sikerült 32:9, 21:9, és 16:10-zel gyarapítani.. Ugyanakkor alapvető, de problémás mechanikák és funkciók, vagy maguk a töltési idők/mennyiségek nem változtak, viszont a Bethesda szerint a játékosok kritikáira, meglátásaira és visszajelzéseire hallgatva ilyenekkel is készülnek.

A teljes javítási listát a Bethesda hivatalos oldalán találod – ERRE.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Ezen az 5 módon semmisülhet meg az univerzum – a tudomány szerint

×