Az amerikai gyártó iPhone-jai nem csak a 2023-as hajrájának köszönhetik a sikert – évek munkájával iskolázták le a világ nagy okostelefon márkáit.

Gábor János

2024.01.17. – Történelmi sikert ért el az Apple 2023-ban az iPhone-ok eladásaival, hiszen kerek 10 év után verte le a trónról az eddigi bajnok Samsung készülékeit – derül ki az IDC nemzetközi piackutató vállalat riportjából. A dél-koreaiak duplán sírhatnak, hiszen a jelek szerint nem azért csúsztak le egy teljes évtized után a dobogó legfelső fokáról, mert a nagy konkurens Apple annyira kimagasló teljesítményt nyújtott, hanem azért, mert a saját eladásaik visszaestek.

Ráadásul nagyon.

Az IDC top 5-ös listán mutatta be, hogy a számításai szerint a legnagyobb gyártók mennyi okostelefont adtak el 2023-ban, és ez mekkora piaci részesedést, illetve egyéves növekedést jelent. Bár az Apple nem irtózatos, csak tisztességes bővülést produkált, a rivális Samsung értékesítései éppen eléggé gyengültek ahhoz, hogy az iPhone a fennállása óta először az év legeladottabb márkája legyen a világon.

Forrás: IDC

Ezért nyerte 2023-at az Apple

Az adatokból kitűnik, hogy a fiatal szereplőnek számító Transsion nőtt a legnagyobbat magához képest. A telefont még csak hat éve áruló kínai vállalat több mint 30 százalékkal növelte az eladásait. Ne lepődj meg, ha nem ismered, mert nem nálunk, hanem a Közel-Keleten, Délkelet-Ázsiában, Dél-Ázsiában és Latin-Amerikában terjeszkedik – a jelek szerint sikeresen, hisz’ 2023-ban már közel 95 millió telefont adott el. Rajtuk és a 3,7 százalékkal erősítő Apple-ön kívül mindenki más gyengült, köztük is a legnagyobbat a Samsung. A koreai gyártó 36 millió darabbal kevesebb készüléket értékesített tavaly, mint 2022-ben, így

13,6 százalékkal múlta alul magát egy év alatt. Ami durva, és jórészt ez is okozta az iPhone-ok történelmi előretörését.

A Samsung mellett szintén gyengébben teljesítő Xiaomi és OPPO ugyancsak hozzájárult ahhoz, hogy a tavaly eladott okostelefonokból már legalább minden ötödik iPhone volt. A piackutató cég adatainak további érdekessége az, hogy az összes gyártó globális eladása kb. 39 millió darabbal csökkent 2022-höz képest. Ez már elég jelentős visszaesés ahhoz, hogy a legnagyobbak elgondolkodjanak rajta: tényleg a megfelelő trendeket erőltetik-e, vagy valamin ideje lenne változtatni.

Ez például érdekes, de attól még nem biztos, hogy kell:

Ezt a Samsung mobilt mindkét irányban összecsukhatod – VIDEÓ

×