Az NVIDIA mutatott egy keveset a javában készülő, path tracinggel turbózott és egészen fantasztikusan festő Half Life 2 RTX remasterelésből.

Bódi Dániel

2024.01.09. – Néha furcsa belegondolni, milyen gyorsan is telik az idő; mintha tegnap lett volna, hogy megjelent a különösen hányattatott sorsú, majd a világ egyik legmagasabb piedesztáljára emelt Half Life 2, pedig idén novemberben lesz ennek a 20. esztendeje. A Valve klasszikusa gyorsan behúzta a dupla X-et, szerencséjére azonban rajta sokkal kevésbé hagyott nyomot az idő kegyetlen vasfoga, mint néhány kortársán, de ez teszi a korszakos mesterműveket korszakos mesterművekké.

Mindemellett a Half Life 2 a mai napig népszerű – úgy a játékosok, mint a modderek körében. A SteamDB statisztikái szerint például januárban 2700 játékosnál tetőzött a játékon belüli egyidejű lélekszám, de ’23 novemberében volt ez már 5012 fő is. Mindeközben a modderek sem tétlenkednek, akik elit csapata, az Orbifold Studios tagjai serényen dolgoznak a legendás program alapos megszépítésén, amiben meglehetősen sok segítséget nyújt számukra a játékos technológiában – különösen a ray és a path tracing megoldásokban – élen járó NVIDIA.

Half Life 2 remastert valakinek?

A Half Life 2 RTX: An RTX Remix Project egy teljes körű felújítása lesz a hivatalosan is retrónak minősülő játéknak, ami nem csak felskálázott textúrákkal, hanem egy teljesen új – finoman szólva is erőigényes – bevilágítási technológiával varázsolja tulajdonképpen maivá. Erről a projektről egy ideje már tudunk, az NVIDIA viszont alkalomadtán szereti felhívni rá külön a játékosok figyelmét – így tett a jelenleg is zajló CES 2024-en is, ahol megvillantotta a technológiailag alaposan felturbózott HL2 RTX legújabb, úgy leggyönyörűbb verzióját.

A Half Life 2 RTX név viszont megtévesztő lehet, az ugyanis nem egy mezei ray tracing tupír lesz; a modderek RT helyett ‘full ray tracinggel’, azaz path tracinggel dolgoznak, ami sokkal, de sokkal, de sokkal látványosabb és élethűbb fény-árnyék hatást képes elérni. Gyorstalpalóban a kettő között a szignifikáns különbség, hogy míg a ray tracing csupán a játékos szemszögéből, azaz a számára látható fény részecskéit követi le, addig a path tacing a játékban lévő összes fényforrásból eredő összes részecske útját matekozza ki valós időben, illetve szimulálja és jeleníti meg a képernyőn. A path tracing tehát a lehető legközelebb áll ahhoz, amit a valóságban is tapasztalhatunk.

A path tracinggel így hihetetlenül realisztikus hatást lehet elérni, aminél talán nincs is jobb bizonyíték a legújabb bemutatónál, amiben a Half Life 2 egyik emlékezetes szegmesét, Ravenholm horrorját mutatják be, immáron teljesen megújult vizualitással. A remasterelés emellett támogatja a DLSS 3 Frame Generation és DLSS 3.5 Ray Reconstruction technológiákat is – ami igazából azt jelenti, hogy egy bestiális PC-re lesz szükség, ha valaki majd játszani szeretne vele. Addig viszont lesz idő számítógépet újítani, mivel a Half Life 2 RTX: An RTX Remix Project még csak a korai fejlesztési állapotában leledzik.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Mi az a T-póz és miért állnak a játékokban mindig így a karakterek?

×