A délelőtti órákban országszerte leálltak a magyar internet szolgáltatók – több helyütt nincs internet, tévé, üzenetküldés és telefonhívás.

Bódi Dániel

2024.01.02. – Komoly fennakadásokkal kezdik az újabb esztendőt a magyar internet szolgáltatók: országszerte leálltak a mobilos-vezetékes szolgáltatások, beleértve az internetet, a telefonhívásokat, az üzenetküldést, valamint a televíziós szolgáltatásokat.

A legtöbb érintett a Vodafone (One) és a Telekom földbe állásáról számol be, ugyanakkor a Downdetector online szolgáltatások működését és problémáit jelző oldal szerint a Yettel szolgáltatásainál is kiesés tapasztalható. A problémák valamikor január 2-án délelőtt 11 óra környékén kezdődhettek, amikor a teljes ország területén szinte minden leállt – a cikk írásának pillanatában azonban szórványosan már újra elérhető néhány szolgáltatás.

A Telex megkeresésére a Telekom már válaszolt:

„Áramellátási hiba miatt a Telekom IPTV és Telekom TV szolgáltatásai, valamint a mobil hangszolgáltatás elérhetősége ma délelőtt akadozhatott. A helyreállításon folyamatosan dolgozunk, köszönjük ügyfeleink türelmét!”

– írta a szolgáltató. A Vodafone egyelőre nem adott számot a szolgáltatás kiesésének okáról. A Magyar Hang emellett külön jelzi, hogy a magyar szolgáltatók országos leállásával egy időben a Mediaworkshöz tartozó portálok is elérhetetlenné váltak, köztük a ripost.hu, az origo.hu, a magyarnemzet.hu, és számos más megyei híroldal. Hogy pontosan mikor sikerül teljes mértékben elhárítani a problémát, azt egyelőre nem tudni – de cikkünket az újabb információkkal együtt frissítjük.

FRISS:

„A Vodafone Magyarország ügyfelei január 2-án délelőtt rövid kimaradást tapasztalhattak a szolgáltatások működésében. A kimaradást áramszünet okozta az egyik szerverközpontban, a forgalom átirányításának ideje alatt a szolgáltatások az ország több pontján nem voltak elérhetőek. A szolgáltató munkatársai a hibát elhárították, így a mobilszolgáltatások ismét zavartalanul működnek”

– válaszolta a Telexnek a Vodafone, majd hozzátette, hogy néhány előfordulhat, hogy néhány mobileszköz nem tud automatikusan visszacsatlakozni a hálózatra. Amennyiben valakinél még mindig nincs szolgáltatás, annak érdemes lehet újraindítania a készüléket, esetleg mobilon a repülőgép módba érdemes váltani, majd vissza. Papíron ezek után már meg kell oldódjon a probléma.

Addig ezt is érdemes elolvasnod (ha nálad már van net):

Tudod-e, mit jelent a Z a Dragon Ball Z-ben? – Nem, nem Zedet

×