Reméljük valamilyen nagy amerikai producer is olvassa a listát, amin csak és kizárólag olyan játékok szerepelnek, melyekből kiváló sorozat készülhetne.

Bódi Dániel

2023. 04. 17. – Manapság, amikor a videojáték, mint kikapcsolódási forma többszörösen is lekörözte a film- és sorozatipart, a médiavállalatok is sokkal nyitottabban és láthatólag egyre lelkesebben adaptálják a játékok történeteit. Az utóbbi időben például már azt is bizonyították, hogy a legendás játékadaptációs-átok csupán humbug, értő kezek alatt ugyanis bármiből lehet egy jó filmet vagy sorozatot készíteni.

Az Arcane, a Castlevania, a The Last of Us, a Detektív Pikachu őrületes sikere és rendkívüli kritikai fogadtatása viszont csak a kezdet, hisz a játékvilág még bőven rejt magában olyan kincseket, melyek nyomán akár még ezeknél is jobb adaptációk születhetnek.

Ezekből szedtem most össze hatot, melyekről mély meggyőződésem, hogy zseniális sorozatok alapjai lehetnek.

Ghostwire: Tokyo

Bár a Tango Undergroundnak akadnak a Ghotwire-nél sokkal jobb játékai, világteremtésben viszont abszolút az egyik legkomolyabb és legérdekesebb, amit valaha láthattunk tűlük.

Hogy ne sokat spoilerezzel az Xboxon csak a napokban megjelent játék történetéről, az alapfelállásról mindössze annyit érdemes tudni, hogy Tokió városát egy rejtélyes köd lepi el, ami egyik pillanatról a másikra az összes embert kámforrá változtatja. Az áldozatokat ott és úgy érte a gyors vég, ahol és ahogy épp voltak, az egyetlen, ami utánuk maradt az a viselt ruházatuk.

Ebben a kietlenségben találja magát a tragikus, de csodamód „életben” maradt fiatal Akito, aki testébe egy halott ember, KK szelleme költözött, aki amellett, hogy próbálja tanácsokkal segíteni, természetfeletti erővel is felruházza őt. Ezután ketten próbálnak utánajárni, hogy mi történhetett, illetve próbálják megállítani a Hannya maszkot öltött furcsa szerzetet, aki mindenféle rémséggel árasztja el a kihalt várost.

Ebből az alapból egy egészen hangulatos, már-már tökéletes buddy cop beütésű misztikus akció-thriller lehetne képernyőre vinni, amivel a japán kultúra ismertetése mellett akár egy komplett univerzumot is teremthetnének. Míg az első évad a játék cselekményét dolgozná fel, a második akár egy teljesen más helyszínre is evezhetne, legyen az valamelyik amerikai, francia, vagy akár spanyol, esetleg dél-amerikai nagyváros, ahol hasonló furcsaságok történtek. Az egészet pedig egy nagy központi szál fűzhetné össze, ami minden évad végén egyre közelebb hozza egymáshoz a túlélőket.

Itt mehetne: Netflix, ahol igen nagy rutin van már a misztikus thrillerekben.

Spyro, the dragon

A kissárkány Spyro történeteit annak idején azért nem gondolták túl nagyon, így tulajdonképpen olyan sztorit kerekíthetnének neki egy sorozatba, amilyet csak akarnak. Az sem baj, ha némileg eltér a játéktól, hiszen az mindössze a kristályba zárt sárkányok kiszabadításán és a csúnya, félig gnóm, félig ork származású Gnorc legyőzésén túl nem sok mindenről szolt.

Az animációs stílus és látványvilág tökéletesen adott, és humorban is rendkívül gazdag, így tulajdonképpen probléma nélkül lehetne egy elsősorban gyerekeknek szánt animációs sorozatot készíteni belőle. Az epizódok mindegyike egy-egy sárkány kiszabadításáról szólhatna, amit Spyro mindenféle vicces és kalandos úton lehet csak elérni, az első évad végén pedig Gnorc-kal kellene felvegye a kesztyűt.

A második Spyro játék viszont még ennél is sokkal jobb és izgalmasabb 2. évadot tehetne ki, mivel annak a története is sokkal szövevényesebb és színesebb. Ebben a sárkány és szitakötő haverja egy másik birodalomban, Artisansban találják magukat, ahol különböző birodalmakból kell talizmánokat gyűjteniük, melyekkel megdönthetik a zsarnok Ripto rémuralmát.

Itt mehetne: Disney+, az animációs kalandsorozazok mekkáján.

The Elder Scrolls

A The Elder Scrolls világát nem nagyon kell túlmagyarázni, hogy tudjuk, milyen zseniális fantasy sorozatokat lehetne készíteni belőle. Sőt, mindezt úgy, hogy tulajdonképpen egyetlen játék történetét sem kellene adaptálni, így tökéletesen elkerülve, hogy neadjisten csalódjanak a rajongók.

Tamriel univerzuma bármilyen sorozatnak adná magát, de én elsősorban valami olyasmit látnék szívesen, mint amilyen a D&D első kalandját elmesélő The Legend of Vox Machina. Azaz rajzolt animációs köntös egy ízig-vérig felnőtt sztorira ráhúzva, amiben egy szedett-vedett csapat minden évadban ellátogat Tamriel valamelyik birodalmába.

Az első szezon pédlául bonyolódhatna Skyrimben, a másodikban már Morrowind felé kéne venniük az irányt, majd Black Marshon keresztül kiköthetnének Cyrodiilban. Egy TES-sorozat már csak a zseniális világa miatt is bármilyen lehetne, az alkotók totál szabadon engedhetnék az összes fantáziájukat.

Itt mehetne: a Vox Machina és a Hatalom Gyűrűi után nyilván az Amazon Prime Videón.

Deus Ex

A Deus Ex az egyik legjobban megkomponált sci-fi/cyberpunk játéksorozat valaha, ami 2000-ben olyan részletes és komolyan vehető világot mutatott, amit azelőtt még soha semmi.

„A játék egy elképzelt jövőben játszódik, mely szerint minden klasszikus összeesküvés-elmélet, amelyben az emberek hisznek, valóság. Léteznek a fekete helikopterek, az oltás-összeesküvés, a FEMA, az 51-es körzet, az ECHELON hálózat, a Men In Black, különféle mitikus lények, és a roswelli incidens is megtörtént. léteznek olyan nagyhatalmú szerveződések, mint az Illuminati, a Majestic 12, a Templomos Lovagok, vagy a Bilderberg-csoport. Ebben a világban az emberiség egy lassan káoszba hajló környezetben él. A gazdagok és a szegények között iszonyatos különbségek vannak, gyakran fizikálisan is teljesen elszigetelten él egymástól a két csoport. Ha ez még nem lenne elég, egy rejtélyes betegség, a „Szürke Halál” tizedeli az emberiséget, mely különösen az Amerikai Egyesült Államokban szedi áldozatait, és sajnos nincs rá gyógyszer. Egyetlen cég, a VersaLife gyárt hozzá „Ambrosia” néven ellenszert, de csak nagyon minimális mennyiségben, és természetesen nagyon drágán. A szer így lett az emberek leghőbb vágya, de azt csak a kiváltságos személyek kaphatják meg. A társadalom hatalmas, lecsúszó rétegeire a biztos pusztulás vár – reménytelenségük elégedetlenségekbe, lázadásokba, fegyveres összetűzésekbe torkollik.” – áll a Wikipédia Deus Ex legelső etapjának világismertetőjében, amiből még ma is releváns sorozat készülhetne.

Ha pedig idevesszük a mindennek az előzményét elmesélő Human Revolution és Mankind Divided részeket, akkor egy olyan hatalmas univerzumot kapunk, amiből konkrétan lehetetlen rossz élő-, vagy animációs szériát kreálni.

Itt mehetne: HBO, ami hamarosan Max-szá változik, ahol az igazán nagyszabású műsorok készülnek.

Life is Strange

A Life is Strange első része a Twin Peaks jegyében született, azaz olyan fantasztikusan megírt, történet központú misztikus thrillert meséltek el benne, ami már eleve olyan, mintha egy sorozatot néznénk. Az alapfelállás szerint Arcadia Bay-ben eltűnt egy fiatal középiskolás diáklány, Rachel Amber, akiről úgy hírlik megszökött, de barátnője, Chloe ezt nem hiszi el, ezért szakadatlan próbál rájönni, hogy mi is történhetett vele.

Itt csatlakozik be a kisvárosba sok év után visszaköltöző Max Caulfield, aki megmenti régi cimboráját, Chloet egy halálos lövéstől. A gond csak az, hogy ezt egy újonnan felfedezett szuperképességgel, az idő manipulálásával teszi, amire egy kicsit rá is parázik. Ezután, ahogyan összeismerkedik a többi diákkal és a városka lakóival, úgy kezdi el megtanulni a hirtelen jött képességét, amivel megpróbálja megmenteni a pusztulásra ítéltetett Arcadia Bay-t, illetve segíteni megtalálni Rachelt.

Ez a sztori (amit a valaha legjobban megírtnak tartok) sorozatra ítéltetett, és tulajdonképpen az a csoda, hogy az elmúlt 8 évben senki sem próbálta meg kisképernyőre adaptálni. Pedig ehhez óriási költségvetés sem kell, hiszen nincsenek benne őrületes effektek és akciók sem.

Összesen három fősodorbeli Life is Strange készült, na meg az első játék előzményét elmesélő Before the Storm, de ez utóbbit az első évad közben is le lehetne tudni. A második évad pedig szólhatna a második részről, amiben egy menekülö testvérpár kalandos amerikai utazását követhetjük nyomon, majd a harmadik szezon a True Colorst dolgozhatná fel, ami egy észak-amerikai bányászváros hirtelen tragédia nyomán drámaivá változó hétköznapjait mutathatná be.

A közös bennük, hogy a főszereplők mindegyike megmagyarázhatatlan módon valamilyen képességre tett szert: a LiS 2-ben Daniel képes telekinetikus dolgokra, míg a TC Alex Chenje az emberek érzéseihez és gondolataihoz fér hozzá. Egyszerűen ordít egy élőszereplős sorozatért!

Itt mehetne: Netflix, mivel nem csak a misztikus, hanem az iskolai felnövéstörténetekben is nagyon otthonosan mozog.

Grand Theft Auto

Éééés nyilván nem maradhat le egy ilyen listáról a játékipar legnagyobb gigásza, a Grand Theft Auto sem, ami pont úgy viszonyul a szürreális és keményen társadalomkritikus akció-komédiákhoz, mint a The Elder Scrolls a fantasy sorozatokhoz.

A GTA világába bármi és minden belefér: akár a játékok cselekményeit is feldolgozhatják egy adaptációban, vagy teljesen új, de ímmel-ámmal a játékokhoz is kapcsolódó, azok városaiban és területein játszódó elborult sztorikat is elmesélhetnek. Sőt, még a stílust is teljesen szabadon választhatnának az alkotók: lehet heist-sorozat, krimi, szimpla akció-vígjáték, de akár maffiadráma is, esetleg az összes együtt.

A lényeg, hogy a GTA szellemiségét képesek legyenek megfogni, azaz ne fukarkodjanak a brutalitással, a fekete humorral, és üssenek meg vele egy nagyon komoly és aktuális társadalomkritikai hangot is. A játéksorozathoz legjobban egy antológia jelleg illene, aminek az évadjai teljesen más, egymáshoz csak nagyon szellősen kapcsolódó történeteket mesélnek el – pont úgy, mint ahogyan a játékok is teszik.

Itt mehetne: egyértelműen ott, ahol a legtöbb büdzsét és figyelmet szánják rá.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Így néznének ki a kedvenc film-sorozathőseink és popkulturális ikonjaink animációs filmként

×