A Naughty Dog lehangoló közleményt adott ki róla, hogy miért kukázza a The Last of Us fejlesztés alatt álló multiplayer verzióját.

Gábor János

2023.12.15. – Sok rajongó legnagyobb csalódására a Naughty Dog bejelentette, hogy leállítja a TLOU Online fejlesztését. A várva várt multiplayer játék a franchise történetét bővítette volna tovább, de a stúdió egyértelművé tette, hogy ez nem fog bekövetkezni. Ezzel kérdésessé vált a videojáték sorozat jövője is, hiszen sokan bíztak benne, hogy éppen az Online lesz az, ami új életet lehet a franchise-ba, ami új történetekre inspirálta volna a stúdiót. Ez talán már sosem következik be, igaz, éppen arra hivatkozva dobták ki a fejlesztés alatt álló multiplayer projektet, hogy más játékaik jobban igénylik a figyelmet.

Minden idők egyik legnépszerűbb videojátéka, a The Last of Us intenzív játékmenettel, érzelmekkel teli történetmeséléssel és szerethető karakterekkel hódította el többmillió gamer szívét. Ezért, illetve az HBO sorozat által felfokozott érdeklődés miatt sokan várták izgatottan, hogy a TLOU világa belépjen a multiplayer ligába, és ezt a fejlesztő Naughty Dog is nagyon szerette volna. Amikor májusban írtak a projektről az X-en, még úgy tűnt, sínen van a dolog, csak több idő kell a megvalósításra, de az év végére kifeküdt a terv és lemondtak róla.

A Naughty Dog hivatalos oldalán megjelent közlemény már azt írja, hogy az Online fejlesztését végleg befejezték, ami „nagyon nehéz döntés” volt. Annak ellenére, hogy elkötelezetten dolgoztak a TLOU multiplayer verzióján – már a Part II-val párhuzamosan – és egyre letisztultabb élménynek tűnt, más projektek miatt felhagytak a fejlesztésével. A figyelmüket a továbbiakban olyan single player kampányjátékokra fókuszálják, amelyeknek a jó hírüket köszönhetik, de hátrányba kerültek a TLOU Online-ra fordított idő és energia miatt. Úgy vélik, a multiplayer folytatása megváltoztatta volna stúdió eddigi irányvonalát is, és nem akartak „kizárólag élő szolgáltatást nyújtó játékstúdióvá válni”.

„A The Last of Us Online kiadásához és támogatásához a stúdió minden erőforrását a megjelenés utáni tartalom támogatására kellene fordítanunk az elkövetkező években, ami súlyosan befolyásolná a jövőbeli egyjátékos játékok fejlesztését” – zárta rövidre a kérdést a Naughty Dog.

A TLOU II Remastered közben szépen alakul:

Eldobod az agyad a The Last of Us Part II Remastered túlélő módjától

×