A Google elkészítette a 2023-as évösszegzőjét, amiben listázza a régiókra lebontott felhasználók keresési szokásait. Így hát a magyarokét is!

2023.12.11. – Hamarosan vége a 2023-nak is, így a lehető legtöbb kategóriában igyekszik a világ lezárni az évet. Múlt héten, ha valaki használta a közösségi médiát, szinte biztos, hogy tömegével találkozott a Spotify évösszegzőjével. Ez megint az az időszak, amikor az emberek megosztogatják az ismerőseikkel a zenei ízlésük, na meg azt, hogy ez idén mit eredményezett. S míg már ennek amolyan mémkultúrája van (ahogy annak is, hogy mindig posztolni kell, hogy esett a hó), azért valahol érdekes is egy ilyen visszatekintés. A Google is készít ilyen jellegű összegzéseket. Többek között listázzák a keresési szokásokat. Így az év végén pedig meg lehet vizsgálni, hogy régiókra lebontva mi mozgatta meg leginkább az embereket. Ennek köszönhetően azt is kideríthetjük, hogy Magyarországon milyen kulcsszavak domináltak, ráadásul mindezt kategorizálni is tudjuk.

Lássuk is a medvét!

google

Filmek terén egyértelműen az Oppenheimer és a Barbie aratta a legnagyobb sikert. Erre a két címre kerestek rá legtöbben a magyarok. Közülük is az Oppenheimer volt a legdominánsabb, a 2023-as keresési kategória győztese lett. De bekerült a top 10-be az Avatar 2, a John Wick 4, de még a Galaxis Őrzői 3 is.

És ha már tárgyaltuk a filmeket, beszéljünk kicsit a másik érdekes kategóriáról, a sorozatokról. Itt ma már inkább a streaming szolgáltatások dominálnak, mintsem a televíziós műsorok. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy az idei listavezető a Wednesday, a Netflix nagysikerű alkotása. A Disney is örülhet, hiszen kis hazánkban is nagyon közkedvelt téma mind a Mandalóri, mind pedig az Ahsoka, de ott pihen az ötödik helyen az HBO Maxon megtekintheő The Last of Us adaptáció is.

A The Last of Us megemlítése után, hogy a magazinunk témájába is vágjunk, érdemes pár szót ejteni a videojátékos szokásainkról is. Legalábbis a keresési szokásaink furcsa képet festenek rólunk. A magyarok legtöbbször a Stumble Guysra kerestek rá idén. Ez egy rettenetesen egyszerű, mobilokon és konzolokon elérhető Battle Royale játék. Olyan, mintha összemosták volna a Fall Guyst a Fortnite-tal. Engem személy szerint nagyon meglepett ez az adat. Ahogy az is, hogy sem a Fortnite, sem a CoD, sem pedig a League of Legends nem került be a top 5-be. Sokat kerestünk rá viszont a Hogwarts Legacyra, a Baldur’s Gate 3-ra, valamint a Starfieldre is.

A Google szerint kütyük terén tarolt az új iPhone, Azahriah toronymagasan az első a zenés kategóriában, míg a tévéműsorok terén a celebbunyó mozgatta meg leginkább a magyarokat.

Ezt olvastad már?

Szolgálunk és játszunk: a 10 legjobb játék, amiben zsaru lehetsz

×