A Rockstar 10 hosszúra nyúlt év után december 5-én bemutatja a világnak a Grand Theft Auto VI-ot, amelytől ezt a 6 dolgot mindenki joggal remélheti.

Semmi kétség afelől, hogy az utóbbi 10 év egyik, ha nem a legvártabb játéka a Grand Theft Auto következő etapja, aminek fejlesztését egyáltalán nem hamarkodja el a Rockstar Games. Ez persze egyáltalán nem baj, hiszen ők is érzik azt az óriási nyomást, amit a komplett játékos társadalom helyez rájuk az elvárásaikkal, amihez azért nekik is volt némi közük.

Mindez természetesen dicséret, a Rockstar ugyanis ezt az egyre magasabb minőségi nívót megütő alkotásaival érte el, vagyis eddig még nem csalódtunk bennük. Ugyanakkor azt sem lehet elhazudni, hogy nekünk játékosoknak is akadnak kívánalmaink, melyeknek nyilván nem kell bekerülnie a játékba, vagy nem lesznek kevesebbek, ha végül nem találkozunk velük, mégis úgy gondolom, hogy velük lenne csak igazán tökéletes a GTA-élmény.

A következő GTA-ról hivatalosan semmit sem tudni, ez azonban 2023. december 5-én megváltozik, amikor a Rockstar végre lerántja a leplet a játékipar legvártabb alkotásáról. Ez azonban nem jelenti azt, hogy teljesen vakon lennénk, hiszen viszonylag megbízhatónak tartott forrásokból már tudhatjuk például, hogy a következő helyszín Vice City lesz, illetve várhatóan két főszereplőt, amolyan Bonnie és Clyde párost irányíthatunk.

Mindezen túl azonban bármi, amit visszahallunk remélt elvárások csupán „szivárogtatónak” nevezett akárkiktől, semmi több. Ezért is inkább csak egy masszív hatos listába szedtünk mindent, amit a GTA VI-tól (Vice City 2-től?) – egy kicsit talán joggal, de – elvárhatunk… remélhetünk.

1. Nagyobb és részletesebb homokozó

 

A Grand Theft Auto-sorozatra – egy kivétellel – mindig jellemző volt, hogy a helyszínül szolgáló város vagy megye a korábbi etapnál jelentősen impozánsabb méretekkel rendelkezik. Ezért joggal feltételezhetjük, hogy a következő, egyelőre cím nélküli GTA a GTA V-nél is nagyobb játéktérre engedi rá a játékosokat. Ez már csak azért is valószínű, mert időközben a Rockstar előrukkolt egy Red Dead Redemption 2-vel, ami olyan hatalmas területen terpeszkedett, hogy sokan a mai napig képesek venne elveszni.

Mivel a következő GTA megjelenésétől vélhetőleg még évekre vagyunk, ami sanszosan már csak az újabb (pontosabban már kurrens) generációs játékgépekre készül, könnyen meglehet, hogy még a RDR2-nél is méretesebb homokozóban fog rendelkezni. Ez azonban még nem jelenti egyenesen azt, hogy jobb és tartalmasabb is lesz, csupán azt, hogy nagyobb.

Így reméljük, hogy a Rockstar fejlesztői ezúttal sem aprózzák el a dolgot, és minden eddiginél grandiózusabb és részletesebb világot építenek. A potenciális helyszín egyébként már többször kiszivárogni látszott, a legutóbbi gigantikus leak után pedig tulajdonképpen el is könyvelhetjük, hogy a soros GTA a már rég látott Vice City-be fog elkalauzolni bennünket. Legalábbis ez lesz a központi város, amit körül ölelhet egy hatalmas, szabadon bejárható állam/megye.

2. Aktív és reaktív világ, több és mélyebb interakciós lehetőségek

Ha pedig hatalmas bejárható világ, akkor jó lenne látni, hogy az, illetve a benne élő entitások reagálnak a játékos tetteire. Ezzel szerencsére a Rockstarnak eddig sem volt problémája, a RDR2 is jól példázza, hogy sokszor akár olyan dolgokban is visszaköszönhetnek a játékos tettei és döntései, melyekről nem is gondoltuk volna.

Ugyanakkor a GTA V-nél mindenképpen több és mélyebb interakcióra lenne szükség, legalábbis ez lenne a következő lépcsőfok, amit megugorhatna a sorozat. Érdekes lenne például, ha valamelyest rombolható lenne a környezet – ha lebontunk egy épületet, akkor azt NPC-k kezdenék el újjáépíteni, vagy kijavítani a hibát, esetleg a rendőrség útlezárást rendelne el minden balesetkor, amihez tényleg kiérkeznek helyszínelni egy picit.

De az is érdekes lenne, ha a dialógusok közben mi dönthetnénk el a válaszainkat, ami kihatással lenne nemcsak a történet alakulására, de a karakterek hozzánk és egymáshoz való viszonyulására is. Szórakoztató volna az is, ha a tetteinket nem felejtenék el azonnal, hanem valamilyen mértékben emlékeznének rá – beszélnének róla stb., így teremtve meg azt a látszatot, hogy tényleg hatással vagyunk Vice City életére.

3. Több bejárható épület

A GTA-sorozat előrehaladásával egyre több épület nyitotta meg a kapuit a játékosok előtt, ez a tendencia pedig szinte biztosan megfigyelhető lesz a következő etapban is. Ugyanakkor nem ellenkeznénk, ha drasztikus mértékben megnövelnék a bejárható épületek számát.

Bevallom őszintén, személy szerint imádtam a GTA V épületekben játszódó küldetéseit, a rablásokat, a tech céges missziót, amiből még többet is el tudnék viselni – akár mellékküldetések gyanánt. A bejérható épületeknek ugyanis két fontos funkciója van: egyrészt nem keveset hozzátesz a szabad és élő-lélegző világ látszatának megteremtéséhez, másrészt pedig jelentősen kibővíti a játékteret is.

De az sem volna egy rossz, ha saját magunk alakíthatnánk és rendezhetnénk be a lakásunkat/házunkat az egyjátékos kampányban is – nem csak az Online többjátékos módban. Amolyan mini-Simsként, ami már csak azért is lenne időszerű a GTA-ban, mert egy csomó másik, sokkal kisebb költségvetésből készült címben találhatunk hasonlót.

4. Vagány női főhős

A legutóbbi szivárogtatás tulajdonképpen megerősítette, amit már régóta pletykálgatnak, miszerint ismét kapunk egy női főhőst. Igen, ismét, ugyanis több nagyobb portál is tévesen azt állította és állítja, hogy a következő GTA-ban lenne először női főhős, pedig ez nem igaz.

A legeslegelső GTA-ban többféle főhős közül választhattunk, akik között nem kevesebb, mint négy nő is volt. Név szerint Divine, Katie, Mikki és Ulrika. Vagyis a következő női hős valójában az ötödik a sorban, nem pedig az első. Aki pedig ezt nehezményezi, az menjen rágjon gittet.

A lényeg, hogy a GTA 3 óta kizárólag férfi főszereplőket irányíthattunk a történetben, szóval itt lehet az ideje a váltásnak. Ez pedig nem csak a női reprezentációnak tehet jót (tudjuk jól, hogy sok női játékos nyomja a GTA-t, akiknek remek azonosulási pont lehet), hanem olyan poénok és helyzetek is megnyílnak az írók és a fejlesztők előtt, amit jól igazából csak egy női hőssel tudnának elmesélni-megteremteni…

5. Politikai korrektségtől mentes, változatlanul világkritikus tálalás

Az előző bekezdést folytatva: …ehhez azonban elengedhetetlen, hogy továbbra is politikai korrektségtől teljesen mentes maradjon a GTA. Láttunk már kilúgozott sorozatokat, kiherélt folytatásokat, melyek nem igazán tettek jót az adott címeknek. A GTA-nak pedig még rosszabbul is kijöhet, ha a korábbiakhoz képest ezúttal nem áll bele a vitatott témákba.

A GTA-ra ugyanis mindig jellemző volt, hogy görbe tükröt tart a jelenünk, a világ történései, az aktuális trendek és politikai nézetek, meg úgy minden létező dolog elé. Mondhatnám, hogy ez a játéksorozat monyója, amit ha elveszít, azzal önmegától távolodik el, úgy pedig bizonyosan csalódást fog okozni sokaknak.

Ebben a pontban tehát inkább a változatlanságért esengek, és mivel a Rockstar és a GTA atyja, Dan Hauser már nem vesz részt a fejlesztésben, sajnos nem is alaptalanul teszem. Dan ugyanis többször figyelmeztetett mindenkit, hogy a következő GTA már nem olyan GTA lesz, mint amilyet megszokhattunk.

6. Folyton frissülő világ: jobb Online és egyjátékos történet-orientált kiegészítők

Az utolsó, de egyben legfontosabb pontban a frissülő világot emlegetem, amiről sokaknak leginkább a szolgáltatás alapú modell sejlhet fel. Nos, valóban valami hasonlóra gondoltam – de szigorúan csak az alaptörténeten felül. Azaz negyedévente, félévente újabb tartalmakat adhatnának az egyjátékos vonulathoz is, amivel azokat a játékosokat is a GTA elé szögezhetnék, akik nem kifejezetten szívesen merülnének bele a GTA Online-ba.

Ezt persze sokféleképpen meg lehetne oldani, akár a GTA IV-hez hasonlóan nagyobbacska történetet kibővítő kiegészítőkkel. Vagy ha nem, akkor kisebb, az Online-frissítésekkel együtt érkező mellékküldetéseket is hozzáadhatnak, amivel szintén sokáig életben tudnák tartani a játékot – esetleg terelhetnek a többjátékos mód felé.

Erre pedig szükség is lehet, hiszen jól látjuk, hogy a GTA 5 is milyen hosszú utat tett meg, amivel közel 10 évvel az eredeti megjelenése után is még mindig tömegek játszanak. A folyamatos tartalmi bővítéssel pedig évekig – indokoltan – magasan tudnák tartani a játék árát, sőt, ha nagyon kell a pénz a Take Two-nak, akkor a DLC-kért némi sarcot is szedhetnek. Ezzel pedig a játékos is jól jár, hiszen évekig el lesz látva tartalmakkal, míg a T2 és a Rockstar újabb 10 évre bebiztosítja magát.

Nos, én ezt a hat dolgot várom leginkább, hogy viszont lássam a soron következő Grand Theft Autóban, amire ugyan még pár évet biztosan várnunk kell, de ha ez az ára a Rockstar-minőségnek, akkor azt örömmel megfizetem. Azért remélem néhány ponttal találkozunk majd.

Te minek örülnél nagyon, ha bekerülne a GTA VI-ba?

Ezt is olvasd el:

8 korszakos játékremek, amikben az időjárás a második főszereplő

×