2023.12.01. – A 2001-es nagy sikerű PS2 játékban, a Grand Theft Auto 3-ban egy igencsak furcsa anomáliát tapasztalhattak a szemfüles játékosok. Ha egy mesterlövészpuskával elkezdtük lőni a Holdat, az egyre csak nagyobb és nagyobb lett. Ez a jelenség azonnal magával ragadta a közösséget, elkezdték sokan gyártani a teóriákat. Miért történik mindez? A jelenség egy hiba, vagy egy Easter egg, amit a fejlesztők helyeztek el a játékban? Nos, azóta sem tudtak ténylegesen rájönni a rajongók a Hold növekedésének furcsa okára. Legalábbis egészen eddig, ám most is „profi” segítségre volt szükség. A jelenségről egy ex-Rockstar Games fejlesztő tálalt ki.
Obbe Vermeijről írtunk már korábban, ő az a volt Rockstar North alkalmazott, aki nemrégiben blogot indított régi „fejlesztői kalandjairól”. Neki köszönhetjük azt a háttérinfót is, hogy a Vice City eredetileg a GTA III kiegészítőjének készült. S csak később nőtte ki magát teljes értékű játékká.
Most a szóban forgó Hold-jelenség esetén tett tisztába mindent. Elmondta, hogy ez igazából egy belsős fejlesztői vita eredménye. Nem tudták házon belül eldönteni, hogy mekkora is legyen a Hold az égbolton, így elkészítettek több méretet is (kicsi, közepes, nagy) és a játékba helyezték. Vermeij éppen a sniperen dolgozott, ezért úgy döntött, hogy az átállítható Holdat a sniper működéséhez kapcsolja. Ha a játékos meglövi a Holdat, az méretet vált. Ennyi. Végül nem folytatódott a „belviszály” a Hold mérete kapcsán, így el is felejtődött ez a funkció. Végül a teljes játékba is bekerült, olyannyira, hogy ugyan ezt a kódot a GTA Vice Citybe és a San Andreasba is átemelték. Így még a másik két nagyágyú esetén is ugyan így állítható. Sőt, ami már inkább radaron kívüli, de szintén ide tartozó játék, a Vice City Stories. Spin-off cím ide, vagy oda, a Hold-kód még itt is megegyező.
Ez tehát a magyarázat a lövésre változó Hold mögött. Sajnos Vermeij idő közben eltávolította az összes blogbejegyzését (biztosan rászóltak, hogy nem kellene…), ám szerencsére az internet nem felejt, így ez a történet is fenn tudott maradni.
2024.02.01. - Megmondom őszintén, annyire nem vagyok nagy rajongója az Xbox kontrollerek kialakításának, de el…
2024.02.01. - Az Nvidia 2022 szeptemberének végén mutatta be legújabb generációját, mely az RTX 40XX…
2024.02.01. - Az összes vírustípus közül talán a spyware és a malware a legkellemetlenebb, amibe…
2024.02.01. - Egyszerűen nem lehet vitatni, hogy amióta csak megjelent a Call of Duty Warzone,…
Bódi Dániel 2024.02.01. - Néhány napja kezdetét vette a GoG évi első nagy játékakciója, ahol…
2024.02.01. - A zenei játékok és a hozzájuk készült hangszeralakú vezérlők nagyon népszerűek voltak a…