A Call of Duty franchise legújabb üdvöskéje november 10-én debütált. Kiderítettük, hogy mennyire jogosak a Modern Warfare III kritikái.

2023.11.17. – A Call of Duty sorozat éppen idén ünnepli a 20. életévét. Az első Call of Duty játékot az Infinity Ward fejlesztette és 2003 októberében jelent meg. A többi azóta már történelem, 2004 kivételével nem igazán volt olyan év, amikor ne jelent volna meg egy új cím. Éppen ezért volt érdekes, amikor 2023 elején minden informátor úgy tudta, az idei év egy tartalmas, prémium DLC-t tartalmaz csak. Késő tavasszal, kora nyáron aztán már egyre több jel utalt arra, hogy a Modern Warfare III teljes cím lehet. A fejlesztők azóta sem ismerik el, hogy a Modern Warfare III egy kiegészítőnek készült, ám a gyanú teljesen jogos. November 10-én végre hivatalosan is elstartolt a cím, az előrendelők azonban már november 2-ától fejest ugorhattak a kampányba. Sokak szerint az utóbbi idők egyik legrosszabb Call of Duty játékát köszönthetjük az idei címben. Vajon tényleg így lenne? Derítsük ki.

A kampány – Itt vérzik el a Modern Warfare III

Manapság a Call of Duty játékot senki sem a kampány miatt vásárolja, ám ettől függetlenül az elmúlt években nem kellett panaszkodni ilyen téren. Az Activision és a Sledgehammer már augusztusban bejelentette, hogy idén a sztori mód is átalakul, megújul. A motor nem csak alkalmazkodik a játékosok stílusához, de a küldetésrendszer sem maradt a régi. Szó sem róla, a játék valóban megenged némi extra teret. Ha éppen eszetlen daráláshoz volt kedvem, azt sem fogta vissza, de ha lopakodni akartam, abban sem korlátozott, ilyen téren kifejezetten minőségi előrelépésnek lehetne tekinteni. Ahogy bizony azt sem tudjuk elvenni tőle, hogy az egyes párbeszédopciók, döntések valóban befolyásolták a sztori kimenetelét valamilyen szinten. Sajnos itt a jó pontok el is fogytak.

Összesen 14 küldetés vár a rajongókra, különféle helyszínek és események között rángat minket a játék. A legjobban talán az összecsapott szót lehetne használni rá. Találkozhattunk éjszakai pályával, havassal és még tengernyi más atmoszférával, de valahogy mégsem akart összeállni a kép. A fenti, elsőre jónak hangzó funkciók pedig kicsit meg is ölték a történetet, súlytalannak érződtek az egyes missziók. A többi rész, a cutscene-ek, a monológok pedig nem többek, mint egy egyszerű iparosmunkák. Ennek ellenére a közösség nagy részével ellentétben élveztem ezt a pár órát is. Alapvetően nekem mindig is a nyílt(abb) világgal rendelkező címek jöttek be, így a Modern Warfare III Open Combat misszióival sem voltak gondjaim, nálam betaláltak. Ennek ellenére a fentebb felsorolt okok miatt teljesen érthető a közösség nagyobb részének haragja, a többség ennél jóval komplexebb és talán lineáris történetmesélést várna el. A befejezésre is az összecsapottság volt a jellemző, remek kérdés, hogy mennyire volt ez tudatos döntés a fejlesztők részéről. Ki tudja, lehet a Modern Warfare IV majd erre is megadja a választ.

A multiplayer és a Zombie mód

Mindig is a kompetitívebb beállítottságú emberek közé tartoztam, sok ezer órát beleöltem különféle FPS játékokba. A 2022-as cím, a Modern Warfare II azonban már a béta alatt sem győzött meg, a végleges változat pedig még talán annál is rosszabb volt. Az idei cím más volt, bár nem sok időm volt a második heti bétába becsatlakozni, sokkal kellemesebb játékélmény fogadott. A fejlesztők végre megfogadták a közösség tanácsait és rengeteg kisebb-nagyobb fejlesztés eszközölve egy sokkal kellemesebb közeget teremtettek. Kikerült az idegesítő Weapon Tuning, ellenben visszatért a Slide és Reload Cancel mechanika, a klasszikus minimap és az egész játék sokkal dinamikusabb lehetett. Ezek egyértelműen javítottak a többjátékos módon a tavalyi címhez képest.

Kritika érheti azonban a pályák felhozatalát. Modern Warfare III ide vagy oda, a 2009-es pályák átdolgozásait kaptuk meg a startkor. Később ezek kiegészülnek majd, teljesen új helyszínekkel és Modern Warfare II mapokkal is, ám ennek ellenére némi hiányérzete itt is támadhat a játékosoknak. A játékmódok terén azonban nincs okunk panaszkodni. A klasszikus módok mellett nagypályás lehetőségeket is kapunk, de ha unjuk a végtelen respawn-t és kicsit lassítanánk, akkor például a Search and Destroy sem hagy minket cserben. Az egyetlen dolog, amibe személyesen belekötnék, az a még mindig talán túl hosszú TTK érték, azaz túl sok időt kell tölteni egy-egy játékos ledarálásával. Ez azonban szubjektív, vannak akik még ezt is túl gyorsnak tartják.

A Zombie mód szintén megosztóra sikerült. A korábbi zombi módokat a DMZ móddal ötvözte a cég. A közösség egy része örült ennek, a másik része inkább el sem indítja. Én az előbbi táborhoz tartozom, sokkal jobb környezetet ad ez egy kis élőhalott öldöklésre, mint a korábbi játékok. Igazán dinamikus meccsekben vehet rész az ember, sokkal hihetőbb ez a környezet. A mechanikákban nagyrészt osztozik a DMZ és a multiplayer módokkal és a fegyverekkel is éppen olyan jó lőni. Remélhetőleg a fejlesztők nem engedik el olyan gyorsan a Zombie kezét, mint ahogy azt a DMZ-vel tették. Hatalmas potenciál lehet ebben a módban, reméljük nem marad kiaknázatlanul az elkövetkezendő szezonok folyamán.

Verdikt

Az ember egyik szeme sír, a másik örül. A multiplayer mód a tavalyi csalódás után végre beérett, sokkal élvezetesebb meccseket játszhat az ember. A Zombies mód szintén kellemes meglepetés, jót tett a játéknak a DMZ lemásolása. A kampányt azonban ilyen formában nem szabadott volna kiadni. Akár DLC-nek készült a cím, akár nem, 30-40 ezer forintért ennél többnek kellene járnia, akkor is, ha szinte egyik Call of Duty rajongó sem ezért várja az éppen aktuális játékot. A multiplayer és Zombie módokat azonban szintén csak vásárlással lehet feloldani, így amíg a felhasználók jelentős része ezzel is megelégszik ennyiért, addig a cég sem fog változtatni ezen. Egy biztos, a többjátékos módok rajongói nem fognak csalódni.

Azonban ha az ár-érték mutatót nézzük, akkor 70%-nál nem lehet jobbat adni a címnek, akármennyire is élvezetes a multiplayer és a Zombies. A játék PlayStation 5 változatát teszteltük, a teljesítményre egyáltalán nem lehetett panasz, szépen tartotta végig a 60 FPS-t, miközben a grafika is kiemelkedően szép volt. Multiplayerben a FOV érték továbbra is állítható, illetve a billentyűzet és egér támogatás is adott a PlayStation 5 (és Xbox) konzolokon. Ilyen téren sem ütköztem problémákba, jár a piros pont a fejlesztőknek.

A Call of Duty: Modern Warfare III kódért hatalmas köszönet a Red Lemon Media-nak. A bejegyzésben szereplő összes kép saját, PlayStation 5 screenshot. 

Call of Duty és a Shadow Ban – Mi is ez pontosan és mit tehetsz ellene?

Összefoglalás

TESZT: Call of Duty: Modern Warfare III – Ambivalens hadviselés


Szerzői értékelés

7

Újabb év, újabb Call of Duty. Sokak szerint DLC-nek indult a Modern Warfare III, ám végül teljes játékként érkezett a piacra. Vajon ez mire volt elég?

A fejlesztők hallgattak a játékosokra

Élvezetes Zombies mód

A multiplayer is kellemesebb lett

Egér és billentyűzet támogatás konzolon is

Rengeteg új fegyver várja a játékosokat

A játszható módokban sincs hiány

A játékosok megtarthatják a Modern Warfare II kozmetikai tárgyait

Csapongó történet

Rövid, összecsapott kampány

Ár-érték arányban továbbra sem a legjobb

Olvasói értékelés

0

×