2023.11.09. – A többek között GTA és RDR játékokat kiadó Take-Two Interactive szerdán tartotta negyedéves pénzügyi beszámolóját, amelyen persze kérdést kapott arról is, mekkora esély van a szupersikeres franchise-ok filmadaptációjára – vette észre a VGC. Strauss Zelnick vezérigazgató elárulta, hogy több tárgyalás zajlik ebben a témában, de „nagyon-nagyon óvatosan megválogatják”, hogy mire bólintanak rá. A hamarosan előzetessel jelentkező GTA VI-ot fejlesztő Rockstar Games anyacége jelenleg két filmadaptáció fejlesztését futtatja.
A jelenleg fejlesztés alatt álló Take-Two filmprojektek a Borderlands és a BioShock. Mindkét címet nagyon komoly figyelem övezi: az előbbiben, amit a horrorlegenda Eli Roth rendez, olyan sztárok domborítanak majd, mint Cate Blanchett, Kevin Hart és Jack Black, míg az utóbbit az I Am Legend és a The Hunger Games rendezője, Francis Lawrence dirigálja – egyébként a Netflix platformjára.
Zelnick az üzleti találkozón kifejtette: bár nem zárkóznak el egyik franchise filmes feldolgozásától se, sőt, tárgyalnak is róluk, egyelőre nem túl valószínű, hogy belevágnak. A cégvezető nagyon jól ismeri a filmes bizniszt, hiszen a 20th Century Fox igazgatói székéből evezett át a Take-Two élére, sőt, egy darabig alelnöke volt a Columbia Picturesnek is. Nem a levegőbe beszél tehát, amikor azt mondja, a film „szuper kihívás, de nagyon nehéz biznisz”.
Az igazgató kifejtette: játékkiadóként mindenképpen harmadik féllel kell elkészíteniük a filmeket, ahogy a Borderlands és a BioShock esetében is, és így már túl sokfelé oszlik a pénz. Bizony: a rideg valóság az, hogy ha nem hoz eleget ahhoz képest, amekkora rizikót vállalnak vele, sosem készítik el a GTA és RDR adaptációkat. Ugyanis túlságosan sikeresek. Példaként megemlítette a Barbie-t, ami 125 millió dollárt hoz a Mattelnek, így, hogy sikeres. Nagyon sikeres.
De ha nem lett volna az, komoly károkat szenvedett volna a márka.
Érdekes, hogy a GTA és az RDR elsősorban azért nem valószínű, hogy egyhamar filmvászonra kerül, mert mindkettő sokkal több pénzt hoz a Take-Two-nak játékként, mintsem, hogy érdemes legyen megkockáztatni velük egy kevésbé sikeres mozis vagy tévés projektet, ahol sokkal nagyobb a bukás esélye. A potenciális haszon tehát nem kecsegtet annyival, hogy könnyen igent mondjanak rá.
Ha minket kérdezel, Zelnick nyilatkozata két dolgot jelenthet. Egyszer szó szerint azt, amit elmondott és fentebb leírtunk, másrészt pedig – burkoltan – azt, hogy így akarja felverni a cége részesedését a tárgyalóasztalnál, ahol filmstúdiókkal beszélget GTA és RDR adaptációkról. Haza beszélve, mindannyiunk érdekében, remélem, hogy az utóbbiról van szó!
2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…
2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…
2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…
2024.02.01. - Február 7-én elstartolt a Warzone és Modern Warfare III újabb közös szezonja. A…
Bódi Dániel 2024.02.01. - Az egyedi, művészi és a kifejezetten intelligens játékok kedvelői, akik nem…
Gábor János 2024.02.01. - Elég egyértelmű jelzést küldött a Nokia készülékeket gyártó cég arról, hogy…