Különösen agresszív áremelést hajt végre a Netflix ott, ahol már elérhető a hirdetésekkel teleszemetelt olcsóbb csomagja – készülhetnek a magyarok is?

2023.10.19. – Hiába megy jól, sőt egyre jobban a piacvezető streaming szolgáltató szekere, ahogyan korábban írtuk, ahhoz, hogy továbbra is hozzáférjünk a több ezer filmet és sorozatot tartalmazó kínálathoz, egyre mélyebben a zsebünkbe kell nyúlnunk.

Számítottunk rá, de nem vártuk különösebben, a Netflix viszont könyörtelenül bejelentette, hogy újból megemeli a szolgáltatásának árazását. Igazából minden a prognosztizált forgatókönyv alapján történik: a legolcsóbb, hazánkban még nem elérhető reklámokkal teleszemetelt csomag ára nem változik, illetve a Standardot is békén hagyják, ellenben az Alappal (Basic) és a Prémiummal – előbbit 2 dollárral ~ 730 forinttal, utóbbi nagycsomagot pedig 3 dollárral ~ több mint 1000 forinttal teszi drágábbá.

A cél teljesen egyértelműen a reklámos modell népszerűsítése, hogy egyre több előfizetőt tereljenek a jelenlegi legkedvezőbb konstrukcióba. Az ok nagyon egyszerű: a Netflix a filmeket és sorozatokat megszakító, a kábeltévézést újra feltaláló hirdetéseiből sokkal több bevételt hajt, mint a többivel. Angliában és Franciaországban is hasonló mértékben emelkednek majd a havi költségek, Magyarországon azonban még nincs mitől félni, az árváltozás ugyanis elsősorban azokat a régiókat érintik, ahol már elérhető a reklámpakk.

Sajnos azonban mi sem lehetünk nyugodtak.

Nálunk ugyanis a legdrágább Prémium-szint 4490 forintba kerül havonta, míg tőlünk nyugatabbra a jelenlegi emelés után már ugyanezért 8400 forintnak megfelelő összeget kell kicsengetni. A különbség eddig is óriási volt, de most szakadékká változott, amit valószínűleg hamarosan szűkebbre fognak venni – ha máskor nem is, akkor majd a reklámos csomag esetleges bevezetésekor. Igaz, hazánkban még úgy is a Netflix a legdrágább szolgáltatás, hogy időközben a Disney+ is emelt egy nagyobbacskát.

A hirdetéses csomag magyar bevezetése pedig azért is tűnik elkerülhetetlennek, mert bár itt is a Netflix a legnépszerűbb streaming, de a növekedése a kezdeti lelkesedés után belassult, aminek oka valószínűleg az árszabás lehet. Ha azonban bevezetnék a még a 2490 forintos Alapnál is kedvezőbb árfekvésű szintet, az a kevésbé fizetőképes, árérzékeny magyarok számára is vonzó lehet.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Batbimbó – Miért raktak MELLBIMBÓKAT Batman jelmezére?

×