Egyéb

Kiszivárgott a PS5 Pro specifikációja, ez lehet az újítás

2023.10.17 – A PlayStation 5 eladásai szépen muzsikálnak, talán még szebben is, mint a Sony először remélte, de a cég most már tényleg adós egy PS5 Pro széria megjelentetésével is. Frissítést persze kap az újgenerációs termék a Slimekkel, viszont egy drágább konzoltól okkal lehet majd látványosan jobb képminőséget remélni. Egy leak szerint ez

nem biztos, hogy összejön.

A Tom’s Guide a RedGamingTech értesülésére hivatkozva úgy véli, a kiszivárgott specifikációk alapján nem ezt a konzolt vártuk. Miközben a grafika és a ray-tracing terén fejlesztésekre számítottunk, az oldal kiszúrt néhány problémás pontot, ami arra utal, hogy a PS5 Pro mégse lesz annyira „pro”. Az új információk szerint ugyan lenyűgöző GPU-frissítést kapunk, de ehhez sajnos „archaikus” CPU társul. Oké, az órajele magasabb lesz, de tulajdonképpen ugyanaz a típus kerül a PS5 Proba, mint a korábbi gépekbe, és ugyanúgy nyolcmagos lesz.

A Zen 2 szabvánnyal elégedetlen Tom’s Guide megjegyzi: a hosszú távra tervezett konzolokhoz képest elavultnak tűnő CPU nem tudja majd kipumpálni a maximumot az egyébként izmos növekedésen áteső grafikai kártyából. A GPU-val (ha ez marad) közel kétszeres javulást lehetne elérni, de az például csak Zen 4-gyel adná le a benne rejlő maximumot.

Sokkal kisebb sebességnövekedés (3.5 helyett 4.0 GHz) néz ki CPU téren ahhoz, hogy a PS5 Pro tényleg meg tudja majd villantani az AMD Radeon RDNA 3-based teljes potenciálját.

Itt a gond a specifikációkkal

Mivel minden eszköz fejlesztésénél figyelembe kell(ene) venni, hogy az egyes alkatrészek a lehető legjobb egyensúlyt hozzák létre a végső termékben, jó volna, ha a PS5 Pro egyéb specifikációi (amelyek még nem szivárogtak ki) helyre billentenék a mérleg nyelvét. Mert ez így nem biztos, hogy meggyőző lesz. Tegyük hozzá: a fent írt specifikációkat hivatalosan még senki sem erősítette meg a Sony részéről. Lehetséges tehát, hogy más összetétellel, talán frissebb CPU-val érkezik a konzol. Egy dolog viszont biztosnak tűnik: ha a specifikációk így maradnak, akkor a GPU ereje kiaknázatlanul áll majd a gépben.

A kép illusztráció, és csak egy koncepciót ábrázol (via Concept Creator)

Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy tavaly Mark Evan Cerny amerikai videojáték-tervező a Sony nevében bejegyeztetett egy szabadalmat egy új ray-tracing egységre (RTU). A PS5 Pro szívében ez futtathatja majd a számításokat, hogy valósághűbb felületek jelenjenek meg a játékok 3D környezeteiben. A GPU mindeközben más részletekkel foglalkozna a háttérben, szóval egy látszólag nem kiegyensúlyozott rendszer egymástól független elemei is sikeresen dolgozhatnak a közös célért. Reméljük, így lesz, mert a Zen 2 architektúra egyelőre nem azt mutatja, hogy a konzol ki tudná maxolni azt a képkockasebességet, amit várnánk a PS5 Protól.

És akkor még nem tudni, mekkora tárhelyet kap, szóval ez a néhány PS5-tipp is jól jöhet:

Gábor János

Korábbi cikkek

Meghalt a Nokia, éljen a Nokia! Nincs több okosmobil, de a márka nem tűnik el

Gábor János 2024.02.01. - Elég egyértelmű jelzést küldött a Nokia készülékeket gyártó cég arról, hogy…

2 óra telt el azóta...

A taxisok élete nem csak játék és mese – Ilyen lesz a Taxiszimulátor

2024.02.01. - A Maxis műfajt teremtett 1989-ben, amikor piacra dobták a SimCity-t. A városi életet…

2 óra telt el azóta...

Váratlan, nagyobb frissítést kapott a Modern Warfare III – Ezek élesedtek

2024.02.01. - Azt már a Call of Duty fejlesztői is megerősítették, hogy február 7-én érkezik…

2 óra telt el azóta...

Bejelentkezhetett a Dungeons and Dragons jogokért a kínai Tencent?

2024.02.01. - A Dungeons and Dragons egy népszerű, fantasy világban játszódó, nyílt végű asztali szerepjáték.…

3 óra telt el azóta...

7 realisztikus vadászszimulátor, aminek a trófeáid között a helye

Gábor János 2024.02.01. - Bár bízom benne, hogy sosem lőttél/lőnél le egy állatot (se), a…

3 óra telt el azóta...

Olyan menő Xbox kontrollereket mutattak be, hogy rögtön a tárcádhoz nyúlsz

2024.02.01. - Megmondom őszintén, annyire nem vagyok nagy rajongója az Xbox kontrollerek kialakításának, de el…

4 óra telt el azóta...