A Nintendo egyik legaranyosabb sorozata folytatódik! A pikminek negyedjére is itt vannak, hogy segítsenek bajbajutott űrhajósainkon.

Meglepő módon a Pikmin-sorozat egészen eddig kimaradt az életemből. Nem azért, mert teljesen ignoráltam volna a címet, szimplán csak azért, mert elsőre nem gondoltam volna, hogy nekem találták ki. Egy aranyos világ, még aranyosabb karakterei állnak a középpontban, ráadásul a játékmenet a helyzetfelismerő képességünk és kreativitásunk teszi leginkább próbára. S míg ez papíron nagyon nintendós, én valahogy sosem ezen a vonalon mozogtam. A stratégiai játékok szerettették meg velem a gaming világát, majd pedig a különféle szerepjátékok, na meg hack n’ slashek szilárdították meg bennem ezt a rajongást. Akinek pedig ilyen határozott vonalakon húzódik az ízlése, nehezen nyit más lehetőségek felé.

Már most szólok, a bevezetőben nem az ideális gamert írtam le. Pont ez a lényeg, hogy egyáltalán nem gondolom azt, hogy én csinálnám jól. Ezt pedig a munkámnak köszönhetően időről időre meg is tanulom, ezzel pedig alakítva magamon és az ízlésemen. Jó eséllyel pozitív irányba.

Az első Pikmin még 2001-ben jelent meg, vagyis bőven a jelenleg felnőttnek számító gamer-generáció alakjait formálta. A stratégiai-kirakós játék már akkoriban is korszakalkotónak számított, így nem volt meglepetés, amikor kiderült, hogy sorozattá fog bővülni. A 2000-es években még nem kellett évtizedeket várni egy-egy folytatás elkészítésére, ha egy játék igazán nagyot szólt, egy-két év múlva már jöhetett is a folytatás. Ez történt a Pikmin esetében is, a rajongók 2004-ben máris fejest ugorhattak az új kalandba. A Nintendo jó érzékkel fűzte össze a két sztorit, apránként bővítve ezzel a játék világát. A harmadik epizód már egy alaposabb munkafolyamatot igényelt, egészen 2013-ig kellett várni a megjelenésére. A játékmenet még mindig a régi volt, némi finomhangolással és korszerűsítéssel karöltve.

Így érkezünk el 2023-hoz, amikor is 10 éves várakozás után a Pikmin 4 is felkerült a boltok polcaira. Ugyan indokoltnak nem nevezném a felbukkanását, azonban fontosnak tartom a szerepét a jelenlegi világhelyzetben. A fotorealisztikus, tesztoszterontól és adrenalintól izzadó játékiparban bizony üde színfolt néha egy-egy Pikminhez hasonló cím. Meg kell mindenkinek tanulnia szünetet tartani, lassítani és kényeztetni az agyát. Ebben pedig a Pikmin 4 kiváló, a Nintendo ismét jól érzett rá.

Óriási kaland, miniatűr lényekkel

Tagadhatatlan, hogy a korábbi részek nem voltak különösebben “elérhetők” a nagyérdemű részére, valószínűleg ezért sem fogyott a  sorozat soha elképesztően jól. A rajongók azonban örülni fognak, a Nintendo számtalan változtatása a Pikmin 4. részét illetően teljesen átgondolt volt.

Kaptunk egy kényelmes lock-on rendszert az ellenségekre, a kamera pedig sokkal közelebb áll az akcióhoz, mint korábban. Mondjuk az első 15 órát továbbra is az előző játékok konvencióit követve töltjük, ami a veteránoknak nem biztos, hogy hatalmas élményt fog nyújtani. És itt kiemelném, hogy emiatt a Pikmin 4 egy kiváló lehetőség az új játékosok számára. A sztoriról is kapunk egy elég jó összegzést, na meg minden alapmechanikát ismét átnyálaztat velünk a rendszer. Én például, mint teljesen új játékos, sosem éreztem magamat elveszve, pontosan tudtam, hogy ki kicsoda a történetben, a játékmechanika-készlet pedig a rendelkezésemre állt.

Nincs fennhéjázó 30 napos időkorlát vagy élelmiszerellátás, mint a korábbi játékokban. Persze ettől még a legnagyobb kihívást jelentő tartalom továbbra is a játék részét képezi, ám elzárva a fő történettől, ami így összességében kevésbé stresszes élményt nyújt.

Ami véleményem szerint nagyot dob a játékon, na meg úgy összességében az “új játékos”-élményen, az a karakter kreálás. A Pikmin-játékok történetében először, a mostani kaland főszereplői mi magunk lehetünk. A játék elején elkészíthetjük a saját kis kalandorunkat, akinek az a feladata, hogy a korábbi játékok pórul járt főszereplőit kimentse a bajból.

Ehhez kapunk egy új segítőt is, Oatchit, a furcsa kutyaszerű lényt. Ő lesz a kulcsszereplője az egész játéknak, hiszen szinte minden feladatban segítségünkre lehet, na meg hátasként meg is könnyíti az utazást. Saját parancslistát is kapott, szabadon utasíthatjuk különféle feladatokra, ezzel megkönnyítve a saját életünk. Kincset és elveszett legénységet szagoltathatunk ki, elküldhetjük a pálya egy részére a mini-mapen keresztül, egy szó mint száz, tökéletes társunk lesz a kaland során.

A régi játékokban űrhajó darabokat és élelmet kellett állandóan gyűjteni, most a kincsek megtalálásával szerezhetünk magunknak üzemanyagot a hajónkba. Ez pedig kiemelten fontos, hiszen így a pálya új területeit is berepülhetjük.

Egy új nyersanyag fajta is megjelent a játékban, ez pedig a Raw Material. Ezek a nyersanyagok tökéletesek hidak, vagy egyéb pályaelemek megjavítására, de RM-ért tudunk új felszerelést és egyéb tárgyakat is vásárolni. Épp ezért fontos, hogy jól osszuk be a meglévő mennyiséget.

Nem mondom, hogy ezek a fejlesztések igazán szignifikánsnak fognak számítani, viszont az tény, hogy jó érzés törődni karaktereinkkel. Sokkal inkább a történet középpontjában érezzük így magunkat.

Egy szó, mint száz, a Nintendo nagyon jól átgondolta, hogy mely’ játékelemeken érdemes változtatni a kellemesebb élmény érdekében, a Pikmin 4 toronymagasan a “legkezdőbarátabb” része eddig a teljes sorozatnak.

Ugyan ez igaz a kampányra is, véleményem szerint megfelelően van tagolva, a feladatok és játékhelyzetek is kellemes sebességgel bonyolódnak. Azt mondjuk már korábban is kiemeltem, hogy szerintem az eleje túlontúl vontatott és szájbarágós, így a régi motorosok talán a játék elejét nem fogják annyira élvezni. Ennek ellenére utána egy igazán komplex és komplett Pikmin-játék vár rájuk. Spoilerek nélkül, el fog jönni az a pont, amikor a Pikmin 4 már nem akar “az első Pikmined” lenni és kőkemény ellenségeket és kreatív kihívásokat tol elénk. Innentől emlékezetes az egész!

Ezen a ponton jut eszünkbe, hogy miért is szeretik ennyien ezt a sorozatot. Amikor elérjük ezt a flow-állapotot, ahol csúcshatékonysággal zsonglőrködünk a feladataink között, hadseregeket vezényelünk a csatatéren, hogy legyőzzük az ellenségeinket, a Pikmin 4 olyan kielégítő, tapintható érzést kínál, amelyet talán még egyetlen stratégiai játék sem.

Ezt olvastad már?

Feléledt a hack ‘n slash?! – Final Fantasy XVI PS5 teszt

Összefoglalás

Óriási kaland miniatűr lényekkel – Pikmin 4 teszt


Szerzői értékelés

8

Szerintem az eleje túlontúl vontatott és szájbarágós, így a régi motorosok talán a játék elejét nem fogják annyira élvezni. Ennek ellenére utána egy igazán komplex és komplett Pikmin-játék vár rájuk. Spoilerek nélkül, el fog jönni az a pont, amikor a Pikmin 4 már nem akar “az első Pikmined” lenni és kőkemény ellenségeket és kreatív kihívásokat tol elénk. Innentől emlékezetes az egész!

Jól felépített, ésszerű kampány

Imádnivaló karakterek

Saját főhős

Amikor beindul, igazán jó fejtörők és komoly ellenfelek

Lassan pörög föl

Nem mindenkit fog elvarázsolni

Olvasói értékelés

0

×