Itt nincs szükség RT magokra, így akár GTX 750-en is futhat az algoritmus.

2022.04.05. – Az elmúlt időszakban mindegyik nagyobb VGA gyártó kifejlesztett valamilyen skálázási megoldást. A működési mechanika jelentősen eltérhet egymástól, a lényeg azonban ugyanaz. A videókártya a monitorunk natív felbontásához képest egy alacsonyabb felbontású képet renderel ki, majd ezt az adott algoritmus feljavítja olyan szintre, hogy élvezhető képet kapjunk. Az ilyen technológiák közé tartozik a DLSS 2 és 3, az FSR (1.0/2.0/3.0) és az Intel féle XeSS is. A DLSS az Nvidia RTX kártyákban található magokra épül, így korlátozott a támogatása, míg az FSR és a XeSS szabadon elérhető AMD, Nvidia és Intel videókártyákra is.

Sokan nem is tudnak róla, de létezik egy másik algoritmus is az Nvidia kártyákhoz, az Nvidia Image Scaling!

A házon belüli DLSS-től eltérően ez inkább az FSR-hez hasonlít, hiszen nem használ gépi tanulást és mesterséges intelligenciát sem. Ennek köszönhető, hogy már Maxwell (GTX 750+) architektúrától elérhető és gyakorlatilag bármelyik játékkal működhet, a hátulütője, hogy a DLSS képminőségét azért nem tudja biztosítani.

Bekapcsolás az Nvidia Control Panel segítségével

Képméretezés

Nyissuk meg az Nvidia Vezérlőpultot, egy egyszerű startmenüs kereséssel is feldobja a Windows. Ezt követően a bal oldali menüpontok közül válasszuk ki a 3D beállítások kezelése szekciót. Ha a legfrissebb Nvidia driver van a gépünkön, akkor az első sorban meg is találjuk a képméretezés lehetőségét, kattintsunk is a „Ki” szövegre.

Egyszerű menü

Ekkor a fenti kis ablak jön elő, itt kattintsuk át „Be” állásra a rádiógombot, majd kezdjünk el kísérletezni az élesítési csúszkával. A „csodálatos” Fedvényindikátor fordítás egy overlay-t takar valójában, mellyel azt követhetjük nyomon, hogy aktív-e az algoritmus.

Ha egy játékot elindítunk, akkor kék színű lesz az indikátor. Ez azt jelenti, hogy maga a funkció aktív, ám még nem végez rendes munkát, hiszen nem állítottuk át a játékunk felbontását. Nincs más dolgunk ezután, mint az adott játék beállításai között a monitor natív felbontása alá állítani a felbontást. Ekkor zöldre vált az indikátor, működésbe lépett az Nvidia Image Scaling és az alacsonyabb felbontásnak köszönhetően nyertünk is némi FPS-t.

Bekapcsolás GeForce Experience-ben

Beállítások

Ha aktívan használod a GeForce Experience programot, akkor egyszerűbb lehet abban bekapcsolni az algoritmust. Ehhez nem kell mást tenned, mint a jobb fent található fogaskerék ikonra kattintani, majd megkeresni az „Általános” fül alatt a képméretezés szekciót. Itt megadhatjuk, hogy mennyire szeretnénk lebutítani a felbontást, százalékos értékben/pixelszámban megadva, illetve, hogy mekkora extra élesítést kívánunk használni.

A képméretezés kell nekünk

Ajánlott méretezési százalék, pixelszám nincs, mindenkinek magának kell kitapasztalnia, hogy melyik az az arany középút, ahol már nyer értékes képkockákat, de még a képminőség is élvezhető marad. A DLSS-el nem veheti fel a versenyt, ám régebbi kártyákon, ahol a DLSS nem futtatható RT magok hiányában, mindenképp érdemes adni neki egy próbát.

Ezt is érdemes elolvasdnod:

Hamar kinyírhatod, ha nem figyelsz – Hogyan helyezzük el az AiO hűtőt a gépben?

×