Eddig sem volt nagy titok a dolog, de most már legalább egy reprezentatív kutatással is alátámasztható, hogy manapság már csak az öregek nézik a hagyományos TV-műsorokat.

2022. 02. 09. – Nem okozott nagy meglepetést az LG Magyarország 2022-es évi reprezentatív kutatása, amelyből a Napnál is világosabban kiderül, hogy minél idősebb valaki, annál nagyobb valószínűséggel ül le a tévéje elé – írta meg a Prím Hírek. Persze a fiatalokat sem kell félteni, akik nem sokkal kevesebb időt töltenek a tévéképernyő nézésével, az eltérés inkább a tartalmak fogyasztásának módjában van.

A kutatás szerint a magyarok mintegy 82 százaléka minden egyes nap bekapcsolja a TV készülékét, ezen belül korcsoportbeli bontásban pedig a 60-69 évesek nézik legtöbbet a képernyőt, akik 92%-os arányban ülnek le elé naponta. Az is kiderült, hogy ez az arány a korcsoportokban lépcsőzetesen változik, és minél idősebb valaki, annál többet és többen is tévéznek.

Az 50-59 évesek 87 százaléka, a 40-49 évesek 80, a 30-39 évesek 77, de még a 18-29 éves korosztály 75 százaléka tévézik minden nap. A magyar lakosság 7%-a heti 2-5 alkalommal, 4%-a heti 1-2 alkalommal, ennél ritkábban pedig 7% kapcsolja be a nagyképernyőt.

A fiatalok szinte egyáltalán nem néznek már hagyományos TV műsorokat!

Nem mintha óriási titok lett volna, de legalább már számokkal is alátámasztható tény, miszerint a fiatalok az internet korában szinte egyáltalán nem néznek hagyományos TV-csatornákat. A válaszadók többsége egyébként kortól függetlenül nem néz már kábeles és/vagy műholdas adásokat, csupán 43% mondta, hogy oda-oda kapcsol, ezek jelentős része az idősebbek közül kerülnek ki.

A legfiatalabb vizsgált korosztály csak 4 százaléka dönt alkalomadtán úgy, hogy megnéz valamit a hagyományos TV csatornákon.

Minden negyedik megkérdezett többféle tartalomtípust néz a TV-jén (25%), köztük 36 százalékkal a 18-29 éves korosztály a legmagasabb arányban, míg minden 11% mondta azt, hogy kizárólag internetes tartalmat néz a készülékén, ami szintén a legfiatalabb korcsoport körében volt jellemző (25%).

Ami érdekes lehet, hogy a háttértévézési szokás, vagyis amikor úgy megy a TV-ben valami, hogy egyébként nem figyelünk rá kifejezetten gyakori jelenség, ugyanis a kutatásban résztvevők 57%-a mondta, hogy elő-előfordult már vele, míg 14 százaléknál kifejezetten gyakori.

Reggelente és esténként a megkérdezettek körülbelül negyede (26%) kapcsolja be néhány órára a képernyőt, 9%-nál pedig otthonlét esetén állandóan megy a készülék, amit csak akkor kapcsolnak ki, ha aludni térnek vagy elmennek otthonról. Körülbelül ugyanennyien válaszolták (10%), hogy éjszaka is bekapcsolva marad a tévé, sőt, egyenesen arra alszanak el. Ez a szokás is leginkább a 18-29 éves korosztály körében terjedt el (22%).

Mindez pedig egy újabb bizonyíték és jelzés is lehet, miszerint a hagyományos tévécsatornák ideje lassan, de egészen biztosan leáldozóban. A rohamosan változó és egyre elérhetőbbé váló online tartalomfogyasztási forma ugyanis nemcsak kényelmesebb és gyorsabb, de az ember saját egyéni preferenciájára is szabható.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Magyar kislány játszotta a fiatal Wednesdayt a Netflix sorozatában – Íme a története

×