Na, melyik VR-headsetre költözik a Roblox? A VR utat talált a mainstreambe
Elszegődött az egyik VR-ban utazó gigavállalathoz a Roblox, ezzel a világ talán legnagyobb játéka kerül át a virtuális valóságba.
Elszegődött az egyik VR-ban utazó gigavállalathoz a Roblox, ezzel a világ talán legnagyobb játéka kerül át a virtuális valóságba.
Elszegődött az egyik VR-ban utazó gigavállalathoz a Roblox, ezzel a világ talán legnagyobb játéka kerül át a virtuális valóságba.
2023.07.13. – Elképesztő régóta várunk arra, hogy a virtuális valóság végre húzzon egy nagyot, mielőtt az egész trend elvérzik. Ez alighanem bekövetkezett, és a VR-nak ennél nagyobb esélye aligha lesz arra, hogy bekerüljön a mainstreambe.
A Roblox rendkívül népszerű játékplatform: 2023 májusában már napi 66 és havi 214 millió aktív felhasználója volt, míg a gyártó cég közel 24 milliárd dollárt ért. Ami azt illeti, naponta közel kétszer annyian játszanak rajta, mint amennyien Kanadában élnek (38 millió fő), ahol a Roblox Corporation székhelye is található.
Mivel a felhasználóinak bő kétharmada 16 év alatti, nyugodtan mondhatjuk, hogy a játékplatform a jövő generációit vezeti be a gamingbe, így még nagyobb szó, hogy
a Roblox hamarosan a Meta Quest VR headsetekre is ráköltözik.
A megállapodást a PCGamer szúrta ki. Mint írják, a Roblox VR-verziója a Meta Quest 2 és Quest Pro headseteken lesz elérhető, valamint az új Quest 3-on is, amikor az az idei év folyamán valamikor megjelenik. Kezdetben nyílt béta verzióban jelenik meg, ami a Meta szerint „nagyszerű lehetőség a Roblox fejlesztői közössége számára, hogy optimalizálják meglévő játékaikat a Questre, és újakat is készítsenek VR-ra”.
Néhány meglévő Roblox „élmény” automatikusan megjelenik majd a Roblox VR felálláshoz, mivel úgy, ahogy vannak, működnek. „[A Roblox] úgy találta, hogy ezek a tapasztalatok általában módosítások nélkül is jól futnak VR-ban, így a Roblox VR könyvtárat már az első naptól kezdve nagyszerű tartalmakkal látják el” – osztotta meg a Meta. Megígérték továbbá, hogy a Roblox VR más platformokkal is kompatibilis lesz, beleértve az Xboxot, az iOS-t, az Androidot és az asztali gépet, ami „minden eddiginél közösségibbé teszi a VR-t”.
A Roblox tagadhatatlanul nagy dobás a Meta VR-törekvéseihez. Emlékezetes, hogy egyszer már volt egy bizakodó időszak, amikor a Half-Life: Alyxtól remélték a VR-játékok mainstreambe kerülését, és bár hozott némi fellendülést, a virtuális valóság nem terjedt el, sőt, ha tetszik, halódik. A Steam Hardware and Software felmérése szerint a VR-headsetekkel felszerelt Steam-felhasználók száma például tartósan 2 azaz KETTŐ százalék alatt ragadt. De amíg az Alyx egy egyszeri játék, addig
a Roblox több millió különböző „élményt” kínál, és tízmilliók játszanak velük, nap mint nap.
A már létező hatalmas könyvtár, a közönség puszta mérete és az a tény, hogy a Roblox felhasználók fiatalabbak a többi mainstream játékosnál – így talán nyitottabbak is az új technológiák befogadására -, arra enged következtetni, hogy ezen ponton kedvező fordulatot vehet a VR szerencséje. A Robloxot a Meta Quest VR headseteken 13 éves vagy annál idősebb játékosok játszhatják, és a hozzáférést a Meta Quest meglévő szülői felügyeleti eszközeivel lehet ellenőrizni. A bevezetés időpontját még nem jelentették be, de a Meta szerint a nyílt bétatesztelés a következő hetekben már el is indul.
Többet ad a COD rajongóknak a Roblox, mint a hivatalos játék?