Ezúttal egy egészen zseniális ötlettel állt elő a TikTok fejlesztőcsapata, amely nem csak a közösségi médiát reformálhatja meg.

2022 novembere óta szinte mindenhonnan a ChatGPT-szerű nagy nyelvi modellekről lehet hallani, hogy majd hogyan és milyen mértékben lesznek hatással az emberi életre. Ennyire persze nem érdemes előreszaladni, hiszen pontosan ugyanerről volt szó az azóta teljesen elhantolt metaverzum kapcsán, de pontosan ugyanezeket lehetett hallani a kriptovaluta, na meg az NFT-k kapcsán, melyek szintén kikoptak a közbeszédből.

A különbség azonban a ChatGPT-féle mesterséges intelligenciák és a korábbi technológiai hóbortok között szignifikáns. Míg a felsorolt és elmúlt hullámokat igazán csak egy szűk réteg értette és használta, addig az AI chatbotok a teljesen átlagos emberekhez is képesek elérni. A ChatGPT-re például azok is rápróbáltak, akiket amúgy teljesen hidegen hagy a tech, míg bitcoinból vagy úgy általában a kriptóból inkább csak a befektetők és a spekulánsok vásároltak be, illetve azok, akik néha bedőltek valamilyen kripto-scamnek.

A ChatGPT pedig valóban egy több területen is alkalmazható gyakorlati eszköz, amit a tech vállalatok is megpróbálnak valahogyan hasznosítani, beépíteni. Így tesz most a világ egyik legnépszerűbb videós közösségi platformja, a TikTok is, amely egészen érdekes, és potenciálisan forradalmi ötlettel állt elő.

A vállalat a saját AI chatbot megoldását Takónak nevezte el, ami egy több platformon is hiánynak számító funkciót fog ellátni: tartalmakat ajánl. A felhasználók megannyi tematikában tehetnek fel különféle kérdéseket a chatbotnak, ami aztán nem csak megpróbál rájuk válaszolni, de oda passzoló TikTok-tartalmakat is beajánl. De emellett nyilván általános keresésre is alkalmas lesz, tehát specifikus videókat is lehet vele böngészni.

A Tako működés közben | Kép: The Verge/WatchfulAI

Bár a TikTok nem feltétlenül jó példaként szokott szerepelni a médiában, ez az újítása különösen előremutató, de könnyen nevezhetjük akár forradalminak is. A legtöbb platformon ugyanis – legyen az a Twitch, a Youtube, vagy akár az olyan streaming szolgáltatások, mint a Netflix vagy az HBO Max – valamiért nem tudják megoldani a rendes keresést-böngészést. Persze rászűrhetünk a kategóriákra, de igazán részleteiben sehol sincs lehetőség felfedezőset játszani.

Erre viszont zseniális orvosság lehet a Tako-modell, aminek elég csak körülírni, hogy nagyjából milyen tartalmakra vágyunk, vagy pontosan mit keresünk és máris mutatja azokat az alkotókat és videókat, melyek relevánsak lehetnek. Ha például azt kérem, hogy listázza ki a legújabb magyar TikTok-tartalomgyártókat, akkor pillanatok alatt megteszi, ha viszont arra lennék kíváncsi, hogy természetvédelmi, állatvédelmi, vagy tudományos videókat kik készítenek magyar nyelven, akkor őket is meg fogja nekem találni. És ennél több paraméterre pedig állítólag nem is nagyon van szüksége – de a találati pontosság kedvéért azért jó, ha sok kapaszkodót adunk neki.

A Takót ugyanakkor még csak tesztelgetik, az éles bevetésről egyelőre semmi infót nem tudni. Mindenesetre már csak az ötlet is fantasztikus, és remélhetőleg – mint oly sok mindent eddig – ezt is megpróbálják majd lemásolni a konkurenciák. Nem kis segítség lenne a nézőknek és a tartalomgyártók számára, sőt, egy ilyen AI chatbot segítségével talán még a kisebb és/vagy kezdő alkotóknak is nagyobb esélye van kitűnni.

Ezen továbbhaladva a már említett streaming szolgáltatásoknál is ultrahasznos lehet, hiszen a felhasználóknak csupán annyit kellene beírniuk, hogy „középkorban játszódó kalandfilm, ami 1980 és 2000 között készült” majd a beépített chatbot azonnal kilistázza az ajánlásait.

via – TechCrunch, The Verge

Ezt is érdemes elolvasnod:

Visszatér a Black Mirror és a Vaják! – Itt az összes film és sorozat, ami júniusban jön a Netflixre

 

×