Néhány nap múlva megérkezik a Cyberpunk 2077 eddigi legbrutálisabb grafikai tuningja, ami után még az RTX 4090-es is összecsinálja magát.

Persze komoly problémák voltak a megjelenésekor a Cyberpunk 2077-tel, de igazán csúnya játéknak sosem lehetett nevezni. Pláne a CD Projekt RED javításait követően, aminek megkoronázása volt a kizárólag PC-n és az újabb generációs konzolokon elérhető ray tracing technológia.

Az RTX-szel felturbózott Cyberpunk így lett a jelenleg elérhető egyik legszebb játék, ami félelmetesen gyönyörű tükröződésekkel, fényekkel, és egyéb elképesztő effektekkel taglóz. És nem túlzok sokat: a Cyberpunk valóban egy szemkápráztató játék. A lengyel fejlesztők viszont úgy tűnik, hogy nem elgszenek meg ennyivel, és még tovább feszegetik a saját és az ipar határait.

Néhány nappal ezelőtt bejelentették, hogy a Cyberpunk egy újabb komoly látványt érintő frissítést kap, amivel implementálják a teljes ray tracinget, átfogó nevén a path tracinget. Ez azért fontos, mert a jelenlegi technológiát a legtöbben, úgy a Cyberpunk is nem teljes mértékben, hanem a meglévő megoldásokkal kiegészítve, amolyan hibrid módon használja. Erre nyilván azért van szükség, hogy a jelenlegi hardverek megfelelő módon, vagy úgy egyáltalán képesek legyenek megbírkózni a ray tracinggel.

A path tracing viszont olyan, mint egy béklyóját vesztett vadállat: a technológia szinte minden tudásával felvértezve próbálja egyrészt minden egyes fényforrásból egyenként kiszámítani a fény részecskéinek útját és viselkedését, illetve megteremteni ezzel a lehető legvalósághűbb látványt – megvilágítást, árnyékokat, tükröződéseket stb.

Ez jelenleg a legmodernebb, legdurvább grafikát eredményező technológia…

… amihez nyilván egy irdatlanul erős gép is szükségeltetik. A CDPR pár napja kiadott erről egy egészen beszédes Overdrive demót, amiben megdöbbentő módon azt látjuk, hogy még a jeleneg elérhető legerősebb videokártya, az NVIDIA RTX 4090 is szenved a path tracinggel kiegészült Cyberpunk 2077 alatt, amiből 4K felbontás mellett mindösszesen 16-33 FPS-t volt képes kipréselni.

Erre – mint a videóból is egyértelműen kiderült – remek gyógyír lehet a DLSS 3, amivel 16-33 képkockáról már 130 körülire ugrik az FPS-számláló.

A Cyberpunk Overdrive módja április 11-én érkezik kizárólag PC-re, és nagyon valószínű, hogy elfogadható szinten csak a legújabb 4000-es kártyákon fog futni. Persze nem elképzelhetetlen, hogy RTX 3000-es széria is boldogul vele, de ott jelentősen kevesebb FPS-sel érdemes kalkulálni.

A látvány egyébként magáért beszél:

Et is érdemes elolvasnod:

Iszonyatosan félelmetes Lovecrafti horrorjátékot képzelt el az AI

 

×