Nem olyan egyszerű a dolog, mint az elsőre gondolhatnánk.

A Modern Warfare II második szezonja végre elhozta magával a Ranked módot. Sokan már az első szezonra várták, ám hamar kiderülhetett, hogy csak 2023-ban debütálhat a kompetitív környezet. A játékosok megízlelhették már a körülményeket a CDL Moshpit Playlisten, ám a valós élmény mindig más. A fejlesztők terve tökéletesen bejött, hiszen több profi(bb) játékos is streamelni kezdte a meccseit, megugrott a Twitch nézőszám. A népszerűség tehát már nem probléma.

A legtöbb játékos azonnal bevetette magát az akcióba és elkezdte farmolni a győzelmeket és az értékes Ranked ajándékokat. Nem véletlen, hogy már az első napokban felmerült két kényes pont is. Az egyik az ISO Hemlock OP ereje, míg a másik a játékosok SR pontjait érintő kérdések voltak. Szerencsére az ISO Hemlock hamar tiltólistára került, ezúttal pedig az SR pontokkal kapcsolatban szólaltak meg a Call of Duty fejlesztői.

Így szerezheted a pontokat

 

Lawrence Metten a Treyarch munkatársa fejtette ki Twitteren, hogy pontosan hogyan is számolja ki a játék a kapott pontot. A játék által mutatott SR érték azt mutatja meg, hogy milyen Ranked Play skillel rendelkezünk és egyben meghatározza, hogy melyik divízióba pakol minket a játék. Mindenki 0 SR-ről kezd Bronze I-ben. Értelemszerűen győzelmek esetén növeljük ezt az értéket, míg vereség esetén értékes pontokat bukunk. A játék figyelembe veszi az egyéni teljesítményt, illetve a csapat teljesítményt is. Ez elsőre meglehetősen igazságosnak tűnhet, ráadásul eddig ez nem is volt bonyolult, hiszen az SR értékünket láthatjuk. Ám úgy tűnik, hogy van még egy HPR nevezetű faktor is, mely szerepet játszik abban, hogy mennyi pontot kapunk egy-egy meccs után.

Mi is az a HPR?

A HPR egy rejtett pontszám, mely szintén a játékos skilljét próbálja behatározni. Azt hivatott eldönteni, hogy milyen jó egy adott játékos és milyen eredményre számíthat bizonyos SR/HPR ponttal rendelkező ellenfelek ellen. Minden egyes játékos rendelkezik ilyennel, annak ellenére, hogy nem mutatja a játék. Ha jobban teljesítesz, mint azt a játék gondolná, akkor feljebb kúszik ez az érték. Ha azonban egy olyan meccsen teljesítünk jól, ahol a HPR pontszámunk indokolttá is tenné ezt, akkor kevesebb SR-t szerezhetünk, mint azt várnánk. 

Ebben az esetben szokott felmerülni a kérdés a topfragger játékosok részéről, hogy miért kapott kevesebb SR-t, mint a társai. A fenti rendszer erre már meg is adta a magyarázatot. Olyan HPR értékkel rendelkező ellenfelek ellen játszott az adott játékos, ahol várható volt, hogy így fog teljesíteni. Ennek megfelelően a fentebb említett eset érvényesül, azaz kevesebb SR pontot hoz az adott mérkőzés a konyhára. Természetesen, ha a játék által erősebbre belőtt ellenfelek ellen nyerünk, akkor pedig az átlagosnál több SR pontot vihetünk haza.

Remek kérdés lehet, hogy ez mennyire igazságos, hiszen meglehetősen demotiváló tud lenni egy-egy jól sikerült összecsapás után az átlagosnál kevesebb érték. Sokak szerint teljesen publikussá kellene alakítani a HPR értéket is, hiszen valójában az SR és a HPR együtt határozza meg a játék által belőtt szintünket és a meccs végén megkapott vagy levont SR pontszámot.

Maximális FPS és láthatóság – Ezek jelenleg a Warzone 2 legjobb beállításai

 

×