Kínaiak milliói veszítették el a lehetőséget, hogy csatlakozzanak a World of Warcraft világához. Íme az utolsó pillanat.

Kínában gamerek milliói veszítették el a lehetőséget, hogy kedvenc Blizzard játékukkal, többek között a World of Warcrafttal játszanak, miután a Blizzard Entertainment szerverei az országban két évtized után leálltak. A kínai szerverek leállása egy korszak végét jelenti, hiszen lejárt a régi helyi partnerrel, a NetEase-vel kötött licencszerződés. Sok kínai játékos persze szomorúan és értetlenül áll a helyzet ellőt: ők gyerekkoruk kedvenc játékát vesztették el.

„Egész éjjel sírtam, mert a játék offline lett. Azt álmodtam, hogy az óra közepén sírtam” – írta egy játékos.

A Blizzard azt üzeni a kínai „World of Warcraft” rajongóknak, hogy készítsenek biztonsági másolatot az adataikról, hiszen már keresik az új partnert. Persze egyelőre nem lehet biztosan tudni, hogy a játék újra elérhető lesz az országban. A kiadóknak ugyanis helyi partnerekkel kell együttműködniük, ha videojátékokat szeretnének működtetni Kínában. Tavaly novemberben azonban a Blizzard és a NetEase bejelentette, hogy nem újítják meg az ebben a hónapban lejáró licencszerződéseket.

A megállapodás 2008 óta lehetővé tette, hogy a Blizzard számos népszerű játéka, köztük a World of Warcraft, a Hearthstone és a Diablo III megjelenjen Kínában. Különálló nyilatkozatokban mindkét fél azt mondta, hogy nem tudtak új megállapodást kötni.

Az utolsó pillanatok

A játék leállása előtt persze rengeteg kínai játékos gyűlt össze a szervereken. Tömegek lőtték az égbe varázslataikat, számtalan karakter állt egy népként össze, hogy búcsúztassák a régóta ismert fantasy világot. Aztán egyszer csak a játék kidobta őket a bejelentkezési képernyőre. Vége volt. Az utolsó pillanatról, Asmongold is közzétett egy videót.

 

Te is sírnál, ha ilyesmi történne veled?

Ez viszont jó hír:

Ez az! – Hivatalosan is berendelték a The Last of Us 2. évadát

 

×