Magas az infláció – gyorsan át is terhelik az ügyfelekre, mert egy ideje ezt különösebb gond nélkül megtehetik. Mutatjuk hogyan!

Automatikus díjkorrekciót alkalmaz a lakossági, illetve egyes flottás és kisvállalati ügyfeleinél a Vodafone Magyarország. A díjkorrekció az otthoni és a mobil szolgáltatások előfizetési díjait egyaránt érinti – tudta meg a 24.hu. A portál megkérdezte a másik három nagy szolgáltatót, ahonnan szintén azt a visszajelzést kapták, hogy lesz inflációkövető díjemelés, amiről tavaly már rendelkeztek az általános szerződési feltételekben (ÁSZF) is.

Forrás: OptiCall

Bár ügyfél szempontból szerintünk mindegy minek hívjuk, egy távközlési szakértő szerint ez nem áremelés, hanem „díjkorrekciós kiigazítás”, amire az Európai Unió négy éve bevezetett hírközlési kódexe ad lehetőséget a szolgáltatóknak: indoklással akár egyoldalúan is módosíthatják az ÁSZF-et. Ide

a cégek gyorsan fel is vezették „az automatikus inflációkövető díjkorrekció” fogalmát,

hogy lehetőségük legyen, például a KSH éves átlagos fogyasztói árindex közleményében írt pénzromlás mértékével megegyező áremelésre korrekcióra.

Módjuk ugyan eddig is volt rá, de a legnagyobb szolgáltatók közül kettő, a Digi és a Telekom évek óta nem módosított az árain. Idén fognak (mint mondják, muszáj nekik), és ha nem lenne teljesen világos, hogy milyen mértékben: a KSH szerint 2022-ben átlagosan 14,5 százalékkal nőttek a fogyasztói árak, tehát nagyjából ekkora növekmény várható a mobilszámlákon, illetve az otthoni előfizetési díjakon is. A magyar államnak magát eladó Vodafone mondjuk elsőre nem ment el a falig: ők 9,39 százalékos inflációkövető díjkorrekcióról értesítették ügyfeleiket.

Mindez persze annyiféle lehet, ahány vállalat és amennyi apróbetűs rész – szóval ellenőrizd a szolgáltatódtól mostanában kapott e-maileket és a megváltozott ÁSZF-et – így biztos nem érhet meglepetés.

Főleg a gazdát cserélő cégeknél:

Lezárult a vásárlás: ennyiért vette meg a magyar állam a Vodafone-t

 

×