Az orosz vezetők úgy látják, hogy a szorult helyzetből kiút lehet a videojáték-ipar állami fejlesztése, ami segíthet meghódítani a világot.

Azt talán mindenki jól tudja, hogy tavaly Oroszország háborút indított Ukrajna ellen, ami miatt nem sokkal később rengeteg szankciót vezettek be az orosz állam ellen. Ez persze azt is jelentette, hogy az országban romlott a gazdaság, amiből persze keresik a kutat, illetve annak lehetőségét, hogy így is – még erősebben – meghatározó szerepük legyen a világgazdaságban. A Kommerszant értesülése szerint a kormány most olyan intézkedéseket tárgyal, aminek célja az orosz videojáték-ipar jelentős támogatása 2030-ig.

Egy állami videojáték-fejlesztő és kiadó létrehozásáról beszélnek.

Kép a Putyin élete játékból.

Amellett, hogy a tervek szerint létrejönne egy hatalmas állami videojáték-fejlesztő és kiadó 50 milliárd dollárból, létrejönne egy nemzeti minősítő ügynökség is, sőt: az orosz stúdiók száma 14-szeresére nőne. Úgy tűnik, hogy 2030-ig 25, egyenként 6,5 milliárd rubel költségvetésű és 40 olcsóbb játék jelenik majd meg, amik felveszik a versenyt a népszerű címekkel, és külföldön is nagy sikert érnek el.

Persze szakértők kételkednek abban, hogy a jelenlegi helyzetben ez megvalósítható lenne. A Kommerszant elolvasta az orosz videojáték-ipar támogatására irányuló intézkedésekről szóló megbeszélés anyagát, amelyet december 15-én tartottak a Digitális Gazdaságért felelős minisztérium helyettes vezetőjének, Maxim Parshinnak az irodájában. Eszerint a kormány megbeszéléseket folytat egy új projektről, „a jövő játékipara” néven, amelynek Maxim Parshin lesz a felelős vezetője.

A hatóságok tervei szerint létrejön több olyan központ, ami felelős lesz a jogszabályok és az iparági stratégiák kidolgozásáért, a szakemberképzési programokért és kutatásokért, valamint stratégiai fejlesztéséért. Ez utóbbi lesz a Rosgame, amit több piaci szereplő hoz létre. Erre azért van szükség, hogy „helyreállítsák és stabilizálják az iparágat, játékokat fejlesszenek és adjanak ki”, és támogatást nyújtsanak a legígéretesebb projekteknek.

A cél az, hogy Oroszország a 20 legnagyobb játékkiadó ország közé kerüljön.

Ennek elérése érdekében több forgatókönyvet is kidolgoztak. A legambiciózusabb terv szerint 50 milliárd dollárból az orosz játékstúdiók 2030-ra a világ vezető kiadóival versenyeznek. Ugyanakkor a kormány képes lesz az orosz videojátékokat külföldön is „hatalmi eszközként” használni.

A közlemény szerint 2030-ig az orosz stúdiók 25 AAA-játékot és 40 AA-játékot fognak kiadni PC-re és konzolokra. Ugyanakkor az orosz cégek 2030-ig két új játékkonzolt is piacra dobnak. Az iparágban foglalkoztatottak száma 40 000 fő lesz. Ugyanez a dokumentum azt is állítja, hogy hét éven belül öt „játékfejlesztő város” lesz Oroszországban. A terv az elhangzottak szerint az „orosz Electronic Arts” létrehozása.

Egyértelmű, hogy Oroszországban komolyan gondolják a játékipar fejlesztését, a kérdés persze az, hogy mit szólnak majd a játékokhoz az orosz gamerek és a világ?

Ezt láttad már?

A TheVR bedarálta 2022-t! – Íme az év legnézettebb magyar Twitch-streamerei

 

×