Bár sokaknak még csak most, MrBeast előzésével tűnt fel, hogy PewDiePie már nem a világ legtöbb feliratkozójával bíró YouTube-os tartalomgyártója, a svéd valójában már évek óta a top3-ba se fér be. Sőt, Jimmy Donaldson hiába licitált rá 1 millió követővel, az „csak” a 4. helyre elég, akinél még az indiai Vágó István is népszerűbb. Íme a YouTube top10 legtöbb feliratkozóval bíró csatornája.
Bár sokaknak még csak most, MrBeast előzésével tűnt fel, hogy PewDiePie már nem a világ legtöbb feliratkozójával bíró YouTube-os tartalomgyártója, a svéd valójában már évek óta a top3-ba se fér be. Sőt, Jimmy Donaldson hiába licitált rá 1 millió követővel, az „csak” a 4. helyre elég, akinél még az indiai Vágó István is népszerűbb. Íme a YouTube top10 legtöbb feliratkozóval bíró csatornája.
Feliratkozók: 229 millió Kategória: Zenék és filmek Nyelv: Hindi
Bár a T-Series a világ egyik, és India legnagyobb zenei kiadója és filmstúdiója, ami már 2006 óta aktívan jelen van a videómegosztón, a plafont is átütő sikerig egészen 2019 elejéig kellett várnia. Persze gondolhatnánk, hogy könnyen sikeres lehet egy olyan csatorna, amely gigantikus, 1,3 milliárd embert számláló közönségre lő, de univerzális világnyelv lévén az angol tartalmak azért még így is jóval nagyobb előnyből indulhatnak – a spanyol ajkú tartalomgyártókról már nem is beszélve.
Mégis, a T-Series ma a világ legtöbb feliratkozóval rendelkező YouTube-csatornája, amin a nézők jellemzően valamilyen zenés videót, vagy bollywoodi filmelőzeteseket nézhetnek.
Feliratkozók: 147 millió Kategória: Edukatív gyerekműsorok Nyelv: Angol
A CoComelon jelenleg a világ legnézettebb oktató jellegű tartalmakat készítő csatornája, ami a 2006-os indulása óta nemcsak gigantikus feliratkozói bázisra tett szert, hanem még a Netflixre is utat tört magának. A csatornán nagyon pici gyerekeknek talál az ember angol nyelvű zenés-táncos videókat, és bár a szülők ezektől is a falat kaparják, de legalább közel sem olyan fájdalmas, mint mondjuk a Teletabbik (ami szintén a Netflixen éled újjá).
A CoComelon egyébként már annyira nézett, és olyan sok tartalom van rajta, hogy a szülők dolgát megkönnyítendő, több másik, tematikus csatornát is létrehoztak. Sőt, az eredeti csatorna műsorait több nyelvre is átültették, melyeknek szintén külön csoportosították.
Feliratkozók: 146 millió Kategória: Szórakoztató tartalmak Nyelv: Hindi
A világ legtöbb feliratkozóval rendelkező Youtube-csatornáinak listáján simán bronzérmes egy másik szórakoztató tartalmakra specializálódott indiai csatorna, az SET India. Ez a Sony kifejezetten indiai nézőknek szóló platformja, amelyen mindenféle műsort megtalálnak a nézők, kezdve az olyan klasszikusokkal, mint az indiai Legyen Ön is Milliomos (amit Vágó István indiai alteregója vezet), de akadnak táncos műsorok, talk show-k, vetélkedők, és még saját gyártású indiai szappanoperák is.
Feliratkozók: 112 millió Kategória: Szórakoztatás Nyelv: Angol
MrBeast egészen frissen örülhet a negyedik helyezésének, amivel a második legtöbb feliratkozóval rendelkező angol nyelvű YouTube-csatorna – előzve ezzel az évekig csúcstartónak számító legendás PewDiePie-t. Jimmy Donaldsont talán csak nagyon keveseknek kell bemutatni, hiszen még az is több tartalmával találkozhatott már, aki egyébként soha még a közelébe sem ment a csatornájának.
Kreatív és kifejezetten vicces videókat készít, nem olyan rég elindította a saját hamburgerezőjét, de leginkább a hihetetlenül bőkezű adakozásaizól, adományozásairól híres. Nem ritkán indít jótékonysági akciókat, gigantikus összeggel és segélycsomagokkal támogatta meg az ukrán-orosz háború civil menekültjeit, de egy csomószor csak úgy az utca emberét tömi ki pénzzel vagy valamilyen nagyon értékes cuccal – például egy luxusautóval, vagy akár egy felújított házzal.
A legnépszerűbb videója jelenleg a Squid Game című Netflix-sorozat alapján a valóságban megrendezett versengés, amivel a győztes több mint 450.000 dollárt, 176 millió forintot vihetett haza.
Feliratkozók: 111 millió Kategória: Szórakoztatás – vlog, videojáték, reakcióvideók Nyelv: Angol
A svéd Felix Arvid Ulf Kjellberg, kicsit könnyebben idézhető nevén PewDiePie (pjúdípáj ~ pjúdájpáj) nagyon sokáig a YouTube királyaként tevékenykedett, de 2019 elején egy icipicit megrekedt. Nyilván mindennek van egy felső limitje, főleg az olyan platformokon, mint amilyen a YouTube, mégis, míg mások dinamikusan, vagy épp kirobbanóan nőttek, addig Felix a maga tempójában kiélvezte a titulusát.
Egy idő után viszont inkább a magánélete felé fordult, több szünetet is tartott, nemrég pedig feleségével Japánba költöztek, azóta pedig még inkább őrlángra tette a tartalomgyártói karrierjét. Mármint magához képest. Ezért pedig egyáltalán nem lehet őt hibáztatni, hiszen a platformon szinte mindent elért már, amit szeretett volna, így ő is boldogan adja tovább a stafétát az újabb generációnak.
PewDie még 2010 áprilisában csatlakozott a YouTube alkotóközösségéhez, ahol leginkább videojátékokkal, ezen belül is akció és horror címekkel múlatta az idejét. A képernyő előtti ijedezései máig sokat mémelt pillanatok, amivel mindössze 3 év alatt a platform legtöbb feliratkozójával rendelkező videósává is vált. Bár ezt a titulust már évekkel ezelőtt elvesztette, 2014-től egészen ’19-ig ő volt az első, és máig az övé az egyik legtöbb megtekintéssel rendelkező csatorna is.
Feliratkozók: 103 millió Kategória: Gyerekműsorok Nyelv: Angol – ukrán
Nem teljesen értem az olyan csatornákat, amit egy komplett család, a gyerekeikkel az előtérben tulajdonképpen üzletszerűen csinálnak. Apa, anya, de inkább a gyerekek, Roma és Diana állandóan a kamera előtt játszanak, ismerkednek a világgal, és próbálnak beletanulni a világ dolgaiba – az persze már más kérdés, hogy ilyen körülmények közözz ez mennyire fog majd sikerülni nekik.
Nem állítom, hogy a legpusztítóbb ilyen YouTube-csatorna, de mindenképpen megkérdőjelezi a szülők felelősségét, akik minden bizonnyal dollármilliókat szakítanak a gyerekeik szerepeltetésével. Elég csak megnézni, hogy a 103 milliós feliratkozóbázisukkal, amellyel a világ 6. legtöbb követővel rendelkező csatornája, közel háromszor akkora megtekintéssel büszkélkedhetnek, mint PewDiePie. Ez mutatja, hogy mennyire megéri kirakatba rakni a gyerekeket.
Persze mondhatnánk erre, hogy hát ezt csinálja a Disney és az összes többi tévécsatorna is, ami teljesen igaz, csakhogy ebből látjuk tűpontosan, hogy még egy ilyan kontrollált környezetben is mennyire megterhelő a gyerekeknek ez a fajta hírnév.
A Kids Diana Show tele van mindenféle gyerekeket célzó tartalommal, amiből ha az ember egyet látott már, akkor igazából az összeset látta. Szinte mindenki őket másolja, mind vizuálisan, mind tartalmilag, aminek lényege a nagyon színes képi világgal, gyors vágással, és minél ingerdúsabb történettel kiégetni, de minimum egyre feljebb tornázni a gyereknéző receptorait.
Feliratkozók: 102 millió Kategória: Gyerekműsor Nyelv: Angol és orosz
Az orosz származású kis Nastya a világ elsőszámú orosz tartalomgyártója a platformnak, amivel tavaly felkerült a legnépszerűbb és leggazdagabb Youtuberek Forbes-listájára is. A kislánnyal már 2016 decembere óta csinálnak mindenféle butaságot, ami igazából másra sem jó, csakhogy Nastya és az összes őt néző gyerek teljesen elveszítse a valóságérzékelését.
Minden, amit a Kids Diana-ról állítottam, az itt is abszolút megállja a helyét: a szülők hihetetlen profizmussal felépítettek egy szürreális álomvilágot, aminek legfontosabb kelléke a kamera és Nastya. minden más teljesen ugyanaz: egy színes-szagos, a hétköznapi realitástól teljesen elrugaszkodott ingerbomba. Ezek a Youtuber-gyereksztárok a kamera előtt, nekik felépített díszletek között nőnek fel és élik az életüket, és Trumannal ellentétben ebből a showból nem fogják megtalálni a kiutat.
Feliratkozók: 91,9 millió Kategória: Sportműsorok Nyelv: Angol
A WWE-t szintén nem kell sokaknak bemutatni, hiszen ez a szervezet a világ legnagyobb és legismertebb pankrátorait tereli egy ringbe. A csatornájuk már 2007 óta látja el az internetet pankrációs tartalmakkal, melyeknél látványosabb műsort aligha találunk a videómegosztón.
Megnézhetünk teljes meccseket vagy csak az összefoglalókat, vannak toplistáik, interjúik és kulisszatitkos tartalmaik, aki pedig a klasszikusokra esküszik, az is megtalálja a fogához valót.
Feliratkozók: 89,9 millió Kategória: Zene Nyelv: Hindi
Az indiai csatornák és nézők egyszerűen megállíthatatlanok a YouTube-on, hiszen a top10-be három csatornával neveznek. Igaz, a Zee Music Company bár filmekkel is foglalkozik, de inkább a legfrissebb indiai popslágerekre helyezi a hangsúlyt, ami garantálja, hogy a világon mindenhol legyenek feliratkozóik.
A zenéik között egyébként bőven akadnak kifejezetten fülbemászók is, ez például az egyik legfrissebb klipjük, amit 4 nappal ezelőtt töltöttek fel, de már több mint 30 millióan meghallgatták:
10. Vlad and Niki
Feliratkozók: 89,7 millió Kategória: Gyerekműsor Nyelv: Angol – orosz
Nem tudom, mit írhatnék még erre – Vlad és Niki szintén a szülei kapzsiságának és kizsákmányolásának áldozatai. Ezt sajnos a számok nem támasztják alá, hiszen a videóikat rendre több millióan nézik anélkül, hogy bármiféle kérdést vagy ellenérzést megfogalmaznának.
Színes és ingerdús, tehát simán ott lehet hagyni a gyereket a tévé vagy a tablet előtt, ha bármelyik videót berakod tőlük, mert addig is csöndben van. Az már más kérdés, hogy ez mennyire tesz jót, de inkább rosszat neki, bár láthatóan ezzel nem sokan foglalkoznak.