Néha sajnos meg kell hoznunk ezt a nehéz döntést.

A jelenleg elérhető PC-s videójátékokkal, alkalmazásokkal foglalkozó áruházak, launcherek már egy ideje velünk vannak. A Steam 2003 óta folyamatosan uralja ezt a szegmenset, hiába próbáljak ezt megdönteni a különféle kiadók kisebb-nagyobb sikerrel. A legnagyobb potenciál talán az Epic Games Store-ban lehet jelenleg, folyamatosan próbálják átcsábítani a közösséget ingyenes játékokkal, exkluzív címekkel.

PC-s platformon egészen 2015-ig szinte ismeretlen volt a „Refund/Visszatérítés” fogalma, a bevezetése természetesen a Valve-hoz köthető. A Steam ekkor élesítette a felületet, ahol az elégedetlen vásárlók jelezhetik, ha a megvásárolt cím valamilyen oknál fogva nem az elvárt élményt biztosítja. Ebbe beletartozhatnak személyes jellegű problémák, de akár technikai, szoftveres hibák is, mindenre gondoltak a Steam fejlesztői.

Nézzük is, hogy milyen módon szerezhetjük vissza egy-egy játék árát!

A feltételek

A Steam az Xbox és Playstation platformokhoz képest jóval barátságosabb feltételeket szab, ám érdemes a realitás talaján maradni. A Valve lehetővé teszi játékok, alkalmazások, előrendelések, DLC-k és játékon belüli vásárlások visszatérítését is, néhány kritérium betartása mellett.

  • Csak olyan játékot lehet visszatéríteni, melyet a Steam felületén vásárolták, azaz egy G2A/ENEBA stb. kódot nem fogunk tudni
  • A vásárlástól számított 14 napon belül kell benyújtanunk a kérelmet
  • Maximum 2 órát játszhatunk a játékkal
  • A játékon belüli vásárlások visszatérítését 48 órán belül kell jeleznünk, ám itt azért már lehetnek egyedi feltételek

Így kérheted vissza

A folyamat megkezdéséhez el kell látogatnod a Steam dedikált „Help” aloldalalára. Ezt a help.steampowered.com/hu/ felületén magyarul is megteheted, így az sem okozhat gondot, ha esetleg nem megy az angol vagy a német. Az első feladat természetesen a bejelentkezés lesz majd, ezt követően a weboldal több lehetőséget is feldob.

Jól látható, hogy a Steam hamar felkínálja a legtöbbet játszott vagy legújabb játékainkat, így a visszatérítendő cím is nagy eséllyel ezek között lesz. Ha mégsem, akkor irány a Játékok, szoftverek stb. vagy a Vásárlások menüpont. Előbbi a tényleges játékokért felel, míg az utóbbi az in-game tartalmakért.

A megfelelő tartalom kiválasztása után máris több lehetőséget ajánl fel a Steam Help felülete, jelezhetjük, hogy milyen jellegű problémánk van az adott játékkal.

Itt érdemes a Játékmeneti vagy technikai problémák, illetve a Nem ezt vártam opciók közül választani, hiszen ekkor már nagyon közel járunk majd a tényleges procedúra elkezdéséhez. Meg is jelenik a Visszatérítést szeretnénk kérni opció.

Jól látható, hogy az esetemben a 143 órányi F1 2021 sok szempontból sem felel meg a feltételeknek, ezt írja a Steam felülete is. Ám ennek ellenére is megpróbálkozhatunk a visszatérítéssel, már csak egy okot kell kiválasztanunk az alsó menüpontban.

A Steam alapvetően betartatja a felhasználókkal a 2 óra / 14 nap szabályt, ám indokolt esetben akár magyar nyelven is tehetünk megjegyzéseket, ha valamilyen extrább probléma áll fel. Most már csak rá kell böknünk a Kérés benyújtásra gombra és várnunk kell a Steam válaszára. Néha eltérnek a szabályoktól és kivételt tesznek bizonyos esetekben, de nem szabad erre építenünk. Ha Steam Walletből vásároltuk meg a játékot, akkor kivétel nélkül oda kerül vissza az összeg, kártyás/PayPal vásárlás esetén pedig sok esetben választhatunk, hogy milyen módon szeretnénk visszakérni a pénzünket.

Te kérted már vissza játék árát? Konzolon is megteheted:

Így szerezd vissza a játékra költött pénzed PS-en, Xboxon és Nintendón

×