Ha eddig nem fizettél a YouTube reklámmentes szolgáltatásáért, akkor most készítheted a pénztárcád, ellenkező esetben a falat fogod kaparni.

Van, aki megoldja „okosba”, és van, aki inkább előfizet a YouTube Premiumra, csak hogy ne kelljen a folyton folyvást felugró, és az esetek 99 százalékában hihetetlenül idegesítő reklámokat néznie a videók elindítása után rögtön, illetve múltidéző módon a videó közben – akár többször is.

Az utóbbi megoldás mellett szól, hogy előfizetőként minden eszközön élvezni lehet a reklámmentességet, mindegy, hogy tévén, telefonon vagy számítógépen indítunk YouTube-videót. Persze a Premium-tagságnak vannak más előnyei is, de a legtöbben az idegőrlő hirdetések miatt fizetnek be rá – bár úgy tűnik, hogy nem elegen. Ezt a következtetést leginkább abból vonhatjuk le, hogy a Google elkezdett tesztelni egy újfajta hirdetés elosztást, ami nem mást jelent, mint a megszokottnál is több reklámot.

Természetesen egy alapvetően ingyenesen használható platform esetében a bevételek reklámokkal való maximalizálása teljesen normális dolog, sokan azonban úgy gondolják, hogy a Google egy ideje már elvetette a sulykot. Nos, az egészen bizonyos, hogy aki még nem előfizető, és zavarják a hirdetések, hamarosan csengetni fog,

ugyanis mint kiderült a YouTube hamarosan akár 10 rövid reklámot is lejátszhat gyors egymásutánban, akár még a videó indulása előtt.

10 reklám, egy elnyomhatatlan blokk, a videó elején és a videó közben. | Kép: 9to5mac

Sőt, ezek a reklámblokkok átugorhatatlanok lesznek, melyet ha a videó készítője engedélyez, akkor nemcsak az adott tartalom elé, hanem közben is elhelyezhet. Egy-egy profitorientáltabb videós pedig, ha több pénzre van szüksége, akkor annyit rak be belőle, amennyit nem szégyell.

A 10 hirdetést tartalmazó blokkokkal az elmúlt pár hétben már több ingyenes felhasználó találkozhatott, a Google azonban azt mondta a 9to5macnek, hogy ez csak egy tesztidőszak volt, ami véget ért. A végleges bevezetésről egyelőre nem osztott meg érdemi infót, azt azonban tudjuk, hogy elsősorban a tévés alkalmazásokat fogja érinteni a kellemetlen változás, amit a vállalat érthetetlen módon a „nézői élmény javításaként” jellemzett.

Már csak azért is értelmezhetetlen a vállalat indoklása, mert jelenleg az ingyenes profillal rendelkező videónézők átlagosan 2 reklámot kapnak a YouTube-tartalmak elindítása előtt. A változás azonban drasztikus növekedést jelentene, még akkor is, ha egyébként ezek a hirdetések nem hosszabbak néhány másodpercnél.

Na és ezt olvastad már?

Counter-Strike, Mario és rengeteg hentai? – Ezekkel játszott Oszáma bin Láden a bujkálása alatt

 

https://leet.hu/akcios-szoftverek/

×