DURVA sebezhetőség miatt lőtték le a szervereket – vagy fél évre, de elhárult a baj, és megint élnek a PC-s verzió online funkciói.

Közel hét hónap teljes leállás után a minap újra felkapcsolták a Dark Souls III szervereit, így a PC-s játékosok (PS-en és Xbox-on nem volt gond) újra élvezhetik a horrorfantasy online funkcióit – szúrta ki a PCGamer.

Dark Souls

Forrás: FromSoftware

A szinte példa nélküli leállást azért kellett elrendelni, még az év elején, mert

a szervereket minden vírusok egyik legmocskosabbja fertőzte meg.

Az RCE (Remote Code Execution) kártevő okkal keltett pánikot a játék fejlesztőinél és a felhasználók körében, hiszen egy ilyen behatolás után a hackerek egy az egyben átvehetik az irányítást a géped felett: programokat futtathatnak, adatokat (ezáltal akár pénzt) lophatnak és nagyon hosszútávú károkat okozhatnak, például teljesen tönkre is tehetik a PC-d.

Dark Souls

Forrás: game.co.uk

A vírus megjelenését egyébként időben észrevették, mert még az előtt lekapcsolták a szervereket, hogy dokumentált fertőzést okozott volna. A FromSoftware a Dark Souls Twitter-oldalán jelentette be, hogy elhárította a bajt, így mától a PC-s gamerek is újra élvezhetik a multiplayer elemeket, vagy épp’ az üzenetküldést.

 

Mint ismert, az RCE vírus nem csak a DS3, hanem az első két rész szervereit is megfertőzte. Ezek még mindig nem elérhetők, de a kiadó jelezte, hogy hamarosan visszatérnek az online térbe.

Persze a legtöbb gamer eddig sem fogta vissza magát, sőt, volt aki mindenféle kontrollerrel speedrunolta a DS3-at:

Hogy mivel vitted végig a Dark Soulst?! – Játék világrekordok

 

 

×