Ezt a menő űrhajós játékot egy mesterséges intelligencia csinálta
Te játszanál egy olyan játékkal, amit teljes mértékben egy mesterséges intelligencia fejlesztett? Tessék, itt van egy!
Te játszanál egy olyan játékkal, amit teljes mértékben egy mesterséges intelligencia fejlesztett? Tessék, itt van egy!
Te játszanál egy olyan játékkal, amit teljes mértékben egy mesterséges intelligencia fejlesztett? Tessék, itt van egy!
A mesterséges intelligenciának manapság már megszámlálhatatlan felhasználási módja van, legyen szó az építőiparról, a gyártásról, a tudományról, vagy a tech-szférában sokszor szóba kerülő önvezetésről. Sokáig úgy véltük, hogy az AI a kreativitást igénylő folyamatokba sosem fog tudni beszivárogni, de az elmúlt évek művészeti programjai alaposan rácáfoltak erre is.
Ugyan a képalkotó mesterséges intelligenciák még gyerekcipőben járnak, már most egészen elképesztő alkotásokat lehet velük létrehozni. Az egyik legnagyobb sláger például a DALL-E, amely tulajdonképpen bármit képes elképzelni és megrajzolni, amit a felhasználó óhajt, de mellette szép számmal akadnak más, hasonló elven működő programok is.
Van, amelyikkel a Harry Potter szereplőit rajzoltatják meg a könyvek leírása alapján, míg egy másikkal híres rajzfilm karaktereket tesznek valósághűvé, de olyan is akad, ami a semmiből képes különböző művészeti stílusokban megrajzolni a magyar városokat – is.
És van olyan is, ami egy videojátékot talál ki kvázi a legnagyobb semmiből.
Mármint szó szerint. Igaz, nem teljesen egyedül, hiszen mindezt kérni is kellett tőle, de a Nao_u nevű fejlesztő szerint a Shoon címre keresztelt shoot-em-up nagyrészt a Midjourney munkáját dicséri. A Midjourney egyébként a DALL-E-hoz hasonló képalkotó mesterséges intelligencia, ami jelenleg a nyílt bétafázisban leledzik.
A fejlesztő elmondása szerint annyit kért a Midjourney-től, hogy találjon ki egy oldalnézetes 2D-s űrhajós klasszikus shoot-em-up játékot, mire az előállt a címével. Bizony, a program nemcsak a teljes grafikát, az irányítható űrhajót, az ellenségeket, illetve a pályákat készítette, hanem még a címét is maga találta ki. Az űrhajókat nem mellesleg a Star Wars és az Armored Core alapján hozta létre.
Persze a kész produktum nem lesz az év játéka, sőt, sok tekintetben a műfaj régebbi darabjait idézi, a tudat azonban, hogy mindezt egy mesterséges intelligencia generálta, az egészen fantasztikus. A Shoonban nagyon sok dolog statikus, a háttér például egyetlen képből áll, ami így nem túl perspektivikus, és a modelleket sem tudta animálni. De mindezek ellenére is lenyűgöző az eredmény:
Elképesztő! – Ez nem a valóság, hanem egy Unreal Engine 5-ben készült animáció