Mint azt már tudjátok, az elmúlt napokban az EA bejelentette, hogy a FIFA-val kötött licensz-szerződése véget ér, valamint, hogy 2023-tól EA Sports FC néven folytatják a kanadaiak.

A napokban bombaként robbant a hír: 2023-tól a FIFA, mint futballjáték megszűnik, helyette az EA új névvel fogja piacra dobni a game-et, EA Sports FC néven.

Forrás: MARCA

A PC GAMER információi szerint az EA igazgatója a következőket nyilatkozta:

„Több mint 150 millió játékosunk van egyedi fiókokon, így ha most a futball jövőjére gondolunk, akkor ezt a döntést valóban az alapján hoztuk meg, hogy olyan élményeket tudtunk nyújtani, amire a játékosaink vágytak. A befektetőink azt mondták nekünk, hogy több játékmódot szeretnének, valamint hogy több olyan kereskedelmi partnert szeretnének látni a játékban, akik reprezentatívak és hitelesek a futball széles, globális világában. Azt mondják, azt akarják, hogy továbblépjünk a foci világában, mindezt úgy elérve, hogy valóban kiépítik a digitális futballélményt, és azt mondják, azt akarják, hogy nagyon gyorsan haladjunk.”

Forrás: Esportschimp

Wilson kitért ugyanakkor arra is, hogy milyen kockázatokkal járhat az, hogy egy hihetetlenül sikeres termék megy át egy márka/brand váltáson, valamint milyen mértékben fogja befolyásolni a későbbieket az új játék FIFA-licensz nélkülisége, a marketing szempontjából.

„Szerintem egy kicsit korai még megmondani, viszont nagyon megfontoltak vagyunk ezzel a témával kapcsolatban. Fontos azonban megérteni, hogy amikor körbeutazod a világot, és olyan játékosokkal találkozol, akik valóban sokat foglalkoznak a játékunkkal – egy brit játékos számára a legfontosabb a Premier League, egy német játékos számára a Bundesliga, Spanyolországban pedig a La Liga, és így tovább és így tovább. Jelenleg arra koncentrálunk, hogy nagyon egyedi élményeket nyújtsunk minden egyes rajongó számára ezeken a piacokon, a partnereink pedig támogatják, hogy ezt meg tudjuk tenni a rajongóinkért. Minden alkalommal, amikor valaki megváltoztatja egy terméke nevét, nagyon megfontoltnak kell lennie, és feltétlenül előre kell gondolnia a marketingre. De ami önbizalmat tud adni a növekedés elkövetkező szakaszával kapcsolatban, az az együttműködés a partnerekkel és azokkal a tartalmakkal, amelyeket a rajongóink szeretnek és amelyekhez a legközvetlenebbül viszonyulnak a különböző platformokon.”

Esti cikkünkben folytatjuk! 

Kiemelt kép: Irish Mirror

Ezt olvastad már?

Mindent tudsz a játékról? – Itt a nagy FIFA Érettségi 2022

×