Eddig nem sok jót lehetett hallani a fejlesztői pokolban rekedt kalózos játékról, most azonban egyre úgy tűnik, hogy hamarosan tényleg partot érhet a Black Flag örököse.

Az Assassin’s Creedek egyik legjobbjának tartott Black Flag annyira népszerű lett, és olyan kiemelkedő kritikákat kapott annak idején, hogy a Ubisoft nem nagyon gondolkozott azon, hogy egy teljesen másik sorozattal tovább vigye a bevált kalózkodást.

Ez lenne a Skull & Bones, aminek a fejlesztése közel tíz évvel ezelőtt kezdődött 2013-ban Black Flag Infinite kódnéven, ami már önmagában is egy nagy utalás volt a várható játékmenetre, illetve a Ubisoft-féle „live service” modellre. Igen ám, csakhogy hiába volt adott a koncepció, a Skull & Bones valahogyan a fejlesztési pokolban találta magát, ami miatt újra és újra elhalasztották a megjelenését, mígnem az időközben bekövetkezett konzolgeneráció váltás árnyékában teljesen elfelejtődött.

Olykor-olykor ugyan hallani róla valamit, legutóbb például azt, hogy még idén kalózosdit játszhatunk majd, de már játékostesztekről is pletykálgatnak, de ahogyan telik az idő lesz ez egyre elképzelhetetlenebb. Pedig a francia kiadó nagyon sok pénzt költött el a projektre, egyes beszámolók szerint már több mint 120 millió dollárnál járnak, de úgy tűnik, hogy Davy Jones-átka rájuk is lesújtott.

Fény az alagút végén?

Könnyen meglehet azonban, hogy a pletykák igaznak bizonyulnak, igaz, az még nem volna garancia arra, hogy egy jó programnak örülhetnek majd a Black Flag rajongói. A napokban ugyanis felkerült az internetre egy négy perces bemutató a játékból, ami annyira jónak tűnik, hogy minden bizonnyal tényleg a Skull & Bones egy fejlesztés alatt álló korai verziójából származik.

A videóból tulajdonképpen megtudhatjuk a játék alapjait:

  • lesznek városok, melyek amolyan központként funkcionálnak: itt vásárolhatunk cuccokat, fejleszthetjük a hajónkat, vehetünk fel küldetéseket, vagy haverkodhatunk más játékosokkal
  • a játékosok lehetőségei nagyban függnek a hírnevüktől, ezeket különböző aktivitásokkal tudjuk növelni – értelemszerűen minél nagyobb, annál jobb
  • egy csomó kozmetikum lesz, amivel testre szabhatjuk a karakterünket – vélhetőleg itt helyet kap majd a mikrotranzakció is
  • minden hajó és fejlesztés teljesen egyedi stílust követel…
  • de hiába a jó hajó, ha nincs jó legénység, vagyis figyelnünk kell a morálra, ami ha túl alacsony lesz, akkor fellázadhatnak ellenünk
  • ha elsüllyed a hajónk, akkor értékes rakományt is veszítünk, amit a hajó utolsó ismert koordinátáján szerezhetünk vissza, de érdemes lesz sietni, mert más játékosok is lecsaphatnak rá
  • a S&B világa tele lesz bődületes mennyiségű tevékenységgel, ezek egyike a nyersanyagok gyűjtése, amiből jobb fegyvereket kraftolhatunk, vagy fejleszthetjük belőlük a hajót
  • az óceáni kalandozásunk során NPC-kkel és más játékosokkal is találkozhatunk – de nem mindenki lesz barátságos, így érdemes lesz ébernek és óvatosnak lenni
  • a tengeri harcrendszer a Black Flag jelentősen továbbgondolt változata lesz, ami első látásra egészen szórakoztatónak és látványosnak tűnik
  • a játékot játszhatjuk egyedül, vagy akár egy barátunkkal is – utóbbival jelentősen növelhetjük a sikerességet

A Skull & Bones annak ellenére is egy szórakoztató játéknak tűnik, hogy tulajdonképpen minden ellene szól, de legalábbis az elhúzódott fejlesztés, és a láthatóan elherdált dollármilliók miatt lehetnek fenntartásaink. Az pedig mr egy másik kérdés, hogy a nagyon hasonló koncepcióra épülő Sea of Thieves mellett mennyire lesz esélye még labdába rúgni?!

Akárhogyan is, személy szerint nagyon szorítok a Skull & Bones sikeréért, a látottak pedig kezdenek meggyőzni arról, hogy talán méltó módon töltheti be a Black Flag után maradt ágyúgolyónyi lyukat a videojátékos palettán. Ha pedig érdekel egy hosszabb, viszont egy ennél is korábbi buildből származó játékmenet, akkor az alábbi videót is érdemes lehet megnézned:

 

BRÉKING: Hivatalosan is bejelentették az idei Call of Duty játékot

 

https://leet.hu/samsungssd/

×