A robotok sokkal jobb munkaerők tudnak lenni, mint az ember, hiszen sosem panaszkodnak, nem késnek a munkából, nem kérnek fizetést, nem fáradnak el, nem lesznek betegek, és pontosan képesek követni az utasításokat is.

A koronavírus-járvány különösen rosszul érintette a vendéglátósokat. Az elmúlt két évben számos étterem, pub és szórakozóhely kényszerült bezárásra, amelyek pedig túl tudták élni ezt az időszakot, egy újabb nehézséggel, a munkaerőhiánnyal kellett szembenézniük.

Ezért döntött úgy Amerika és Európa egyik legnépszerűbb mexikói étteremlánca, a Chipotle, hogy összeáll a Miso Robotics robotikai vállalattal, aminek robotjaival váltanák ki az emberi munkaerőt. Megijedni természetesen nem kell, a mesterséges munkavállalókat ugyanis elsősorban olyan területeken alkalmaznák, ahol hiány van az emberekből.

A Chippy-nek becézett robotot először a kaliforniai Irvine-ban található Chipotle Cultivate Center innovációs központban kezdik el használni tortilla chips készítésére, ha pedig beválik, akkor élesben is alkalmazni fogják egyes éttermekben.

 

A vállalat szerint Chippy egy mesterséges intelligencia segítségével tökéletesen le tudja másolni az étteremlánc receptjét, az elkészült étel pedig pontosan olyan, mint ha egy ember készítette volna. Egyébként nem ez az egyetlen terület, ahol a Chipotle mesterséges intelligenciát alkalmaz, a weboldalukon ugyanis már használják a Pepperre keresztelt chatbotot is, ami a vásárlók különböző kérdéseit hivatott legjobb tudása szerint megválaszolni.

Noha a Chipotle étteremláncban mindenképpen kuriózum lesz a robotséf, a Miso Robotics számára nem ez az első, hogy a vendéglátásba küldik a fáradhatatlan robotjaikat. A vállalat már 2017 óta dolgozik olyan eszközökön, amelyek kiválthatják az embereket bizonyos területeken, ennek lett az első zászlósa a Flippy nevű robotkar. Ezt 2020 óta a White Castle nevű hamburgerező konyháján tesztelték és tökéletesítették, mostanra pedig egészen emberi, komplex feladatok ellátására is képes.

Ha a Miso találmányai beválnak ezekben az éttermekben, akkor egyáltalán nem zárható ki, hogy a nagyobb, hazánkban is elérhető láncokban is elkezdjék majd használni őket. Ez pedig egyáltalán nem lenne idegen egyik népszerű gyorsétterem lánctól sem, hiszen a McDonald’s több éttermében is óriási tabletekkel váltotta ki a személyes rendelést, de néhány drive-thru-ban is egy AI asszisztenst tesztel a rendelések felvételére.

via – BGR | Borítókép: Huis Ten Bosch vidámpark Henn-na éttermének Andrew nevű robotja

Tízből négyen simán szexelnének egy AI vezérelte humanoid robottal

https://leet.hu/shop/newmerch/

×