Látványos fejlődést ért el a vörös óriás.

Az elmúlt hetekben egyre több jel utalt arra, hogy az AMD továbbfejlesztheti a DLSS ellen kitalált megoldását, melyet egyszerűen FidelityFX Super Resolution-nek (FSR) neveztek el annak idején. Az Nvidia fejlesztésével ellentétben az 1.0-ás FSR verziónál nem volt szükség külön Tensor vagy XMX gyorsítást támogató magukra, mert nem használt gépi tanulást az FPS boostoló algoritmus.

Nézzük is, hogy mivel kecsegtet az FSR 2.0!

  • Ahogy a fenti képen láthatjuk, szélsőséges esetben akár könnyedén megkétszerezheti az FPS-ünket bizonyos feltételek mellett
  • Az AMD állítása alapján az sem elképzelhetetlen, hogy a natív felbontáshoz hasonló vagy akár még annál is szebb képet kapunk a magoldással
  • Nem szükséges továbbra sem gépi tanulást támogató hardver a használatához
  • Rengeteg játékban megtalálhatjuk majd, továbbra is használható lesz Nvidia és akár később Intel videókártyákon is

 

A fenti videóban ezzel kapcsolatban tekinthetünk meg egy rövidke bemutatót, a Deathloop játék főszereplésével. Az AMD március 23-án további részletekkel is jelentkezik majd a GDC 2022-es eseményen. Egy dolog azonban biztos, hogy az FSR 1.0-hoz hasonlóan a 2.0 is teljesen nyílt forráskódú lesz, így a játékok fejlesztői többletköltség nélkül implementálhatják majd a régi és új címekbe. Az első mérésekig érdemes azért kellő óvatosággal kezelni a marketing anyagokat és a fentebb prezentált számokat, de úgy néz ki, hogy az AMD ismét kiváló megoldással segít kisajtolni több képkockát a gyengébb gépekből is.

Forrás: Videocardz

Váratlan fény az alagút végén? – Az NVIDIA csökkenti a videókártyák árait

https://leet.hu/termekek/konzolok/?price=&pa_gyarto=venom&stock=

×