Botrányos: Kiderült, hogy a Samsung szándékosan lassítja az okostelefonokat
Több mint 10.000 alkalmazás lett „teljesítménykorlátozásnak” kitéve a Samsung által.
Több mint 10.000 alkalmazás lett „teljesítménykorlátozásnak” kitéve a Samsung által.
Több mint 10.000 alkalmazás lett „teljesítménykorlátozásnak” kitéve a Samsung által.
Az évek során többször láttunk már olyan esetet, amikor az okostelefon-gyártók korlátozták néhány kiválasztott alkalmazás teljesítményét, állítólag azért, hogy növeljék az akkumulátor élettartamát. Most úgy tűnik, hogy a Samsung is ugyanezt teszi.
A Twitter-felhasználó GaryeonHan és koreai netezők közzétettek egy listát 10.000 alkalmazásról (itt érhető el), amelyek a jelek szerint „teljesítménykorlátozásnak” vannak kitéve a Samsung Game Optimizing Service (GOS) részeként. A vállalat koreai közösségi fórumát is elárasztották a felhasználók oldalankénti panaszai ennek következtében.
Samsung created an app called GOS and used the app to limit game performance, making the gaming experience worse. However, according to what the Korean community found out today, Samsung confirmed that it has put performance limits on more than 10,000 apps… pic.twitter.com/U58AreZZoo
— 한가련 (@GaryeonHan) March 2, 2022
Az állítólagos lista nem korlátozódik a játékokra, hiszen olyan kiemelkedő alkalmazásokat látunk itt, mint az Instagram, a Microsoft Office alkalmazásai, a Netflix, a Google Keep és a TikTok. Még a Samsung saját alkalmazásai és szolgáltatásai is szerepelnek itt, mint például a Secure Folder, a Samsung Cloud, a Samsung Pay, a Samsung Pass és a tárcsázó.
Nem meglepő, hogy az olyan benchmark alkalmazások, mint a 3DMark, Antutu, PCMark, GFXBench és GeekBench 5 nem szerepelnek itt. Ez azt sugallja, hogy a Samsung nem teszi ki a benchmark alkalmazásokat a throttlingnak. Egy koreai YouTuber odáig ment, hogy megváltoztatta a 3DMark package nevét a Genshin Impactre (amely valóban szerepel a listán), és lefuttatta a benchmarkot. Az átnevezett package drasztikusan alacsonyabb benchmark pontszámot és átlagos képkockasebességet ért el.
Egyrészt érthető, hogy az okostelefon-gyártók számos alkalmazás esetében igyekeznek egyensúlyt teremteni a teljesítmény és az akkumulátor üzemideje között. Másrészt viszont egyértelmű érv, hogy a felhasználók nem azt a teljesítményt kapják, amit kértek. Különösen gyanús, hogy itt nem szerepelnek benchmark-alkalmazások, ami azt jelenti, hogy ezek az eredmények nem reprezentálják a tényleges tapasztalatokat.
Update: A Samsung látszólag vizsgálja az alább jelzett GOS-problémát. A Naveren terjedő információk szerint a vállalat belső vizsgálatot folytat.
forrás: androidauthority