Egészen elképesztő sebességgel vette kezdetét 2022, hiszen a Take Two – Zynga akvizíciót követően szinte azonnal jött a Microsoft az Activision Blizzard felvásárlásának bejelentésével, majd a napokban érkezett a válasz a Sony részéről, ami stílusosan a Halo-sorozat előzetesével egy időben mondta be, hogy bevásárlókosárba rakta a Bungie-t.
A legendás stúdió felvásárlásának híre azért fájhat az Xboxos vállalatnak, mert anno ők voltak azok, akik kvázi megalapoztak a konzol sikerességének a Haloval. A Bungie azóta sem tudott még csak hasonló sikereket sem elérni, hiába állt rendelkezésükre utána az Activision tömött pénztárcája. Persze a Destiny nem egy rossz játék, sőt, az azért tagadhatatlan tény, hogy sehol sincsen a Halo sikeréhez és nevéhez képest.
Viszont legyen bármilyen remek, mindent megváltoztató ötlet még a Bungie fejlesztőinek tarsolyában, afölött mostantól kizárólag a Sony rendelkezik. A PlayStation első embere, Jim Ryan miután biztosította az Xboxos közönséget, hogy a Destiny változatlanul megmarad multiplatform címnek, a Gamesindustry vezető szerkesztőjével való beszélgetésében már más hangot ütött meg.
Vagyis a Sony több nagy, AAA-s játékokat készítő stúdiót szándékozik még megvenni, azt azonban már nem részletezte, hogy pontosan kikről (és mikor) lehet szó. Az viszont szinte biztosra vehető, hogy a vállalat nem fogja elaprózni ezt, mivel messze a legjobban jövedelmező üzletága a PlayStation, amit belsős saját stúdiókkal és vélelmezhető exkluzív játékokkal most beelőzött az Xbox.
Ezt pedig nem hagyhatják annyiban, hiszen hiába a Sony magasan kiemelkedő minőségű exkluzívai, ha azok megjelenését nem tudják minden évre ütemezni. A Microsoftnak pedig jelenleg már bőven van annyi stúdiója, úgy játéka, hogy sok-sok időre akár minden évben kiadjon egy nagyobb költségvetésű címet, ami nem jelenik meg a konkurencián.
Hogy a Sony kiszemeltjei kik lehetnek, arról jelenleg csak találgatni lehet, mindenesetre a több helyen is opcióként szóba hozott Ubisoft – EA kiadópáros már csak az értékük miatt is élből kizárhatóak. Sokkal inkább olyan függetlenként tengődő stúdiókról lehet szó, mint a Techland, a CD Projekt RED, vagy mint a korábban ugyancsak Xboxos Remedy, akik minőségi játékaikról híresek, és viszonylag olcsók.
2024.02.26. - A Warzone fejlesztői az első szezonban meglehetősen visszafogottan bántak a játékmódokkal. Nem véletlenül,…
Bódi Dániel 2024.02.26. - Szörnyű hibát vétettem! Nem jártam-keltem kellő figyelemmel az interneten, így az…
2024.02.26. - Az Apple Vision Pro február első napjaiban érkezett meg az almás cég amerikai…
2024.02.26. - Márciusban megrendezésre kerül az első Counter-Strike 2 Major. Ennek megfelelően januárban és februárban…
2024.02.26. - Az AMD az elmúlt időszakban is jelentkezett új kártyával, ám az Nvidia érezhetően…
2024.02.26. - A Warzone fegyvereit alaposan átrendezték a fejlesztők az elmúlt időszakban. Nem véletlen, hogy…