A TechPowerUP górcső alá vette az RTX 3050-et.

Az elmúlt napokban már több tesztfoszlány is kiszivárgott az RTX 3050 kártyával kapcsolatban, ám a hét második felére végre teljes értékű tesztekkel is találkozhat az ember. A TechPowerUP ismét alapos munkát végzett, rengeteg játékkal nyüstölte az Nvidia új üdvöskéjét. Az RX 6500 XT bukása utána sokan keserű szájízzel várták ezt a videókártyát is, a teszt végére az is kiderült, hogy mennyire volt ez jogos félelem.

Az RTX 3050 és 3060 közötti legnagyobb különbség, hogy a PCIe-Express busz itt bizony csak 8 sávval gazdálkodhat a 16 helyett. Az Nvidia gyakorlatilag azzal indokolta ezt a lépést, hogy ennek köszönhetően kevesebb nyomtatott áramkör kerül a kukába és több kártyát tudnak szállítani a rajtra. A kártya lelke egy erősen megcsupaszított GA106 GPU. Nem titok, hogy az RTX 3050 kártyák a kissé hibás, eredetileg RTX 3060 kártyákba szánt chipeket kapják, értelemszerűen a nem működő magok gondos letiltása mellett. A grafikus egységet 8GB-nyi, GDDR6 videómemória támogatja a mindennapok során.

 

Nézzük is, hogy teljesít a kártya!

1080p

A kártyát alapvetően erre a felbontásra szánja az Nvidia maga is, így remélhettük, hogy nem kell csalódnunk a teljesítményében. A TechPowerUP gárdája rengeteg játék benchmarkját lefuttatta, ezek átlaga 85 FPS lett. Néhány játék kivételével mindenhol megvolt a magabiztos 60 FPS. Az előzetes számok igaznak bizonyultak, ez az érték pár százalékkal a 1660 Ti teljesítménye felett van.

1440p

Ezen a felbontáson már több játéknál is szenvedős volt a 60 FPS, ám az átlag így is 61 lett végül. Ne felejtsük el, hogy ezek a játékok maximumra vannak tekerve, így ha kicsit visszaveszünk a részletességből, még 1440p felbontáson sem hagy minket cserben az RTX 3050. A 4K felbontást már nem érdemes átböngészni sem, az átlag FPS 34 környékén alakult.

Verdikt

Az RTX 3050 FullHD (1080p) felbontásra tökéletesen befogható kártya, kis kompromisszumokkal pedig WQHD (1440p) felbontáson sem fogunk szomorkodni. Az RT magokat felesleges befognunk ray tracingre, hiszen így a fentebb leolvasható FPS értékek hamar feleződhetnek. Ez azonban nem jelenti azt, hogy hiába való lenne azok létezése, a DLSS technológia bekapcsolásával jelentős FPS növekedésre is számíthatunk több címnél, úgy, hogy a képminőség csak minimálisan fog romlani. Szerencsére a 8 PCIe sávot sem szenvedte meg a kártya, minimális, 1-2%-os különbséget mértek csak a TechPowerUP szakemberei a 3.0 és 4.0 verziók között. A legnagyobb kérdés még mindig a kártyák hazai árai lesznek, reméljük az elkövetkezendő napokban erre is fény derül majd.

https://leet.hu/streamplify

×