A Leauge of Legends 11.16-os frissítése rengeteg játékbeli változtatást hozott több hősre is, de ezt mind a játékosok érdekében.
A League of Legends 11.16-os patchje rengeteg egyensúlyi változásokkal és néhány nagyobb frissítéssel érkezik, amelyek drasztikusan befolyásolják majd a metajátékot.
A nyári szünet miatti hosszú három hét után a Riot nyilvánosságra hozta a League of Legends 11.16-os frissítéssel érkező összes változást, amely várhatóan augusztus 12-én érkezik az élő szerverekre.
Mivel lassan véget ér a Rise of the Sentinels esemény, ez az új patch rengeteg egyensúlyi változást tartalmaz majd a jelenlegi meta sok legjobb bajnoka körül, azonban a Riot arra is szakított egy kis időt, hogy két jól ismert karaktert is átdolgozzon, akik a bot lane körül „szenvedtek”.
11.16-os javítás: Sona és Karma jelentős frissítése
Ennek a patchnek a legnagyobb változásai a Sona és Karma nagyobb frissítései lesznek, két olyan bajnok, akik kiváló supportként, de az utóbbi patchekben alulteljesítő teljesítményt nyújtottak, ami a rangsorolt várólisták és a kompetitívek pick- és győzelmi arányaiban is megmutatkozik.
Sona
„Sona mostantól egy halmozódó mechanikát fog használni, amely jutalmazza bizonyos képességek használatát, és végső soron gyakrabban férhet hozzá a Crescendóhoz.”
Passzív – Erőakkord
Új: Gyorsítva Sona alapképességei végleges gyorsítva jelzőket biztosítanak számára. Jelzőnként +0,5 tartós alapképesség-gyorsítást kap, legfeljebb 60 alapképesség-gyorsításig. Amikor 60 alapképesség-gyorsítással rendelkezik, további gyorsítva jelzők helyett 1,5 másodperccel csökken a végső képessége töltési ideje.
Új: Tartsd ki a hangot – Mostantól az újjáélesztések után is megmarad (Mint például Zilean végső képessége vagy az Őrangyal).
Q – A bátorság himnusza
- Költség: 75/80/85/90/95 mana ⇒ 50/55/60/65/70 mana
Új: Minden lövedék – Mostantól az ellenséges hősöket eltaláló minden lövedék után kap egy gyorsítva jelzőt.
Eltávolítva: Aura manavisszatöltése – Mostantól nem nyersz vissza 30 manát aktiválásonként, ha egy szövetséges megkapja a bátorság himnusza auráját.
W – A kitartás áriája
- Költség 105/110/115/120/125 mana ⇒ 80/85/90/95/100 mana
Új: Minden új pajzs – A kitartás áriájának aurája mostantól egy gyorsítva jelzőt ad, valahányszor gyógyítasz egy sérült szövetségest, vagy megóvsz egy szövetségest legalább 25–125 sebzéstől az aura pajzsával.
Eltávolítva: Aura manavisszatöltése – Mostantól nem nyersz vissza 30 manát aktiválásonként, ha egy szövetséges megkapja a kitartás áriájának auráját.
E – A fürgeség dala
- Költség 90 mana ⇒ 65 mana
Eltávolítva: Aura manavisszatöltése – Mostantól nem nyersz vissza 30 manát aktiválásonként, ha egy szövetséges megkapja a fürgeség dala auráját.
R – Crescendo
Eltávolítva: Képességek töltési idejének csökkentése – Mostantól nem csökkenti Sona alapképességeinek töltési idejét.
Új: Rajtad tartom a szememet – Mostantól a hősöket, minionokat és szörnyeket találja el.
Karma
Passzív – Tűzgyűjtő
- Eltávolítva: Találatkori töltésiidő-csökkentés – Mostantól nem csökkenti 1 másodperccel a Mantra töltési idejét, ha ellenséges hőst támad az alaptámadásával
- Képességekből Eredő Töltésiidő-csökkentés: 2/3,5/5 Másodperc (Az 1./6./11. Szinten) ⇒ 5 Másodperc
Q – Belső láng
- Alapsebzés: 90/135/180/225/270 ⇒ 70/120/170/220/270
- Töltési idő: 8/7,5/7/6,5/6 másodperc ⇒ 9/8/7/6/5 másodperc
- Költség: 55 mana ⇒ 45 mana
Q2 – Lélekláng
- Kezdeti sebzés: 25/75/125/175 ⇒ 40/100/160/220
E – Inspiráció
- Alappajzs: 80/120/160/200/240 ⇒ 80/125/170/215/260
- Bónusz mozgási sebesség: 40/45/50/55/60% ⇒ 40%
- A dac a közeli szövetséges hősökre ható erősítései a teljes pajzs 30%-a, 100% bónusz mozgási sebesség ⇒ a teljes pajzs 30%-a, 30% bónusz mozgási sebesség
Diana
Passzív – Holdezüst Penge
- Sebzés nem hatalmas szörnyek ellen 300% ⇒ 250%
Fiora
E – Kardforgatás
- Töltési Idő: 11/9,5/8/6,5/5 Másodperc ⇒ 11/10/9/8/7 Másodperc
IV. Jarvan
Passzív – Hadi Ritmus
- Sebzés: A Célpont jelenlegi életerejének 8%-a ⇒ A Célpont jelenlegi életerejének 10%-a
R – Kataklizma
- Bónusz sebzési arány: 150% Sebzés ⇒ 180% Sebzés
Jhin
W – Kivirágzás
- Sebzés: 50/85/120/155/190 ⇒ 60/95/130/165/200
R – Halál Négy Felvonásban
- Minimális sebzési arány: 20% Sebzés ⇒ 25% Sebzés
Lee Sin
W – Vasakarat
- Életvarázs: 10/15/20/25/30% ⇒ 5/10/15/20/25%
Lulu
W – Szeszély
- Töltési idő: 15/14/13/12/11 másodperc ⇒ 16/15/14/13/12 másodperc
R – A vadon szava
- Töltési idő: 110/95/80 másodperc ⇒ 120/100/80 másodperc
Maokai
Worldbreaker Maokai
Passzív – Elszívó varázs
- Gyógyítás: 5–65 (+5–13% maximális életerő) (az 1–18. Szinten) (a gyógyítás és az erősödés hibáI miatt) ⇒ 5/15/25/35/45/55/65 (+7/8,5/10/11,5/13/14/15% maximális életerő) (az 1./6./9./11./13./15./17. Szinten)
E – Facsemete
- Robbanás sebzése 25/50/75/100/125 (a célpont maximális életerejének +7/7,25/7,5/7,75/8%-a (+ 0,8% minden 100 varázserő után)) ⇒ 20/45/70/95/120 (a célpont maximális életerejének +7/7,25/7,5/7,75/8%-a (+ 0,7% minden 100 varázserő után))
Nunu
Alapértékek
- Mozgási sebesség 340 ⇒ 345
E – Hógolyótűz
- Hógolyónkénti sebzési arány: 6% varázserő ⇒ 10% varázserő
- Sebzési arány összesen: 54% varázserő ⇒ 90% varázserő
Shaco
Eltávolították a Q narancssárga füsteffektusát.
Az R hibajavításai.
R – Hallucináció
- Őrszem – A klón útkeresési hibajavítása ha Shaco klónja megöl egy őrszemet, mostantól nem írja felül az összes utasítást, hogy újra és újra megkíséreljen visszatérni Shacóhoz.
- Tétlenség – A klón útkeresési hibajavítása ha Shaco klónja nem kap további utasítást tíz másodpercig, mostantól nem tér vissza Shacóhoz.
- Őrszem – Arannyal kapcsolatos hibajavítás a Shaco klónja által megölt őrszemek mostantól helyesen Shacónak érnek aranyat.
- A klón halálakor bekövetkező robbanás ha Shaco klónja visszavert sebzéstől hal meg, mostantól helyesen kicsi dobozokká robban szét.
Sivir
W – Pattanó csillag
- Sebzési arány 30/40/50/60/70% sebzés ⇒ 30/45/60/75/90% sebzés
Tahm Kench
Passzív – Ízelítő
- Alapsebzés: 12–60 (az 1–18. Szinten) ⇒ 8–60 (az 1–18. Szinten)
Q – Nyelvcsapás
- Alapgyógyítás: 15/20/25/30/35 ⇒ 10/15/20/25/30
Vladimir
Passzív – Karmazsin paktum
- Varázserő => Bónusz életerő átalakítás 140% ⇒ 160%
- Bónusz életerő => Varázserő átalakítás 2,5% ⇒ 3,3333333%
Xin Zhao
Alapértékek
Sebzés 66 (1. Szint) ⇒ 63 (1. Szint)
Ziggs
Alapértékek
- Mana: 420 (1. Szint) ⇒ 480 (1. Szint)
E – Hextikus aknamező
- Alapsebzés aknánként: 40/75/110/145/180 ⇒ 30/70/110/150/190
- Lassítás: 30/35/40/45/50% ⇒ 10/20/30/40/50%
Tárgyak
Fekete Pecsét
- Rémület – Varázserő dicsőség jelzőnként: 5 ⇒ 4
- Halál esetén elvesztett dicsőség jelzők: 4 ⇒ 5
Megváltás
- Az intervenció gyógyítása: 180–360 (a szövetséges szintjétől függően) ⇒ 200–400 (a szövetséges szintjétől függően)
- Az intervenció töltési ideje: 120 másodperc ⇒ 90 másodperc
Hibajavítások és kényelmi változások
- „Kijavítottunk egy hibát, amely miatt Warwick R – Összekarmolás képessége idő előtt megszakadt, ha a célpont Átvillanást használt.”
- „A hősök mostantól megkapják a kék erősítést, ha „zombi állapotban”, például Sion Passzív – Dicső halál képességének hatása alatt ölik meg a Kék Gólemet (a vörös erősítést eddig is meg lehetett így szerezni).”
- „Kijavítottunk egy hibát, amely miatt a játékosok elvesztették a vörös vagy kék erősítésüket nem hatalmas dzsungelszörnyek kivégzésekor.”
- „Kijavítottunk egy hibát, amely miatt a hősökért járó vérdíj értéke nem állt vissza nullára az eredményjelzőn a vérdíj megszerzése után.”
- ” A Gébicskarom eszköztippjében mostantól helyesen jelenik meg az ellenfeleknek okozott sebzés.”
- „Kijavítottunk egy hibát, amely miatt ha azelőtt váltja vissza vagy adja el valaki az Acél vállvértet, hogy megvenné és aktiválná az Ereklyepajzsot, mindkét tárgy erősítései megjelentek az erősítéssávon.”
- „Kijavítottunk egy hibát, amely miatt a játékos oda tudott teleportálni egy lerombolt toronyhoz, ha a teleport varázslásából már csak 0,3 másodperc volt hátra.”
- „Kijavítottunk egy hibát, amely miatt Tryndamere W – Megfélemlítése nem járult hozzá a Napfogyatkozás Kelő hold hatásához, ha az ellenséges hős felé nézett.”
- „Az Árnypallos mostantól nem okoz bónusz sebzést az őrszemeknek, ha sebezhetetlenek (mert épp hozzájuk teleportál valaki).”
Ez egy elég hosszú lista lett, de remélhetőleg ezek a változtatások jobb játékot eredményeznek az összes játékos számára, lehet az ranked vagy csak casual play.
forrás: leagueoflegends