Mennyit ér egy játék? - A Take Two elnöke szerint a játékosok kibékültek a drágulással
A Take Two CEO-ja szerint a játékaik olyan magas minőséget képviselnek, hogy az is csoda volt, hogy 2006 óta egyszer sem emeltek árat.
A Take Two CEO-ja szerint a játékaik olyan magas minőséget képviselnek, hogy az is csoda volt, hogy 2006 óta egyszer sem emeltek árat.
A Take Two CEO-ja szerint a játékaik olyan magas minőséget képviselnek, hogy az is csoda volt, hogy 2006 óta egyszer sem emeltek árat.
A Take Two elnökét, Srauss Zelnick üzleti érzékét és magas fokú ismereteit nem lehet megkérdőjelezni, a kiadó játékainak minőségét és árazását illető kijelentéseivel azonban már lehetne vitatkozni.
Az amerikai üzletemben ugyanis azt találta mondani a Morgan Stanley technológiát és médiát kiveséző konferenciáján, hogy a játékosok már fel vannak készülve a 70$-os, úgy pedig 70€-ós, vagyis 25.000 forintos árcédulára.
A legjobb példa erre szerinte az NBA 2K21, ami már emelt áron jelent meg, de ez nem is volt probléma, hiszen a játék olyan magas minőséget és újrajátszhatóságot képvisel, ami simán megér ennyit.
Ez az állítás pedig minden játékuk esetében helytálló – a T2 CEO szerint legalábbis. Zelnick hozzátette, hogy minden megjelenést egyedileg fognak felcímkézni, az egységes árazás ugyanis nem egy jó taktika, könnyen magukra haragíthatják a játékosokat.
A problémát a szakember példájával élve talán az jelentheti, hogy az NBA játékuk teljes áron jelent meg, mégis átugorhatatlan reklámokkal tömték ki, sőt, a legtöbb sportjátékhoz hasonlóan mikrotranzakciót is tartalmaz.
De tovább megyek: a Take Two kötelékébe tartozó Rockstar Games a lassan elmúló konzolgenerációban összesen 2 játékot szállított, de ha nagyon pontos szeretnék lenni, akkor csak egyet – a Red Dead Redemption 2-t, míg az előzőben 6-ot + önálló kiegészítők.
Ennek oka egyrészt a megnövekedett fejlesztési idő, a fejlesztők maximalizmusa, és a GTA játékokra kiterjesztett online mód, illetve az abba beépített eléggé jól fialó mikrotranzakciós rendszer. Ez utóbbi a Red Dead Online esetében például nem jött be, hiszen nagyon hamar elnéptelenedett a játék, így a megjelenés után két évvel – nyomottabb áron, de – külön is beszerezhető lett.
Zelnick szerint: GTA V és RDR2 = NBA 2K21
A T2 helyzetét nagyban könnyítette, hogy további kiadók és fejlesztők jelentették be, hogy játékaik jövőre már ugyanezen a 25.000 forintos alapáron jelennek majd meg. Ez még egy Sony-exkluzív esetében teljesen indokolt, de félő, hogy néhányan vissza fognak élni ezzel – lásd. Take Two és EA. Egy évente megjelenő, reklámmal, mikrotranzakcióval és/vagy lootboxal teletömött sportjáték 70 dolláros árát valójában semmi sem indokolja.
Nekünk játékosoknak maximum ezzel, és nem a 3-4 ezer forintos áremeléssel lehet problémánk. Ezért nagyon reméljük, hogy Strauss Zelnick a jövőben a gyakorlatban is alkalmazza majd a marketing szagú egyéni elbírálás frázist, és nem süti majd rá gondolkozás meg kipróbálás nélkül az összes saját játékukra, hogy ez bizony ér annyit, mert minőségi.