Vesztett a Square Enix játékában, így 37 halálos fenyegetést küldött – Letartóztatták
Egy ember nagyon mérges volt Japánban, mivel vesztett a játékban, így úgy gondolta, jó ötlet megfenyegetni a fejlesztőket. Nem, nem az.
Egy ember nagyon mérges volt Japánban, mivel vesztett a játékban, így úgy gondolta, jó ötlet megfenyegetni a fejlesztőket. Nem, nem az.
Egy ember nagyon mérges volt Japánban, mivel vesztett a játékban, így úgy gondolta, jó ötlet megfenyegetni a fejlesztőket. Nem, nem az.
Talán kevesen tudják, hogy Japánban egy ideje nagyon komolyan veszik azokat a netes fenyegetéseket, melyeket játék vagy anime kiadókhoz intéznek a dühös játékosok, nézők. Az elmúlt években nem csak több halálos fenyegetés, történt, de egy tucat ember megsérült és többen meghaltak, miután valaki szándékosan felgyújtotta a Kyoto Animation stúdió épületét. Azóta minden ilyen fenyegetést igen komolyan vesznek és büntetnek.
A Square Enix, mely egyébként régóta sok örömöt okoz játékaival a világ minden táján, olyan címeket adott ki, mint a Final Fantasy sorozat, a Dragon Quest, a Kingdom Hearts, Chrono Tiger, Nier stb. Természetesen nem csak jóindulatú visszajelzéseket kapnak, de komoly fenyegetéseket is.
Tavaly novemberben valaki 37 alkalommal fenyegette meg halálosan a fejlesztőket.
Ezt egy online űrlapon tette meg az illető Japánban. „Tényleg megöllek titeket, csaló fejlesztők” – írta több alkalommal. A gyakori fenyegetés miatt a társaság le is fújt egy élő közvetítést, amelyet november 20-án tartottak volna. Természetesen mára a helyi rendőrség IP-cím alapján megtalálta az illetőt, így most február 26-án letartóztatták. A 39 éves Toshiyuki Suga elismerte, hogy ő fenyegette meg a fejlesztőket.
„Nem tudtam nyerni a játékban, és nagyon csalódott voltam” – mondta.
https://youtu.be/neLzqkWEtJ8
Természetesen az interneten különféle reakciókat szült az eset:
Bár sem a rendőrség, sem a kiadó nem tette közzé, hogy melyik játékról van szó, de sokan a Hoshi no Dragon Questre gondolnak. Ez angolul Dragon Quest of the Stars címmel lehet ismerős. A hír szerint egyébként a férfi 200 ezer jent, nagyjából 560 ezer forintot költött a játékban.
Nos, ha bárki úgy érzi, jó poén vagy célravezető magatartás egy játék miatt halálosan megfenyegetni egy kiadót vagy egy fejlesztőcsapatot, nem az. Legutóbb a CD Projekt RED munkatársai kaptak hasonló fenyegetéseket, a Cyberpunk 2077 utolsó késésének bejelentését követően.
Szerinted van értelme megfenyegetni a fejlesztőket?