Végre megtudhatjuk, hogy egy építész hogyan tekint Night Cityre, a világ egyik legnépszerűbb játékának helyszínére.

A Cyberpunk 2077 Night Cityjének tervezésében, magában a terjeszkedő városban és a hatalmas épületekben rengeteg munka van. Hogy is érez ezzel kapcsolatban egy hozzáértő, alkotó szakember?

Bizony, van egy építész, aki a hibák ellenére mégis úgy érzi, valami igazán megfogta őt a játékban.

 

Morphologis az An Architect Reviews elnevezésű videósorozat megalkotója. A sorozat digitális világok belső tereire összpontosít, és a legújabb rész „szereplője” – mostanra már nem nehéz kitalálni – Night City lett.

Érdekes túra a játék néhány fő helyszínén, kezdve V hatalmas házblokkjával, amelyet Morph összehasonlít a 70-es évekbeli japán mozgalmak kimenetelével, amely a hatalmas, félig szerves struktúrákra összpontosított.

Felhoz más építészeti mozgalmakat is, például az 1930-as évek ázsiai art-deco stílust, az üzleti építészeteket – amelyek mind keverednek a városban.

Újra és újra visszatér az elnyomó építészet gondolatára, arra az elképzelésre, hogy az emberek csak fogaskerekek a Cyberpunk világában. Sok érdekes felismerés is akad, amelyet csak egy építész ismerhet igazán:

Morphologis rámutat, hogy mivel a vállalatok átveszik a hatalmat a játékban, egyértelmű, hogy az építési előírások eltűntek.

Ez a lehetőségük arra, hogy egymással versengve, az építészet „szabályait” maguk mögött hagyva, öntsék ki magukból az újabbnál újabb monstrumokat.

Végül van még egy kulcsfontosságú elképzelés, miszerint a Cyberpunk útjai „spagettizáltak” és összefonódnak.

Szerinte „pontos ábrázolása annak, hogy milyen lehet egy jövőbeni, a vállalatok által irányított város”.

×